اسامی دندان ها

اسامی دندان ها

اسامی دندان ها

ما قصد داریم شمارا با اسامی دندان‌ ها آشنا کنیم. دندان ها پس از رویش دائمی که از سن ۶سالگی به بعد اتفاق می افتد هر کدام دارای نام می باشد. برای دست یابی به پاسخ سوالات خود با ما همراه باشید.

اسامی دندان ها و کارایی آن ها

شاید شما فکر کنید که دندان ها کارشان یکسان و برابر هم است و فقط برای جویدن و خوردن غذا می باشد. بطور کلی ما حدود بین ۳۰ الی ۳۲ دندان داریم. برخی از افراد به این باورند که چرا باید دندان های خود را بشناسیم و هیچ فرقی بین چپ و راست و یا بالا و پایین دندان ها نیست اما با کسب این اطلاعات می توانیم در برخی از مواقع استفاده کنیم. دندان ها از نظر شکل ظاهری و فرم و موقعیت با یک دیگر متفاوت می باشند و هر کدام دارای یک کارایی است. بطور کلی کودکان باید در سن بین ۳ الی ۴ سالگی دارای بیست دندان شیری هستند که وظیفه شما به عنوان والدین چک کردن تعداد دندان های کودک خود می باشد و در صورت لزوم و هر گونه عارضه ای باید به متخصص دندانپزشک کودکان مراجعه کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

اسامی دندان‌ های آسیای دائمی

این نوع دندان ها معمولا به اسم دندان شش سالگی معروف می باشند چرا که رشد آن در این سن است و اولین دندان های دائمی افراد پس از افتادن دندان های شیری است. محل رویش این دندان ها از ابتدای دهان می باشد و هیچ گونه لقی و خرابی در آن ها در ابتدا وجود نخواهد داشت. پس از رویش این دندان ها به تدریج دندان ها شروع به افتادن خواهند کرد و تا سن ۱۲ الی ۱۳سالگی تمامی دندان‌ های دائمی افراد رشد خواهد کرد. در بین سن ۶ الی ۱۳سالگی را دوره مختلط دندان ها می نامند چرا که در این دوره هم دندان دائمی و هم دندان شیری در دهان افراد وجود دارد.

اسامی دندان ها
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – اسامی دندان ها

اسامی دندان های کلی

دندان ها سخت ترین ساختار در فک انسان و حیوانات می باشد. عمده ترین کاربرد دندان ها برای تکه کردن و خوردن و جویدن غذا می باشد. بزرگسالان دندان های پیش و نیش هستند که محل رویش آن‌ها درست جای دندان های شیری فرد می باشد و تنها فرق بین دندان های دائمی و شیری این است که دندان های آسیای در کودکان دو عدد می باشد اما در بزرگسالان دندان های دائمی به آسیاب کوچک و بزرگ مستقیم بندی می شود:

دندان های آسیاب کوچک

یکی از اسامی دندان ها، آسیاب کوچک است. برای به دست آوردن جای دقیق دندان های آسیا یک خط فرضی از سمت بینی خود را طور عمودی بکشید و دندان های خود را به قسمت سمت چپ و راست تقسیم بندی کنید بطور فرضی این خط از بین دو دندان های جلو یعنی پیشی رد می شود اگر شما درای هیچ گونه مشکل در دندان های خود نباشید و یا دندانی را نکشیده باشید باید به این ترتیب باشد:اول دو دندان پیش را مشاهده می کنیم و پس از آن دندان های نیش که معمولاً تیز می باشند و پس از آن دندان های آسیای کوچک و دندان های آسیای بزرگ می باشد.تعداد دندان های آسیای هر دو فقط بطور معمول باید هشت عدد باشد که چهار عدد آن بالا و چهار عدد پایین می باشد.شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش از هرگونه خدمات دندانپزشکی این کلینیک بهره مند شوید.

دندان های آسیاب بزرگ

از دیگر اسامی دندان ها می توان به آسیاب بزرگ اشاره کرد. همان خط فرضی که برای دندان های آسیای کوچک در نظر گرفتید را فرض کنید پس از دندان های آسیای کوچک نوبت به دندان های آسیای بزرگ می باشد که اندازه آن‌ها تقریباً دوبرابر دندان های آسیای کوچک می باشد.کار عمده و فشار زیادی که در هنگام خوردن غذا بر روی دندان های شما وارد می شود به این دندان ها وارد می شود یعنی دندان های آسیای بزرگ. رویش این دندان ها از سن ۶سالگی آغاز می‌شود.دندان های آسیای بزرگ به دو دسته تقسیم بندی می شود که نوع دوم آن ها دندان های آسیای دوم می باشد که معمولاً در سن ۱۲سالگی رشد می کنند و پس از آن زمان رشد دندان های آسیای سوم یا همان دندان های عقل می باشد که از سن ۱۸سالگی رشد خواهند کرد. اما برخی از افراد در همان سن ۱۸سالگی دندان عقل در نمی آورند و حتی تا سن بین ۲۰الی۲۲سالگی دندان عقل آن ها رشد نمی کند.

علت اینکه دندان عقل در همان سن ۱۸سالگی رشد نمی کند

یکی از دلایل این است که گاهی اوقات به صورت ژنتیکی تا سن ۲۲سالگی دندان عقل افراد رشد نمی کند و احتمال دوم این است که فرد دارای فک کوچکی می باشد که فضای کافی و مناسب برای رشد کامل دندان عقل نیست و یا بصورت نیمه رشد کرده است.احتمال سوم این است که اصلاً فرد بصورت ژنتیکی دارای دندان عقل نمی باشند البته وجود نداشتن دندان عقل هیچ گونه عیب و عوارضی برای فرد به همراه نخواهد داشت و هیچ گونه جای نگرانی نیست اما برای اطمینان کامل باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما عزیزان جهت مشورت و کسب اطلاعات بیشتر کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان دندانپزشکی این کلینیک می باشد.

اسامی دندان ها
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – اسامی دندان ها

اسامی دندان‌ های شیری

اولین دندان های که در هنگام رشد دندان ها برای افراد اتفاق می افتد دندان های شیری است که اسامی دندان های شیری نیز به چند دسته تقسیم بندی می شود:

۱- دندان پیش: یکی از اسامی دندان شیری به دندان پیش معروف است. این دندان ها اولین دندان های است که در دهان افراد رشد می کند که معمولاً حالت چاقوی تیز و برنده دارند و مخصوص بریدن، گاز زدن و تکه کردن غذاها در هنگام خوردن هستند.تعداد این دندان ها به هشت عدد می رسد که چهار عدد آن در فک بالا و چهار عدد آن در فک پایین رشد می کند. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش از رشد صحیح و سالم بودن دندان های کودکان خود اطمینان کافی را حاصل کنید.

۲- دندان نیش: از دیگر اسامی دندان های شیری، دندان نیش است. به دندان هایی که پس از دندان های پیش هستند که نوک تیزی نیز دارند و خاصیت چاقوی هم دارند دندان های نیش می گویند.هر طرف فک، پس از دو دندان پیش، یک دندان نیش قرار می‌گیرد. در مجموع چهار دندان نیش شیری در دهان بچه‌ها وجود دارد که رویش آن ها از سن ۷سالگی می باشد.

۳- دندان آسیا: دندان آسیا از دیگر اسامی دندان های شیری است که پس از رویش دندان های پیش و نیش که مخصوص بریدن و گاز زدن غذا می باشد قرار دارند. این دندان ها سطح فرو رفته و سطح ناصافی دارند که برای جویدن غذا مناسب است و معمولاً فشار زیادی بر روی این دندان ها وارد می شود. دندان های آسیا به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند: آسیای کوچک ؛آسیای میانه و آسیای بزرگ که رشد آن‌ها معمولاً در سن ۱۲سالگی آغاز می شود.

یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی برای ارایه خدمات دندانپزشکی کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد شما با مراجعه به کلینیک تجریش بدون هیچ گونه استرس به درمان کامل دندان های خود و باز گرداندن سلامت دهان و دندان های خود باشید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/qapy

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir