افزایش طول تاج دندان ها

افزایش طول تاج دندان ها

افزایش طول تاج دندان ها

تاج دندان در واقع همان مینای دندان می باشد. تاج دندان به دلایل ظاهری، زیبایی و ساختاری بر روی دندان قرار می گیرد. از تاج دندان برای تکمیل مراحل  دندانپزشکی مانند: پل یا بریج دندان و ایمپلنت دندان استفاده می شود. تاج دندان به طور محکم روی دندان می چسبد. تاج دندان یا مینای دندان ساختار اصلی دندان محسوب می شود که تغییر رنگ نداشتن و سالم بودن آن تاثیر بسزایی در ظاهر زیبایی فرد به همراه دارد. اگر شما می خواهید اطلاعاتی در خصوص طول تاج دندان ها به دست آورید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جراحی افزایش طول تاج دندان

از این روش برای افزایش ارتفاع دندان استفاده می شود. افزایش طول تاج دندان یا لیفت لثه یک عمل زیبایی می باشد، که برای افزایش طول تاج دندان ها استفاده می شود. برخی افراد به دلیل کوتاه بودن ارتفاع دندان و لثه های خود این عمل را انجام دهند.

این روش یکی از کم خطر ترین راه ها برای تغییر طول تاج دندان می باشد. با استفاده از این روش دندان از  شکل و اندازه متناسبی برخوردار می شود و از این طریق زیبایی بیشتری به چهره می بخشد.

دلایل انجام جراحی افزایش طول تاج دندان

انجام جراحی طول افزایش تاج دندان ها عبارتند از:

1-  ترمیم دندان

یکی از دلایل اصلی جراحی طول افزایش تاج دندان ترمیم دندان شکسته یا آسیب دیده می باشد.

2-  ترمیم به دلیل شکستن قسمتی از دندان

اگر قسمتی از دندان شکسته باشد و کل دندان از بین نرفته باشد نیز می توان از این روش برای ترمیم آن استفاده نمود.

3- کوتاه بودن طول دندان

کوتاه بودن طول دندان ها مشکلاتی در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن برای افراد به وجود می‌آورد، که بهترین روش درمانی برای درمان طول دندانی کوچک انجام جراحی افزایش طول دندان می باشد.

4- پوسیدگی دندان

که می تواند موجب از بین رفتن قسمتی از دندان و کوتاه شدن دندان شود.

5- ترمیم لبخند لثه ای یا لیفت لثه

یکی از عمده ترین و اصلی ترین انجام جراحی افزایش طول تاج دندان ها داشتن لبخندی زیبا می باشد.

افزایش طول تاج دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – افزایش طول تاج دندان

انواع جراحی افزایش طول تاج دندان

شما باید حتما قبل از انجام عمل جراحی افزایش طول تاج دندان با یک متخصص لثه مشورت نمایید. وضعیت لثه‌های شما باید قبل از عمل افزایش طول تاج دندان با روش‌های پیشرفته بررسی شود و متناسب با شرایط دندان و لثه برای انجام افزایش طول تاج دندان روش‌ درمانی مناسب انتخاب شود. روش‌ها بر اساس پروسه عمل به حالت‌های زیر تقسیم می‌شود.

1- افزایش طول تاج دندان با جراحی

این روش در مطب متخصص جراحی لثه و با تزریق آمپول بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام می شود. پس از بی حسی متخصص عمل شکل دهی و میزان کردن بافت اضافی لثه و استخوان را آغاز خواهد کرد و برش‌هایی در بافت لثه ایجاد کرده و لثه را به میزان لازم از روی دندان کنار می‌زند در برخی از موارد متناسب با شرایط دندان برای ترمیم، بخشی از بافت لثه کاملا برداشته خواهد شد. زمانی که قسمت مورد نیاز از ساختار دندان مشخص شد پزشک محل جراحی را به خوبی ضد عفونی و شستشو خواهد داد و با بخیه کردن لثه، جراحی را به اتمام می‌رساند.

2- افزایش طول تاج دندان با لیزر

به این روش اصطلاحا الکترو جراحی نیز گفته می‌شود. در این روش برای میزان کردن لثه و نمایان کردن دندان از لیرز استفاده می‌کنند.

3- افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت

برای این روش ترمیمی در برخی موارد نیاز به عمل افزایش طول تاج دندان نیز حس می‌شود. یکی از روش‌های آماده سازی دندان برای کامپوزیت جراحی افزایش طول تاج دندان می باشد.

چگونگی انجام جراحی افزایش طول تاج دندان

در این روش در ابتدا باید معاینات و مشاوره با دندانپزشک متخصص معالج انجام شود و سپس ناحیه جراحی با استفاده از بی حسی های موضعی سر خواهد شد و سپس پزشک با ایجاد شکاف بر روی لثه و برداشتن مقداری از لثه به استخوان اصلی دسترسی پیدا می کند. این عمل بسته به نوع درمان، ترمیم، روکش یا زیبایی انجام خواهد شد و مقدار برداشتن لثه به این اهداف بستگی خواهد داشت. بعد از جراحی دندانپزشک با تجویز داروهای آنتی بیوتیک و دهان شویه به ترمیم زودتر لثه کمک می کند.

نکات مهم بعد از جراحی افزایش طول تاج

1- بعد از انجام جراحی احساس درد طبیعی است که می‌توانید با مصرف مسکن هایی که توسط دندانپزشک  برای شما تجویز شده درد را کنترل کنید.

2- از خوردن غذاهای داغ و سفت بپرهیزید.

3- از کمپرس یخ بر روی ناحیه مورد نظر برای تسکین و بهبود درد کمک استفاده کنید. استفاده کردن از کمپرس یخ باعث می شود که تورم دندان یا لثه شما از بین برود.

4- ناحیه جراحی شده را توسط دهان شویه شست شو دهید. بهترین است نوع دهان شویه خود را از متخصص خود بپرسید.

5- از مسواک زدن بر روی ناحیه جراحی شده بپرهیزید. تا زمانی که بهبودی کامل خود را به دست بیاورید.

6- مقداری خونریزی در قسمت جراحی شده طبیعی است. برای کاهش خونریزی خود می توانید از مصرف نوشیدنی های داغ و اسیدی پرهیز کنید.

مزایای کلی افزایش طول تاج دندان ها در دندانپزشکی

1- دندانپزشک سطح استخوان و لثه را در عمل افزایش طول تاج دندان تنظیم می‌کند تا بخش بیشتری از دندان دیده شود.

2- افزایش اعتماد به نفس و زیباتر کردن لبخند

با افزایش ارتباط های امروزی و گفت و گو هایی که به دلیل مختلفی، افراد مجبور به آن هستند داشتن دندان های زیبا و لبخندی زیبا تاثیر بسیار بالایی در افزایش اعتماد به نفس افراد دارد.

3- انجام درمان در یک جلسه

این جراحی توسط متخصص پس از انجام معاینات و تشخیص آن تنها در یک جلسه برای افراد انجام می‌شود.

4- عدم نیاز به دستکاری‌های آتی و تجدید درمان

5- متقارن‌تر و پهن‌تر کردن لبخند

6- ارتقاء سلامت دهان و دندان

دوران بهبود افزایش طول تاج دندان

صورت تا دو روز پس از جراحی متورم است و برای فرو نشاندن آن باید از کمپرس سرد استفاده شود. بیمار باید پس از جراحی مسکن و دهان شویه ضدعفونی کننده مصرف نماید. دندانپزشک داروهای لازم را پس از جراحی تجویز می‌کند و بخیه‌ها پس از یک هفته کشیده می‌شود، و متخصص لثه بر روند بهبود نظارت می‌کند. البته در این دوره اگر دچار خونریزی لثه ها، دندان یا درد بیش از اندازه شدید حتما با متخصص دندانپزشکی خود مشورت داشته باشید.

افزایش طول تاج دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – افزایش طول تاج دندان

نتایج و عوارض افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان درمانی موثر و تنها راه‌ حل قرار دادن روکش یا پر کردن دندان می باشد. این درمان پرکاربرد است و به طور گسترده انجام می‌شود و عوارض آن بسیار اندک است. پس از گذاشتن روکش  نیازی به جراحی مجدد نیست.

عوارض شایع افزایش طول تاج دندان

شایع‌ترین عوارض افزایش طول تاج دندان عبارت است از:

1- احتمال عفونت کردن وجود دارد.

2- حساسیت دندان به گرما یا سرما افزایش می‌یابد.

3- احتمال دارد که دندان‌ های درمان شده بلندتر از بقیه دندان ها به نظر برسد.

4- دندان در حفره دندان لق می‌شود.

هزینه افزایش طول تاج دندان

هزینه افزایش طول تاج دندان و اصلاح لبخند لثه‌ای به بزرگی محل درمان و مقدار بافتی بستگی دارد که باید برداشته شود.

متقاضی مناسب

افزایش طول تاج دندان برای همه مناسب نیست. افزایش طول تاج دندان برای بیمارانی که نیاز به روکش دارند، ضروری نمی باشد. اما اگر ترک یا سوراخ پوسیدگی دندان بیش از آن عمیق باشد که بتوان آن را  روکش کرد، دوام و استحکام روکش پس از افزایش طول تاج دندان افزایش می‌یابد.

سخن آخر درباره افزایش طول تاج دندان ها

همان‌طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم تاج دندان در واقع همان مینای دندان می‌باشد. که از بین رفتن یا آسیب دیدن آن باعث دندان درد در افراد می شود افزایش تا ج دندان ها بستگی به عوامل مختلف برای افراد با راهکارهای درمانی متفاوتی انجام می‌شود. بسیاری از افراد برای بلندتر کردن تاج دندان خود و داشتن لبخندی زیبا از این روش استفاده می نمایند. بسیاری از افراد دیگر نیز برای ترمیم دندان های شکسته شده یا آسیب دیده خود از این روش نیز استفاده می نماید. اگر شما به دنبال کلینیک معتبر جهت انجام افزایش طول تاج دندان خود می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد. با مراجعه نمودن به کلینیک دندانپزشکی تجریش بدون داشتن هیچ گونه عوارضی پس از درمان از مزایای این روش درمانی برخوردار شوید.

افزایش طول تاج دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – افزایش طول تاج دندان

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از کلینیک های مجهز به دستگاه های به روز دندانپزشکی در سطح جهانی که آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما می باشد، است. همچنین کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی مجرب آماده ارائه خدماتی مانند ترمیم دندان های شکسته و انجام جراحی های مانند افزایش طول تاج دندان ها می‌باشد. شما با مراجعه نمودن به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را به خود هدیه خواهید داد، و در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن از اعتماد به نفس بالایی برخوردار خواهید شد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir