ارتودنسی خوب در کجا؟

ارتودنسی خوب در کجا؟

ارتودنسی خوب در کجا؟

ارتودنسی دندان یک رشته پزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات برجستگی دندان‌ها و همچنین اصلاح بُرهای فکی می‌پردازد.

این رشته با استفاده از ابزارها و دستگاه‌های مخصوص، از جمله براکت‌ها، بندهای ارتودنسی و دستگاه‌های تنظیمی، به اصلاح موقعیت دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد.

درمان ارتودنسی دندان به شما کمک می‌کند:

  1. تصحیح موقعیت دندان‌ها: اگر دندان‌های شما برجسته هستند، ارتودنسی می‌تواند آنها را به موقعیت صحیح منتقل کند، که باعث بهبود ظاهر و عملکرد دندان‌ها و فک‌ شما می‌شود.
  2. افزایش اعتماد به نفس: با اصلاح موقعیت دندان‌ها، شما لبخندی زیبا و جذاب تر خواهید داشت که می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.
  3. سلامت دهان و دندان: موقعیت نامناسب دندان‌ها ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مثل فشار زیاد بر روی دندان‌ها، خطرات فراگیری‌های بیشتر و حتی درد و عوارض دیگر شود. ارتودنسی با اصلاح موقعیت دندان‌ها، به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.
  4. افزایش عملکرد حرکت دهان: در برخی موارد، اختلالات موقعیت فک‌ها ممکن است عملکرد حرکتی دهان را تحت تاثیر قرار دهد، ارتودنسی با اصلاح این موقعیت‌ها می‌تواند عملکرد صحیح دهان را بازیابی کند.

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی، بهتر است به افرادی مراجعه کنید که دارای تحصیلات و تجربه کافی در این زمینه هستند و از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های مدرن استفاده می‌کنند.

همچنین، می‌توانید از نظرات و تجربیات دیگران که با این متخصصان کار کرده‌اند، استفاده کنید تا تصمیم بهتری برای انتخاب متخصص ارتودنسی بگیرید.

بهترین کلینیک انجام ارتودنسی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ارتودنسی

متخصص ارتودنسی کیست؟

متخصص ارتودنسی دندان یک پزشک دندانپزشکی است که پس از اتمام دوره عمومی دندان‌پزشکی، به طور ویژه در زمینه ارتودنسی دندان آموزش‌های تخصصی را دریافت کرده است.

این آموزش‌ها شامل دوره‌های تئوری و بالینی به مدت 3 تا 4 سال در دانشگاه‌های معتبر می‌باشد.

وظایف اصلی یک متخصص ارتودنسی دندان عبارتند از:

  1. پیشگیری: این متخصص به پیشگیری از اختلالات موقعیت دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد، به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی.
  2. تشخیص: تشخیص مشکلات دندانی و فک از جمله برجستگی، اختلالات مفصل‌های فکی و دیگر مشکلات مرتبط با دهان و صورت.
  3. اصلاح: انجام درمان‌های ارتودنسی به منظور اصلاح موقعیت نامناسب دندان‌ها و فک‌ها، از جمله استفاده از براکت‌ها، بندهای ارتودنسی و دستگاه‌های تنظیمی.
  4. پیگیری و مراقبت: پس از انجام درمان، متخصص ارتودنسی دندان نیز وظیفه پیگیری و مراقبت از بیمار را دارد تا از پیشرفت و موفقیت‌آمیز بودن درمان اطمینان حاصل شود.

مشکلاتی که ارتودنتیست برطرف می کند؟

یک ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی دندان، مشکلات زیر که به عنوان مال‌اکلوژن شناخته می‌شوند را برطرف می‌کند:

اوربایت (Overbite): این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فک بالا بیش از حد جلوتر از فک پایین قرار دارد، به طوری که دندان‌های فک بالا بر دندان‌های فک پایین ساییده می شوند.

آندربایت (Underbite): در این حالت، فک پایین جلوتر از فک بالا قرار دارد، که موجب می‌شود دندان‌های فک پایین بیش از حد جلوتر از دندان‌های فک بالا باشند.

اپن بایت (Open Bite): در این وضعیت، دندان‌های فک بالا و پایین هنگام بسته شدن دهان به هم نمی‌پیوندند و یک فاصله باز بین آنها باقی می‌ماند. این مشکل می‌تواند موجب مشکلات در گفتار، مکیدن، و حتی تنفس شود.

کراس بایت (Crossbite): در این وضعیت، یک یا چند دندان از یک فک داخل یا خارج از دندان‌های متناظر در فک دیگر قرار دارند.

اورجت یا دیپ بایت (Deep Bite): این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فک بالا بیش از اندازه جلوتر از فک پایین قرار دارد، به طوری که دندان‌های فک بالا بر دندان‌های فک پایین برازش می‌کنند و بیش از حد  دندان‌های فک پایین را پوشش می‌دهند.

ارتودنسی نزد بهترین دندانپزشک تهران
ارتودنسی-کلینیک بین المللی دندانپزشکی تجریش

کرادوینگ یا شلوغی و ازدحام دندان‌ها: در این حالت، دندان‌ها به طور ناهمگن در فک قرار گرفته‌اند که باعث شلوغی و ازدحام می‌شود. با استفاده از ارتودنسی، متخصص می‌تواند این مشکل را با اصلاح موقعیت دندان‌ها و ایجاد فضای کافی برای هر دندان، مشکل رفع کند.

وجود فاصله بین دندان‌ها: در این حالت، فواصل خالی بین دندان‌ها وجود دارد که ممکن است به علت اندازه بزرگ دندان‌ها و فضای میان دندان‌ها باشد. متخصص ارتودنسی می‌تواند با استفاده از درمان‌های مناسب این فواصل را کوچک‌تر کرده و ظاهر زیبا و سالم تری برای دندان‌ها فراهم کند.

کوتاه یا بلند بودن دندان‌ها: این مشکل ممکن است به علت اختلالات در رشد و توسعه دندان‌ها باشد. متخصص ارتودنسی می‌تواند با استفاده از ارتودنسی و درمان‌های مناسب، دندان‌ها را به موقعیت صحیح منتقل کرده و طول آن ها را بهبود بخشد.

دندان نهفته: این مشکل معمولاً شامل دندان نیش نهفته و دندان عقل نهفته می‌شود. متخصص ارتودنسی می‌تواند با استفاده از ارتودنسی و درمان‌های مختلف، این دندان‌ها را به موقعیت صحیح منتقل کرده و مشکلات ناشی از دندان‌های نهفته را رفع کند.

کمک به درمان شکاف کام و شکاف لب: در برخی موارد، متخصص ارتودنسی ممکن است در همکاری با جراحان فک و صورت، درمان شکاف کام و شکاف لب را کمک کند و نتایج بهتری را برای بیماران به دست آورد.

شاید این مطلب هم برای شما جذاب باشد:

ارتودنسی پیشگیری در کودکان

تغذیه در زمان ارتودنسی

ارتودنسی به روش mbt

نتیجه گیری

متخصص ارتودنسی دندان، با استفاده از روش‌های مختلف و متنوع، به ارتقاء و بهبود موقعیت دندان‌ها و فک‌ بیماران می‌پردازد.

روش‌های کاری این متخصص عبارتند از:

  1. تشخیص: ارتودنتیست با ارزیابی‌های دقیق، ابتدا مشکلات و نواقص موجود در موقعیت دندان‌ها و فک‌ بیمار را تشخیص می‌دهد.
  2. برنامه‌ریزی درمانی: پس از تشخیص، متخصص ارتودنسی برنامه‌ریزی درمانی را با توجه به نیازهای خاص هر بیمار ایجاد می‌کند، که شامل نوع درمان (مانند استفاده از براکت‌ها، بندهای ارتودنسی، یا دستگاه‌های تنظیمی) و مدت زمان مورد نیاز برای اصلاح موقعیت دندان‌هاست.
  3. درمان ارتودنسی: متخصص ارتودنسی با استفاده از روش‌های درمانی ارتودنسی، شامل نصب براکت‌ها، بندهای ارتودنسی و دستگاه‌های تنظیمی، به اصلاح موقعیت دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد.
  4. مراقبت و پیگیری: پس از اتمام درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی برای مدت زمان مشخصی پیگیری و مراقبت از بیمار را انجام می‌دهد تا از پیشرفت و موفقیت‌آمیز بودن درمان اطمینان حاصل شود.
  5. همکاری با سایر متخصص‌ها: متخصص ارتودنسی ممکن است با سایر متخصص‌ها مانند جراحان فک و صورت، دندانپزشکان عمومی و جراحان پریودنتال همکاری کند تا به نتایج بهتری برای بیماران برسد.

به طور کلی، متخصص ارتودنسی با استفاده از روش‌های متنوع و تخصصی خود، به بهبود موقعیت دندان‌ها و فک‌ بیماران کمک می‌کند تا آنها لبخندی زیبا و سالم تر داشته باشند.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/siXvA

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir