با لمینت دندان میشه غذا خورد

با لمینت دندان میشه غذا خورد

با لمینت دندان میشه غذا خورد

با لمینت دندان میشه غذا خورد؟ سوالی است که بیشتر مراجعه کنندگان هنگام مراجعه به کلینیک حتماً از پزشک متخصص خود سوال می‌پرسند. اما آیا بر عادات غذایی ما اثر می‌گذارد یا خیر؟ با وجود اینکه لمینت‌ها بسیار مقاوم و مستحکم هستند اما در صورت آسیب دیدن برخلاف بافت طبیعی دندان توانایی ترمیم و بازسازی خود را ندارد. در این شرایط باید تا حد امکان از آنها به صورت دقیق و منظم مراقبت کنید چگونگی غذا خوردن با لمینت می‌تواند کاملاً مشخص و تعیین شده باشد. به همین علت در مطلب پیش رو از وبسایت کلینیک دندانپزشکی تجریش قصد داریم به شما بگوییم که چگونه طول عمر لمینت خود را افزایش دهیم و توسط مواد غذایی از کاهش طول عمر آن جلوگیری کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

غذا خوردن با لمینت دندان دائمی

شاید این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چگونه لمینت‌های دندان دائمی، بر رژیم غذایی ما اثر می‌گذارد؟

اولین چیزی که بایستی بدانید این است که لمینت‌های دائمی از دوام زیادتری نسبت به لمینت‌های موقتی برخوردار هستند، پس احتیاج به محدودیت کمتری در رژیم غذایی شما دارند. با این حال، آنها نیز پروتزهای دائمی هستند که نیاز به مراقبت دارند. به عنوان مثال، تلاش برای باز کردن یک بسته با استفاده از دندان‌های لمینت دار به آنها آسیب خواهد رساند. استفاده بعضی از مواد غذایی نیز می تواند به لمینت های شما صدمه برساند. در صورت کلی پیشنهاد میشود غذا خوردن با لمینت دندان با احتیاط صورت گیرد.

از خوردن چه غذاها و نوشیدنی هایی باید دوری کنیم؟

بیایید نگاهی به بایدها و نبایدهای تغذیه ای با داشتن لمینت دندان بیندازیم:

مواد غذایی بسیار کمی وجود دارند که به عنوان محافظت از لمینت دندان های خود بایستی از خوردن آنها خوداری کنید. اغلب غذاهایی که همه ما روزمره استفاده می کنیم، برای لمینت دندان های شما کاملا بی ضرر هستند. همان گونه که قبلاً گفتیم این لمینت ها کاملاً مستحکم و بادوام هستند. البته بازم به ذکر است که بعضی از این غذاها با اینکه مستقیماً به لمینت دندان ها صدمه نمی­رسانند اما طول عمر آنها را کاهش می دهند. بعضی از این غذاها و خوراکی ها عبارتند از:

  • غذاها و نوشیدنی های اسیدی
  • غذاهای بسیار سفت
  • الکل
  • غذای سفت و ترد
  • چیزهای چسبنده
  • مایعات تیره
  • غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی:

غذاها و نوشیدنی‌های حاوی اسید نظیر لیمو، گوجه‌فرنگی و نوشابه‌های گازدار می‌توانند عامل اتصال بین سطح دندان و لمینت را از بین ببرند. این روند فرسایش، زمان بر است. اما می تواند عمر لمینت های شما را در طولانی مدت و با استفاده زیاد، کوتاه کند.

  • غذاهای بسیار سفت:

لمینت های دائمی در مقایسه با دیگر مدل ها کاملا بادوام هستند. با این حال، سختی بعضی از غذاها می تواند به اندازه ای باشد که به این لمینت ها هم صدمه برساند. به منظور مثال، یخ ماده بسیار سختی است و حتی اگر لمینت ندارید، بایستی از گاز زدن یخ پیشگیری کنید. بعضی از آب نبات ها نیز احتمال دارد بسیار سفت باشند. بنابراین صلاح است تلاش نکنید آنها را با دندان بشکنید یا بجوید. همچنین صلاح است که میوه ها و سبزیجات سفت و سختی مانند هویج را نیز برش دهید و سپس بخورید. موقع استفاده گوشت بایستی مراقب احتمال وجود استخوان در آن باشید. تلاش به منظور جویدن گوشت سفت با دندان های جلویی نیز احتمال دارد مضر باشد.

  • الکل:

استفاده بیش از حد الکل می تواند مواد پیوند دهنده را فرسایش دهد. این مورد شامل استفاده از دهان شویه های با درصد الکل بالا و نوشیدنی های الکلی نیز می شود.

  • غذاهای سفت و ترد:

غذاهای ترد نظیر نان سوخاری یا نان برشته می توانند به لمینت های شما صدمه بزنند. به همین علت در صورت کلی مصرف نان نرم پیشنهاد می شود.

  • چیزهای چسبنده:

آب نبات های چسبنده، کارامل، تافی و محصولاتی نظیر آنها می توانند در لمینت دندان های شما گیر کنند و به آنها صدمه برسانند.

  • مایعات تیره و لکه دار:

لمینت های دائمی اصولا در مقابل لکه مقاوم هستند. با این حال، مصرف چنین چیزهایی احتمال دارد سبب تغییر رنگ در عامل باندینگ و دیگر بافت ها شده و زیبایی لبخند شما را خراب کند. بنابراین صلاح است پس از استفاده آنها دهان خود را بشویید. بعضی از آنها عبارتند از: شراب قرمز ، قهوه و چای.

با لمینت های دائمی چه چیزهایی می توانید بخورید؟

تا هنگامی که حین خوردن غذاهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، احتیاط کنید، می توانید هر چیزی که می خواهید بخورید. به یاد داشته باشید که لمینت ها به گونه ای طراحی شده اند که بسیار بادوام باشند. بنابراین در بیشتر موارد، لازم نیست نگران آنها باشید.

آیا می توان با لمینت های دائمی غذای سفت خورد؟

تا هنگامی که مراقب باشید، بله! سختی استاندارد و معمولی، تهدیدی برای لمینت های دائمی شما نخواهد بود. با این حال همان گونه که در بالا ذکر کردیم، بعضی از غذاها می توانند بسیار سفت باشند. احتیاط در خوردن این گونه مواد غذایی مفید است. به منظور مثال، به جای جویدن و له کردن غذاهای بسیار سفت با دندان های جلویی، میتوانید پیش از خوردن آن ها را به قطعات کوچک برش دهید. این امر احتمال دارد یک راه حل بسیار ساده به نظر برسد. با این حال، با چنین راه حل های ساده ای، می توانید عمر لمینت های خود را به درصد قابل توجهی افزایش دهید.

آیا می توانید با دندان های لمینت دار خود غذا را گاز بزنید؟

بله . لمینت های دائمی شما برای اجرای وظایف روزانه دندان شما طراحی شده اند. آنها بایستی قوی و بادوام باشند و از دندان های طبیعی شما محافظت کنند. با این حال، بعضی موقعیت‌ها نظیر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند طول عمر لمینت دندان را کاهش دهند. گاز گرفتن غذاهای نرم مشکلی به وجود نخواهد کرد. اما دقت داشته باشید که، اعمال نیروی زیاد با لمینت های خود روی غذاهای بسیار سفت می تواند آنها را به خطر بیندازد. بنابراین خرد کردن یا برش قبل از خوردن، از لمینت های شما محافظت می کند.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

آیا می توانم سیب را با لمینت دندان هایم بخورم؟

بله، اما سیب یکی از میوه هایی است که ما بایستی مراقب آن باشیم. گاز گرفتن این میوه می تواند به لمینت دندان های شما صدمه برساند. شما می توانید سیب بخورید اما پیشنهاد می شود پیش از خوردن آن را قاچ کنید و با دندان های عقب بجوید.

آیا می توانم بلال بخورم؟

بله، شما می توانید. اما بایستی مراقب باشید که بلال را گاز نگیرید. به همین روال موقع خوردن گوشت بایستی مراقب باشید که استخوان آن را گاز نگیرید.

آیا غذا در لمینت دندان گیر می کند؟

بله احتمال دارد. به خصوص برای غذاهای چسبنده مانند آب نبات های سفت، کارامل و تافی. هنگام جدا کردن مواد غذایی گیر کرده در لمینت باید مراقب باشید. چرا که ممکن است به لمینت ها آسیب بزنید. برای جلوگیری از چنین شرایطی، می توانید پس از خوردن چیزهای چسبناک، دندان های خود را سریعا بشویید و مسواک بزنید. شستشو با آب نمک گرم می تواند غذای گیر کرده را نرم کند و بیرون آوردن و جدا کردن آنها را راحت تر کند.

در صورت گیر کردن غذا بین دندان و لمینت، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. زیرا این بدان معناست که عامل باندینگ فرسایش یافته و بین دندان و لمینت فاصله ایجاد شده است. پس قبل از اینکه مشکلات جدی تری ایجاد کند، باید دندانپزشک شما آن را ببیند و ترمیم کند.

چگونه از ایجاد لکه های مواد غذایی روی لمینت دندان جلوگیری کنیم؟

لمینت‌ دندان به‌ویژه لمینت‌های چینی در برابر لکه مقاوم هستند. آنها راهکارهای زیبایی دندان هستند که شما قرار است سال ها از آنها استفاده کنید. برخی از لکه ها ممکن است طی سالیان طولانی ایجاد شوند. برای جلوگیری از ایجاد لکه می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

از مصرف شراب قرمز، قهوه، چای، انواع توت ها، آب نبات، آب میوه های اسیدی و سس های اسیدی مانند سرکه یا سس گوجه فرنگی، مایعات متراکم و تیره خودداری کنید.

اگر غذا یا نوشیدنی هایی مانند موارد فوق مصرف کرده اید، دندان های خود را مسواک بزنید

با دندانپزشک خود مشورت کنید. ملاقات دوره ای با دندانپزشک به شما این امکان را می دهد که زودتر مشکلات ظاهر شده را برطرف کنید.

آیا مواد غذایی ممکن است وارد لمینت دندان ها شوند؟

غذا خوردن با لمینت دندان درست مانند غذا خوردن با دندان‌های طبیعی خودتان است، ممکن است ذرات غذا وارد لمینت‌های شما شود. نکته ای که در اینجا نباید فراموش کنید این است که در حین جداسازی مواد غذایی از دندان های خود خیلی سخت نگیرید. روش های استاندارد مراقبت از دندان برای این نوع شرایط کافی خواهد بود.

غذاهایی که می توانید یا نمی توانید با لمینت های سرامیکی بخورید

لمینت های سرامیکی معمولاً بادوام ترین انواع لمینت های دندان هستند. آنها به بهترین وجه نقش ساختار طبیعی و حرکات دندان های شما را ایفا می کنند. البته این به این معنی نیست که شکستگی لمینت دندان غیرممکن است. حتی عامل پیوند ممکن است دچار تغییر رنگ شود. برای محافظت از آنها، ممکن است لازم باشد از مصرف محصولات زیر اجتناب کنید یا با احتیاط مصرف کنید. مواد غذایی غیر از اینها خطری ایجاد نخواهد کرد.

  • مایعات تیره : شراب قرمز، قهوه سیاه، چای سیاه و … (می تواند عامل باندینگ را تغییر رنگ دهد. قابل مصرف است اما بهتر است بعد از آن دهان خود را بشویید.)
  • آب نبات های سخت و غذاهای چسبناک
  • غذاهای ترد و سفت (بهتر است با احتیاط مصرف شوند)
  • نوشیدنی هایی با دوز الکل بالا (می تواند به عامل اتصال آسیب برساند)
  • غذاهای بسیار سخت (مانند استخوان داخل گوشت، هویج و یخ)
  • غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی بالا (مانند سس‌های گوجه‌فرنگی، می‌توانند مواد چسبنده را فرسایش دهند)
لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

نتیجه گیری

با استفاده از لمینت های سرامیکی می توان ظاهر، شکل، اندازه و رنگ دندان های طبیعی را به خوبی و طبق سلیقه بیمار تغییر داد. افرادی که دچار دندان های شکسته، بد شکل، ترک خورده و یا  دندان هایی با فاصله زیاد هستند بهترین گزینه برای استفاده از لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمنیت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید. با استفاده از ونیر های سرامیکی می توانید به ظاهر و جذابیت دندانی که مدت ها آرزوی آن را داشتید برسید و لبخند های هالیوودی را تجربه کنید.  طول عمر ونیر های سرامیکی بیش از 10 الی 15 سال است.

اما در صورتی که بیماران به مراقبت از این روکش ها نپردازند عمر آن ها کوتاه می شود. هر چه مراقبت از لمینت های دندان بیشتر شود طبیعی است که مدت زمان دوام و طول عمر آن را براحتی افزایش داده اید. شما عزیزان می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش عملیات لمینت دندان را با خیال راحت و آسوده تحت نظر بهترین متخصصان انجام دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/ES7Q4

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/3EhEkRd7

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir