درمان عفونت دندان یا مترونیدازول و اموکسی سیلین

از زمان های قدیم تا به حال مشکلات دهان و دندان از مهم‌ترین مسائل بوده است. افراد زیادی در جهان روزانه به کلینیک های دندان پزشکی و یا به متخصصین در طب سنتی برای درمان درد دندان خود مراجعه می نمایند. یکی از رایج‌ترین این نوع مشکلات عفونت دندان ها می باشد. ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با انواع درمان عفونت‌ دندان ها آشنا کنیم یا اینکه کدام روش بهتر است روش درمانی کلینیکی یا استفاده از قرص. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل به وجود آمدن عفونت دندان ها

دلایل متعددی سبب به وجود آمدن عفونت دندان در افراد می شود. عمده ترین دلایل عدم بهداشت دهان و دندان ها می باشد. البته دلایل دیگری مانند: نفوذ باکتری و عفونت به داخل تاج دندانی، رعایت نکردن نکات مراقبتی و بهداشتی، عدم استفاده از مسواک و نخ دندان و دهانشویه های حاوی فلوراید، وجود بیماری هایی مانند بیماری سیستم خود ایمنی، درمان نکردن به موقع دندان آسیب دیده. تمامی این دلایل باعث به وجود آمدن عفونت در دندان از افراد می باشد.

شایع ترین علائم عفونت دندان

اگر شما تا به حال دچار عفونت دندان نشده اید، باید بدانید که عفونت دندان ها فقط مختص به عفونت خود دندان نمی باشد و گاهی اوقات به سمت گردن، گلو، زبان و گوش هم سرایت می کند. علائم کلی عفونت دندان ها عبارتند از:

۱- احساس تب

۲- حساسیت بالایی به گرما و سرما نوشیدنی ها و غذا ها

۳- التهاب دهان دندان و لثه ها

۴- حساسیت پیدا کردن دندان ها

اهمیت رسیدگی به عفونت دندان

عفونت لثه و دندان ها که امروزه با نام gingivitis و بیماری های پریودنتال در بین برخی از افراد شناخته شده است، و باعث ایجاد تورم التهاب قرمزی لثه و دندان ها می شود، اگر به موقع و در زمان مناسب عفونت دندان ها را درمان نکنید با گذشت زمان باعث ایجاد مشکلات بزرگترین مانند: از دست دادن دندان طبیعی خود و تحلیل رفتن بخشی از استخوان فک شما می شود، پس بهتر است در زمان مشاهده عفونت لثه و دندان سریعاً به دکتر متخصص یا کلینیک دندانپزشکی برای درمان مراجعه نمایید.

راهکار برای از بین بردن عفونت دندان ها

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی راهکارهای مختلف و متعددی  برای از بین بردن عفونت دندان ها و لثه وجود دارد. در برخی از موارد متخصصین دندانپزشک به شما توصیه می کنند از قرص های شیمیایی برای از بین بردن عفونت دندان ها استفاده کنید تا سریعاً بتوانند درمان دندان های شما را آغاز کنند. اما در برخی از موارد به توصیه پزشکان شما می‌توانید از درمان های گیاهی و خانگی برای از بین بردن عفونت دندان های خود استفاده نمایید. ما قصد داریم در ادامه این مقاله شما را با راهکارهای درمانی و قرص های برای از بین بردن عفونت دندان های شما آشنا کنیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع قرص ها برای از بین بردن عفونت دندان

برای عفونت دندان ها قرص های معروفی که از قدیم برای رفع عفونت دندان استفاده می شدند، قرص های آموکسی سیلین و قرص مترونیدازول که باید به موقع و سر وقت مصرف شوند. معمولاً باید هر هشت ساعت یک بار مصرف کنید. اگر عفونت دندان های شما بیش از اندازه باشد شما می توانید از ترکیب دو قرص استفاده نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما برای مصرف هر گونه قرص و داروی حتما باید زیر نظر متخصص دندانپزشک قرار بگیرید. مخصوصاً برای افراد باردار، شیرده و افرادی که بالای ۵۵ سال سن دارند. به هیچ عنوان قرص و داروی را سرخود مصرف نکنید.

قرص مترونیدازول چیست و مصرف آن چه عوارضی دارد؟

قرص مترونیدازول یک قرص برای از بین بردن عفونت‌های کل بدن مورد استفاده قرار می گیرد. مترونیدازول در درمان عفونت های بی هوازی مانند: عفونت های دندان، از بین بردن هلیکوباکترپیلوری و عفونت های دیگر از بدن مصرف می شود. برای مصرف قرص مترونیدازول برای عفونت دندان های شما باید به طور مداوم هر ۸ ساعت یکبار از قرص مترونیدازول ۵۰۰ میلی گرم مصرف کنید. شما برای درمان سریع تر عفونت دندان های خود می توانید از ترکیب قرص مترونیدازول و اموکسی سیلین استفاده نمایید. البته باید قه توجه داشته باشید که مصرف قرص برای افراد باردار و افراد مسن به هیچ عنوان توصیه نمی شود، و بهتر است قبل از مصرف با دکتر دندانپزشک مشورت داشته باشید.

مترونیدازول دارای انواع مختلفی مانند: قرص مترونیدازول واژینال و ژل می باشد.

نحوه مصرف آموکسی سیلین

در بین آنتی بیوتیک های رایج دندان پزشکی آموکسی سیلین از جایگاه بسیار ویژه ای بر خوردار می باشد. این آنتی بیوتیک یکی از پر مصرف ترین دارو های شیمیایی برای از بین بردن عفونت های دندانی، ادراری، استخوانی، لثه، عفونت گردشی در خون می باشد. معمولاً آمو کسی سیلین در بین دارو های آنتی بیوتیک دیگر دارای عوارضی کمتر می باشد. عوارض ناشی از آموکسی سیلین عبارت هستند از: اسهال، کم خونی، کم ادراری،

معمولاً افرادی که به پنی سلین حساسیت دارند می توانند از آموکسی سیلین استفاده کنند. نحوه مصرف اگر سوزن باشد که با تزریق و اگر قرص باشد که مصرف به موقع و هر هشت ساعت یکبار باید مصرف شود.

۱- قبل از شروع درمان دندان هایی که عفونت دارند چه باید کرد؟

قبل از شروع درمان دندان هایی که عفونت دارند شما باید حتما از قرص های آنتی بیوتیک استفاده کنید تا حد زیادی از عفونت دندان ها از بین بروند و پس از آن درمان دندان های خود را آغاز کنید.

۲- آیا می توان از قرص های اموکسی سیلین و مترونیدازول برای افراد باردار استفاده کرد؟

حتما قبل از شروع مصرف باید زیر نظر متخصص دندانپزشک معاینه شوند تا پس از مصرف هیچ گونه عوارضی برای خود فرد و جنین به وجود نیاید.

برای از بین بردن عفونت دندان ها، برخی اوقات داروهای گیاهی مفید و کمک کننده هستند و برای درمان دندان عفونت کرده و دارای التهاب مورد استفاده قرار می گیرند. اگر زمانی به قرص های برای عفونت دندان دست پیدا نکردید ،می توانید از طب گیاهی و داروهای گیاهی و طبیعی استفاده کنید، تا دندان های شما عاری از عفونت شوند و سلامت دندان و دهان خود را به دست بیاورید. عفونت دندان و بیماری های مرتبط با عفونت لثه ها نیاز به درمان توسط شخصی با مهارت و دارای سواد علم دندانپزشکی می باشند. پس بهتر است درمان خود را زیر نظر متخصص دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی آغاز کنید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عفونت دندان

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در سطح جهانی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در طول هفته در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش با درمان دندان های خود لبخندی زیبا را به خود هدیه می دهید. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای کادری مجرب و دستگاه‌های به روز دندانپزشکی می باشد.

لینک کوتاه:

پوسیدگی دندان عقل