بریج دندان بدون عصب کشی

بریج دندان بدون عصب کشی

بریج دندان بدون عصب کشی

روکش دندان یک نوع پوشش مانند دندان است که بر روی دندان سست و ضعیف شده و یا آسیب دیده قرار می‌گیرد تا دندان جلوه طبیعی پیدا کند و از پوسیدگی بیشتر آن پیشگیری شود. در مواردی که آسیب بیشتری به دندان وارد شده است مانند دندان شکسته یا خرد شده، اصولا روکش پس از عصب کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بعضی وقت ها روکش جهت احاطه کردن پر کردگی‌های قدیمی یا به علت های زیبایی گذاشته می‌شود. زمانی که پر کردن دندان به تنهایی راه کار مناسبی جهت درست کردن و اصلاح آسیب‌های دندان نیست، روکش‌ها می‌توانند راه کار بسیار مناسبی جهت بازگرداندن عملکرد دندان‌ها و بهبود ظاهر لبخند شما در طولانی مدت باشند. در مقاله پیشرو از وب سایت کلینیک دندانپزشکی تجریش قصد داریم شما را با بریج دندان بدون عصب کشی آشنا کنیم در طول مطلب در رابطه با تمامی عوامل مربوط به بریچ دندان توضیحات کاملی می دهیم لطفا تا انتها مقاله را مطالعه بفرمایید.

بریج دندان چیست؟

بریج ثابت دندان وسیله بسیار پر کاربردی در علم دندانپزشکی است که با سیمان در محل خود ثابت می‌شود و تنها دندانپزشک می‌تواند آن را از دهان خارج کند. بریج می‌تواند جایگزین یک یا چند دندان شود. روکش‌هایی که روی دو دندان طبیعی کنار جای خالی دندان‌های از دست رفته قرار می‌گیرد، پایه بریج محسوب می‌شود. دندان‌های پایه یا دندان‌های اباتمنت بایستی محکم و سفت باشد و به گونه ایی تراش و فرم و شکل داده شود که روکش به خوبی روی دندان قرار بگیرد. دندان اباتمنت دندان مصنوعی یا اصطلاحاً پونتیک را نگه می‌دارد. دندان مصنوعی روی لثه‌ها قرار می‌گیرد و ظاهری طبیعی دارد.

بریج از مواد متعددی قابل تهیه است. زیر ساخت اصولا از آلیاژ فلزی گران‌ قیمتی ساخته می‌شود که کاملاً با پرسلین پوشیده می‌شود، این لایه بیرونی شبیه دندان طبیعی است و حسی مانند آن دارد. در ساخت بقیه بریج‌ها فلز به کار برده نمی‌شود، زیرساخت آنها زیرکونیومی، نوعی سرامیک بسیار سخت است که با لایه‌ای از پرسلین مخصوص پوشانده می‌شود.

ضرورت استفاده از بریج دندان

از دست دادن دندان مشکلی جدی است، چرا که دندان‌ها باید کنار یکدیگر باشند و واحد منسجمی را تشکیل دهند. دندان‌های کناری با از دست رفتن یک دندان کج می‌شوند و به سمت فضای خالی حرکت می‌کنند که به نوبه خود بر بایت (شیوه روی هم قرار گرفتن دندان‌ها) اثر می‌گذارد ، فشار مضاعفی به دندان‌ها و مفصل‌های فک وارد می‌شود و حتی بیمار را دچار درد می‌کند.

از آنجایی که تمیز کردن دندان‌های کج و منحرف شده سخت‌تر است، احتمال پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه نیز افزایش می‌یابد. استخوان در اثر نبودن دندان تحلیل می‌رود. تحلیل رفتن استخوان فک باعث افتادگی لب‌ها و گونه‌ها می‌شود و چهره را پیرتر از سن واقعی نشان می‌دهد.

انواع بریج دندان

بریج مناسب، با توجه به محل دندان از دست رفته، وضعیت دندان‌های کنار فضای خالی و سلامت عمومی دهان و دندان‌ها انتخاب می‌شود. دندانپزشک بهترین نوع بریج را با توجه به شرایط تعیین می‌کند.

  • بریج قدیمی: بریج قدیمی روی دندان‌های پایه دو طرف فضای خالی قرار می‌گیرد. دندان‌های پایه یا اباتمنت روکش و به دندان مصنوعی یا پونتیک متصل می‌شود.
  • بریج معلق (یک طرفه یا کانتیلور): بریج معلق زمانی کاربرد دارد که فقط در یک طرف فضای خالی دندان طبیعی وجود داشته باشد و در طرف دیگر یا دندان وجود ندارد یا دندان آن‌قدر سالم و محکم نیست که بتواند پل را نگه دارد. این نوع بریج نباید برای دندان‌های آسیا به کار برده شود، چون فشار زیادی را روی دندان پایه وارد می‌کند.
  • بریج مریلند یا پیوندی رزین: این نوع بریج با لبه‌ (به جای روکش) به دندان‌های مجاور متصل می‌شود. لبه‌ها، که می‌تواند همرنگ دندان باشد، با سیمان به سطوح پشتی دندان‌های کناری چسبانده می‌شود. حداقل تراش و دستکاری لازم است، دندانپزشک فقط بخش اندکی از سطوح پشتی دندان را جدا می‌کند تا فضا برای چسباندن لبه‌ها ایجاد شود. بریج مریلند فقط در شرایط خاص به کار برده می‌شود و برای جایگزین کردن دندان‌های آسیا مناسب نیست، چون این دندان‌ها در معرض نیروهای جویده شدید قرار دارند.
  • بریج ایمپلنت: این نوع بریج با ایمپلنت نگه داشته می‌شود. ایمپلنت طی عمل جراحی در استخوان فک قرار داده می‌شود. اگر تعداد دندان کافی وجود نداشته باشد یا دندان‌های پایه به اندازه کافی محکم نباشد، یا این که بیمار تمایلی به تراش دادن و روکش کردن دندان‌های سالم نداشته باشد، بریج ایمپلنت راه‌حلی مناسب به شمار می‌رود.

مراحل انجام بریج دندان

مراحل تهیه اکثر بریج‌های دندان ظرف چند هفته کامل می‌شود. مراحل ساخت بریج به شرح زیر است:

1ـ دندانپزشک ابتدا دندان‌های پایه را آماده می‌کند. تراش دادن دندان‌های پایه تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بخش قابل توجهی از دندان باید تراشیده شود تا فضای کافی برای قرارگیری روکش ایجاد شود و دندان‌های پایه پس از روکش شدن حجیم به نظر نرسد.

2ـ دندانپزشک پس از تراش دادن دندان‌های کناری با استفاده از گچ مخصوص از دندان‌ها قالب می‌گیرد. سپس قالب برای تهیه بریج سفارشی به لابراتوار فرستاده می‌شود.

3ـ دندانپزشک پس از آماده شدن بریج آن را امتحان می‌کند تا از اندازه بودن آن مطمئن شود. اگر بریج بزرگ یا پیچیده باشد، دندانپزشک ابتدا آن را روی مدل امتحان می‌کند و تغییرات لازم را انجام می‌دهد. سپس مدل به لابراتوار فرستاده می‌شود تا بریج با پرسلین پوشانده شود.

4ـ بریج نهایی در دهان بیمار قرار داده و تنظیم می‌شود. چنانچه دندانپزشک و بیمار، هر دو از وضعیت بریج راضی باشند، بریج با سیمان در جای خود چسبانده می‌شود. در مرحله اول از سیمان موقتی استفاده می‌شود تا بیمار بریج را به مدت چند هفته امتحان کند و دستکاری‌های لازم انجام شود. در نهایت بریج با سیمان به طور دائمی چسبانده می‌شود.

بریج دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بریج دندان برای برای همه‌ی افراد مناسب نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که امکان انجام بریج دندان را برای جای خالی دندان از دست رفته در افراد مختلف تعیین می‌کند. در حالت کلی تحت شرایط زیر، فرد کاندید مناسبی برای استفاده از بریج دندان است:

  • یک یا چند دندان دائمی نداشته باشد.
  • دارای عفونت یا سایر مشکلات بهداشتی دندان نباشد.
  • سلامت دهان خوب و کامل داشته باشد.
  • دندان‌های طبیعی او سالم و منظم باشد.
  • برای افرادی که به راه‌حل‌های کوتاه مدت و ارزان نیاز دارند.

دندان‎هایی که به عنوان پل از آن‌ها استفاده می‌شود، از نظر ظاهری مطلوب و از نظر ساختار استخوانی قوی باشند.

مواردی که باید قبل از بریج دندان به آن توجه کرد

بیمار نباید یک تا دو روز قبل از درمان سیگار بکشد.

قبل از بریج دندان مجاز به مصرف نوشیدنی‌های الکلی نیست، زیرا الکل باعث کاهش جریان خون می‎‌شود و تأثیر داروهای بی‌حسی و روند درمان را به‌شدت کاهش می‌دهد.

اگر بیمار از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کند باید چند روز قبل از انجام عمل بریج ، مصرف آن‌ها را زیر نظر متخصص قطع کند، زیرا مصرف این قرص‌ها در حین کاشت دندان مصنوعی به‌روش بریج، منجر به افزایش جریان خون و اختلال در روند انعقاد خون در زمان عمل و ریکاوری خواهد شد.

دندان‌پزشک قبل از انجام عمل، مصرف قرص‌های آنتی‌بیوتیک‌ و ضدالتهابی را به بیمار پیشنهاد می‌دهد تا باعث تسکین درد در طول درمان شود.

ممکن است دندان‌پزشک قبل از قرار دادن بریج دندان، محل خالی را پاکسازی کند تا از بروز هر گونه عفونت در محل پیشگیری کند.

روش‌های مراقبت از بریج دندان

اگر دندان‌های اطراف یا پشتی فک در اثر بیماری دندان آسیب ببینند، بریج می‌تواند خراب شود. برای حفظ سلامتی دهان و دندان و مراقبت از بریج دندان باید نکات زیر را رعایت کنید:

روزانه دو بار مسواک بزنید و حتماً از نخ دندان استفاده کنید.

همیشه بین دندان‌ها و زیر بریج را تمیز کنید. برای انجام این کار، دندان‌پزشک تهیه‌ی مسواک یا برس مخصوصی را به شما توصیه خوهد کرد.

برای بررسی وضعیت بریج دندان و همچنین دریافت پاکسازی حرفه‌ای، به‌طور مرتب به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

محصولاتی که برای مراقبت از دهان خود استفاده می‌کنید، باید حتماً نشانه‌ی تأیید سلامت داشته باشند.

برای استفاده از دهان‌شویه‌ی مناسب با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

مزایای بریج دندان

مهمترین مزیت بریج دندان این است که معمولاً بیمار بعد از مدت کوتاهی به بریج دندان عادت می‌کند، زیرا بریج بخشی از ساختار دهان می‌شود. همچنین بریج دندان برخلاف دندان مصنوعی برای تمیز کردن برداشته نمی‌شود و می‌توان آنها را دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی با مسواک تمیز کرد. دندان بریج شده تغییرات مثبت عمده‌ای را به‌وجود می‌آورد که عبارتند از:

  • لبخند زدن بدون استرس و نگرانی در مورد ظاهر
  • بازگشت توانایی جویدن مناسب و درست
  • اصلاح گفتار و تلفظ کلمات
  • حفظ شکل صورت

معایب بریج دندان

همان‌طور که می‌دانید هر روش درمانی ممکن است معایب خاص خود را داشته باشد. بریج دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای معایب زیر است:

  • در موارد نادر ممکن است پل‌هایی که به دندان‌های طبیعی زده شده‌اند، باعث خرابی دندان سالم شوند.
  • گاهی اوقات ممکن است دندان‌های طبیعی استحکام کافی برای نگه داشتن پل نداشته باشند؛ به‌همین دلیل بعد از گذشت مدتی •دندانها تخریب می‌شوند و بیمار مجبور به استفاده از ایمپلنت خواهد شد.
  • گاهی اوقات ممکن است بعد از انجام بریج دندان باقی دندان‌‌ها دچار حساسیت شوند.
  • بیشتر اوقات یک تا دو هفته بعد از عمل بریج، دندان‌ها بعد از خوردن مواد خوراکی سرد و گرم واکنش نشان خواهند داد.
  • تاجی که برای بریج دندان استفاده می‎‌شود ممکن است ساختار دندان‌ها را تغییر دهد.

سایر معایب

بریج دندان ممکن است منجر به آسیب دیدن عصب دندان شود و باعث شود که دندان در آینده نیاز به عصب‌کشی داشته باشد.

برای انجام بریج ، دندان‌های اطراف فضای خالی، باید با وجود سالم بودن تراشیده شوند تا پل بر روی آن‌ها قرار گیرد.

لثه و دندان‌ها ممکن است بعد از مدتی به دلیل مشکل در تمیز کردن بریج دندان (به دلیل جمع شدن پلاک‌ها)، دچار عفونت شوند.

ممکن است در صورت درست قرار نگرفتن بریج، به‌مرور زمان بریج دندان شل شود و بیفتد.

در برخی مواقع ممکن است موادی که دندان‌پزشک برای محکم کردن بریج دندان استفاده می‎‌کند، بریزد و پل دندان شل شود. در این حالت نفوذ باکتری به داخل دندان‌ها بسیار زیاد می‌شود و خطر پوسیدگی را به‌همراه خواهد داشت.

بریج دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – بریج دندان

عوارض جانبی بریج دندان

گاهی اوقات در موارد نادر انجام بریج‌ دندانی ممکن است دارای عوارض جانبی باشد. هرچند این مشکل به‌ندرت دیده می‌شود؛ اما ممکن است به‌دلیل تماس دندان‌پزشک و ابزار جراحی با لثه، لثه دچار التهاب و عفونت شود. در این شرایط بیشتر اوقات دندان‌پزشک داروهای ضدالتهاب و آنتی‌بیوتیک را تجویز می‌کند.

همچنین بعضی اوقات بعد از عمل بریج دندان، فرد دچار آلرژی می‌شود. پزشک معمولاً برای از بین بردن حساسیت مقداری از مواد را به‌مدت کوتاه در دهان فرد قرار می‌دهد تا مطمئن شود که وی هیچ‌گونه آلرژی به مواد کاشت دندان و بریج ندارد.

موارد ممنوع در استفاده از بریج دندان

بریج دندان برای عده‌ای از افراد مناسب نیست؛ به‌همین علت پزشک با بررسی شرایط لازم برای انجام این عمل جراحی، آن را به بیمار پیشنهاد خواهد کرد. افرادی با شرایط زیر برای بریج مناسب نیستند:

  • خانم‌های باردار و افرادی که مشکلات قلبی دارند (بریج دندان گاهی اوقات نیاز به بیهوشی کامل دارد، به‌همین دلیل برای زنان باردار و افرادی که مشکلات قلبی دارند توصیه نمی‌شود.)
  • کسانی که بیش از یک دندان از دست داده‌اند
  • افرادی که دچار مشکلات و بیماری‌های مختلف دهان هستند

دوران بهبود و مراقبت پس از عمل قرار دادن بریج

دوران بهبود پس از قرار دادن بریج در دهان آسان و سریع است و ناراحتی ناشی از آن بسیار جزیی است. بیمار مدت کوتاهی پس از چسبانده شدن دائمی بریج با سیمان به آن عادت می‌کند. مراقبت از بریج بسیار مهم است، چون طول عمر آن را افزایش می‌دهد و سالم و محکم ماندن دندان اباتمنت را تضمین می‌کند. بریج باید مانند دیگر دندان‌ها حداقل دو بار در روز مسواک زده شود و روزانه یک بار با نخ دندان تمیز شود. دندانپزشک روش استفاده از نخ دندان و تمیز کردن زیر دندان مصنوعی بریج را به بیمار آموزش می‌دهد، برای تمیز کردن بریج می‌توان از مسواک‌های بین دندانی کوچک نیز استفاده کرد.

هزینه بریج دندان چیست؟

متغیرهای زیادی وجود دارد که می توانند قیمت بریج دندان را تعیین کنند، از جمله این موارد عبارت اند از:

  • تعداد دندانهای از دست رفته برای کاشت و یا بریج دندان
  • مواد استفاده شده مانند رزین کامپوزیت، زیرکونیا یا آلیاژ فلزهای مختلف مانند تیتانیوم و …
  • پیچیدگی و دشواری قرارگیری بریج دندان
  • درمان های اضافی برای سایر مسائل دندانی، مانند بیماری لثه، پوسیدگی دندان و …
  • تجربه و تخصص دندانپزشکی که قصد درمان دندان های شما را دارند.
  • هزینه های ناشی از نوع کاشت و نوع پل دندانی که انتخاب می کنید.

سوالات پر تکرار زیبا جویان کلینیک تجریش

1-فواید بریج دندان چیست؟

بریج دندان عملکرد و زیبایی از دست رفته را بازمی‌گرداند. جای خالی دندان باعث می‌شود دندان‌های مجاور به سمت جای خالی انحراف پیدا کرده و یا کلاً جابه‌جا شوند. این وضعیت باعث ایجاد مشکل بایت و نامناسب بودن سطح تماس دندان‌های فک پایین و فک بالا می‌شود. این وضعیت می‌تواند منجر به ساییدگی بیش از حد و حتی از دست دادن دندان شود. بریج دندان در پیشگیری از این مشکلات مؤثر است.

2-بریج دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بریج راه ‌حل خوبی برای افرادی است که علاقه ای به استفاده از دندان مصنوعی ندارند و از طرف دیگر به دلیل هزینه بالا یا کمبود استخوان یا مشکلات دیگر نمی‌توانند ایمپلنت بکارند. در صورتی که بیماری لثه نداشته باشید و دندان‌های مجاور جای خالی از سلامت کافی برخوردار باشند می‌توانید بریج بکارید. برای این که مطمئن شوید آیا بریج دندان برای شما مناسب است یا خیر باید با دندانپزشک مشورت کنید.

3-آیا بریج یک راه حل دائمی است؟

چنین نیست. به طور کلی طول عمر بریج 5 تا 10 سال برآورد می‌شود اگر چه در صورت مراقبت مناسب ممکن است بیش از این برایتان کار کند. در هر صورت پس از پایان طول عمر بریج باید آن را تعویض کنید.

4-آیا بریج دندان مانع تحلیل رفتن استخوان فک می‌شود؟

هنگامی که دندان خود را از دست می‌دهید ریشه آن نیز از دست می‌رود. بنابراین به مرور زمان شکل استخوان فک تغییر کرده و استخوان پیرامون دندان از دست رفته توسط بدن باز جذب می‌شود. در صورتی که جای خالی دندان را با بریج کنید، نمی‌توانید جایگزینی برای ریشه دندان داشته باشید بنابراین تحلیل رفتن استخوان فک ادامه یافته و به مرور استخوان کاهش می‌یابد. تنها راه پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان ایمپلنت است.

5-ظاهر بریج دندان چگونه است؟

در صورتی که درمان توسط دندان‌پزشک حرفه ‌ای و مجرب انجام شود، نتایج آن بی ‌نقص خواهد بود. روکش دندان که برای پشتیبانی بریج استفاده می‌شود و دندان مصنوعی که جای خالی دندان را پر می‌کند شکل و رنگ کاملا شبیه به دندان طبیعی دارد و کسی متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی دیگر نمی‌شود.

6-مراقبت از بریج دندان چگونه است؟

مراقبت از این پروتز مصنوعی همانند مراقبت از دندان‌های طبیعی است. باید پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید و حداقل روزی یک مرتبه نخ دندان بکشید. توجه داشته باشید نمی‌توانید بین روکش بریج و دندان مصنوعی وسط آن را نخ دندان بکشید. چکاپهای منظم دندانپزشکی را فراموش نکنید چرا که با این کار هر گونه مشکل دندانی زود شناسایی و درمان می‌شود و از عواقب آن و پیچیده‌ تر شدن مشکل جلوگیری می‌شود.

بریج دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – بریج دندان

نتیجه گیری

بریج یا پل دندان یک روش دندانپزشکی ترمیمی مناسب برای بسیاری از بیماران است؛ اما تنها گزینه موجود نیست. بهترین کار در روند تصمیم‌گیری این است که تمامی مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و از یک دندانپزشک متخصص نیز در این زمینه کمک بخواهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید همین حالا از بهترین متخصص ترمیم و زیبایی دندان در کلینیک دندانپزشکی تجریش مشاوره دریافت کنید. دندانپزشکان ما در کلینیک دندانپزشکی تجریش واقع در تهران بر اساس نیاز شما و ساختار و آمادگی فک بهترین روش‌های ترمیمی را به شما پیشنهاد خواهند داد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/P8QGaA3j

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir