ارتودنسی چگونه دندان ها را صاف می کند؟

ارتودنسی چگونه دندان ها را صاف می کند؟

ارتودنسی چگونه دندان ها را صاف می کند؟

اگر شما دچار عارضه های اپن بایت، آندربایت، دیپ بایت و … هستید، شاید بدانید که یکی از راهکارهای مناسب درمانی برای از بین بردن این عارضه ها ارتودنسی دندان ها می باشد. ارتودنسی باعث  منظم شدن، عقب رفتگی، جلو رفتگی، فک و دندان های شما می شود. اما سوال اصلی این می باشد که این روش درمانی باعث درمان شدن این عارضه ها و صاف شدن دندان ها می شود. ما در این خصوص در ادامه این مقاله توضیحات کاملی را بیان کرده ایم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چرا دندان ها حرکت کرده یا تغییر موقعیت می‌دهند؟

بهتر است قبل از شروع توضیحات در خصوص کاربرد ارتودنسی دندان ها، در این خصوص اطلاعاتی را به دست آوردید که چگونه دندان به صورت نامنظم و بهم ریخته در دهان رشد خواهند کرد.

۱- حرکت دندان ها به صورت طبیعی و ژنتیکی

با افزایش سن انسان سایز و رشد دندان های انسان بیشتر می شود. دندان ها به دلیل  رشد جزئی بودن آن  قابل مشاهده نیست. اما با افزایش سن افراد، دندان ها نیز رشد می کند. این حرکت و رشد به مرور زمان باعث حرکت کردن دندان ها به سمت جلو می شود. اما در برخی از افراد مشاهده می کنیم که دارای دندان های کج و نامرتب هستند این افراد امکان دارد به صورت ژنتیکی و مادرزادی دچار این عارضه هستند. در این صورت باید حتما در زمان کودکی زیر نظر متخصص دندانپزشک کودکان قرار بگیرند تا مشکلات دهانی و دندانی آن ها افزایش پیدا نکند، و در صورت نیاز سریعاً درمان خود را آغاز نمایید.

۲- حرکت دندان ها بر اثر تحلیل رفتن مینای دندانی

یکی دیگر از دلایل نامنظم شدن دندان ها به مرور زمان تحلیل رفتن مینای دندان می باشد. اگر بخشی از مینای دندان یا همان تاج دندان تحلیل برود یا ساییده شود، امکان این که دندان دچار تغییر موقعیت شود یا از بین برود وجود دارد. برخی از افراد عادت نادرست مانند دندان قروچه شبانه دارند این عادت باعث تحلیل و نازک تر شدن مینای دندان می شود. همچنین رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث خرابی و از بین رفتن مینای دندان فرد می شود.

۳- حرکت دندان ها بر اثر پوسیدگی دندان ها و از دست دادن دندان

یکی از اصلی ترین دلایل حرکت دندان ها به مرور زمان پوسیدگی و خراب شدن دندان ها که منجر به از دست دادن دندان ها می شود. هنگامی که دندانی خراب شود احتمال این که از دست برود وجود دارد، این فضای خالی پس از کشیدن یا از دست دادن دندان شما باعث به حرکت در آمد دندان های کناری آن خواهد شد.

ارتودنسی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ارتودنسی

۴- حرکت دندان ها به خاطر کوچک بودن دندان ها

زمانی که شما دارای فک بزرگی باشید و برعکس آن دندان های کوچکی داشته باشید این فاصله و نا هماهنگی بین سایز فک و دندان های شما باعث به حرکت در آمدن دندان‌ های شما می شود.

 شناخت حرکت دندان ها در ارتودنسی

دندان های از دو بخش اصلی یعنی ریشه و تاج دندانی تشکیل شده اند. تاج دندان از خط لثه به بالا قابل مشاهده می باشد یعنی تنها بخشی که ما از دندان می بینیم تاج دندان می‌باشد.  ریشه دندان ها در داخل تاج دندان ها و پس از آن پالپ دندان ها احاطه شده است. قابل ذکر می باشد که ریشه مستقیماً به استخوان فک متصل نمی باشد، چون که دور تا دور ریشه دندان لیگامانی وجود دارد که از الیاف خاصی تشکیل شده است.

چه چیزی باعث حرکت دندان ها در ارتودنسی می‌شود؟

سوال اصلی این می باشد که ارتودنسی دندان ها چگونه باعث می شود که این نامرتبی دندان ها از بین برود.

براکت های ارتودنسی به سمت جلو یا پشت دندان ها توسط متخصص دندانپزشک متصل می شود، که از بین این براکت ها سیم های ارتودنسی گذر می کند. پس از آن متخصص دندانپزشک با بررسی های لازم این سیم ها را با توجه به شرایط شما سفت می کند، این فشاری که پس از سفت کردن سیم های ارتودنسی به دندان ها وارد می شود باعث به حرکت درآمد دندان ها و خارج شدن از حالت نامنظمی می شود.

حرکت دندان ها در ارتودنسی چگونه است؟

هنگامی که با کمک سیم های ارتودنسی به دندان ها فشار وارد می شود،  ابتدا تنها بخشی از نوک دندان حرکت می کند اما با گذشت زمان کل دندان‌ یعنی تاج، ریشه و الیاف های سازنده شروع به حرکت خواهند کرد. این فشار هیچ گونه عوارضی برای دندان ها نخواهد داشت چرا که دکتر متخصص با توجه به شرایط فرد سیم های ارتودنسی را سفت می کند. ارتودنسی دندان ها یک راهکار درمانی مناسب برای تمامی افراد می باشد که می خواهند دندان های سالم و بدون نقص داشته باشند.

حرکت دندان ها در ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی باعث حرکت کردن دندان ها در دوران ارتودنسی دندان ها می شود بطور معمول این عوامل عبارتند از: سن فرد، شدت عارضه فرد، تعداد دندان های دچار شده به عارضه، میزان همکاری بیمار و رعایت نمودن نکات مراقبتی و بهداشتی پس از درمان ارتودنسی، دستگاه بکار رفته برای ارتودنسی (از کدام روش ارتودنسی استفاده کردن بسیار مهم می باشد) و مهارت متخصص دندانپزشک جهت ارتودنسی دندان ها.

سرعت بیش از حد حرکت دندان ها در ارتودنسی مشکل آفرین است. معمولاً پس از گذشت ۷۲ ساعت فرآیند تغییر حالت دندان ها شروع خواهد شد. پس از آن حدوداً ۹۰ روز طول می کشد که دندان حالت طبیعی خود را مشخص کند.  بطور کلی درمان با روش ارتودنسی نیاز به یک الی دو سال می باشد. البته عواملی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم نیز امکان تغییر این دوره زمانی را خواهد داشت.

ارتودنسی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ارتودنسی

هزینه درمان با ارتودنسی

هزینه ارتودنسی در سنین کودکی به دلیل دوره نقاهت کمتر و آسیب دیدگی کمتر دندان ها خیلی کمتر از ارتودنسی دندان ها در سنین بزرگسالی می باشد. اما عواملی مانند: سن فرد، مکان کلینیک دندانپزشکی، مهارت و تجربه پزشک متخصص، روش استفاده از ارتودنسی و درمان های قبل، حین و بعد از ارتودنسی باعث افزایش هزینه درمان ارتودنسی دندان ها می شود.

بریس ها چگونه عمل می کنند؟

بریس ها با فشار وارد کردن به دندان ها سبب به حرکت در آمد دندان ها می شوند.  بریس ها سیم کمانی هستند که بیشتر فشار را بر روی دندان ها وارد می کنند. این در حالتی می باشد که بخش‌های مختلف دستگاه ارتودنسی دندان ها تنها به عنوان یک نگهدارنده عمل می کنند.

 سخن آخر

اگر که شما دارای دندان‌ های نامنظم و نامرتب هستند یا دچار به عارضه های دندانی مانند: اپن بایت، آندربایت، دیپ بایت، کراس بایت و اوربایت هستید یکی از بهترین روش درمانی برای از بین بردن این عارضه ها، ارتودنسی دندان ها می باشد. ارتودنسی دندان ها معمولاً بین ۱ الی ۲ سال زمان لازم دارد که شما به نتیجه رضایت بخش خود برسید. اگر شما به دنبال یک کلینیک دندانپزشکی و تخصصی در خصوص ارتودنسی دندان های خود هستید پیشنهاد ما به شما عزیزان کلینیک دندانپزشکی  تجریش زیر نظر بهترین متخصصان دندانپزشک می باشد.

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

همان‌طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم یکی از عواملی که می‌تواند باعث بهبود هر چه سریع‌تر شما در دوره ارتودنسی دندان ها شود، مهارت و تجربه متخصص دندانپزشک شما می باشد. به همین خاطر است که پیشنهاد ما به شما عزیزان جهت انجام هرگونه خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی دندان ها کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی مجرب و با تجربه می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای دستگاه های به روز دندانپزشکی در سطح جهانی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. با مراجعه هر چه سریع‌تر به کلینیک دندانپزشکی تجریش لذت داشتن لبخندی زیبا و دندان های سالم را تجربه کنید.

ارتودنسی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ارتودنسی

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/9mq7

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/akF5Z

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/JvkO3Pyw

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir