بهترین دارو های موضعی دندان درد چیست ؟

بهترین دارو های موضعی دندان درد چیست ؟

بهترین دارو های موضعی دندان درد چیست ؟

دندان درد، دردی است که همه ما تا به حال به آن مبتلا شده ایم. در بسیاری از موارد هر چه سریع تر نمی توان به متخصص دندانپزشک مراجعه نمود. در این موارد شما می‌توانید با استفاده نمودن از داروها موضعی که در ادامه این مقاله برای شما بازگو خواهیم کرد، باعث کاهش درد شوید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص داروهای موضعی برای کاهش دندان درد خود می باشید، بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

علت های به وجود آمدن دندان درد در افراد

یکی از عوامل اصلی درد در افراد، وجود دندان خراب و آسیب دیده می باشد، که عفونت یا مواد غذایی به ریشه دندان و عصب دندان رسیده است، که باعث افزایش درد در افراد می شود. عدم رعایت بهداشت و عدم انجام ندادن چکاپ های دوره ای نزد متخصص دندانپزشک می‌تواند عواملی باعث خرابی و پوسیدگی دندان ها و افزایش درد به مرور زمان شود. دندان درد ممکن است به صورت اتفاقی برای افراد به وجود آید به همین خاطر است که ما در ادامه این مقاله شما را با روش های کاهش درد آشنا خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دارو های کاهش درد در ناحیه دندان

انواع مختلفی از داروها و مسکن هایی برای کاهش درد، امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی وجود دارد، که در ادامه این مقاله شما را با مسکن های قوی جهت کاهش درد آشنا خواهیم کرد.

دارو های مسکن

۱- ایبوپروفن قوی برای کاهش درد

ایبوپروفن یکی از بهترین و موثرترین داروها برای کاهش درد محسوب می‌شود، که بدون نیاز به تجویز و بدون نسخه در داروخانه ها می توانید آن را تهیه نمایید. دوز مصرفی که شما می توانید در روز مصرف نمایید، حدوداً بین ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلی گرم می‌باشد. البته قبل از مصرف این دارو باید به این نکات دقت داشته باشید که مشکلات گوارشی، خونریزی و قلبی نداشته باشید. شکل ظاهری این دارو مانند ژلاتین می‌باشد به همین دلیل است که این دارو با نام ژلوفن در بین تمامی افراد شناخته شده می باشد. مصرف بیش از حد این دارو در روز باعث اختلال دارویی برای افراد و خواب آلودگی می‌شود. برای استفاده از روش موضعی این دارو می توانید مایع داخل ژلاتین را بر روی دندانی که درد می‌کند قرار دهید.

۲- آسپرین

اگر دندان درد شما به دلیل کشیدن دندان یا جراحی دندان باشد، آسپرین یکی از گزینه های مناسب برای کاهش درد شما محسوب می شود. آسپرین نه تنها خاصیت ضد درد دارد بلکه خاصیت ضد التهابی نیز دارد. اما نکته‌ای که باید به آن دقت نمایید، آسپرین به هیچ عنوان برای کودکان استفاده نمی شود. همچنین برای افرادی که دچار بیماری های گوارشی و خونریزی می باشند مناسب نیست. چرا که آسپرین باعث لخته شدن خون می شود، به همین دلیل خونریزی را به صورت لخته ای در می‌آورد و باعث مشکلاتی در بدن می‌شود.

۳- استامینوفن برای کاهش درد

استامینوفن یکی از داروهایی است که تمامی افراد می توانند در منزل خود آن را یافت کنند. برای استفاده کردن از روش موضعی استامینوفن می توانید قرص آن را به چند تکه تقسیم کرده و بر روی دندان خود بگذارید. این قرص به مرور زمان با بزاق دهانی حل می‌شود و به عصب دندان رسیده می‌شود، که باعث کاهش دندان درد در شما می شود. استامینوفن تنها دارویی است که افراد باردار می‌توانند در دوره بارداری خود با تصمیم گیری پزشک متخصص از آن استفاده نمایند. البته باید بگویم که استامینوفن بیش از حد می تواند مشکلاتی برای افراد به وجود آورد.

دندان درد
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – دندان درد

۴- آنتی بیوتیک ها

به طور عملی آنتی بیوتیک هیچ تاثیری بر کاهش دندان درد در افراد ندارد. اما بسیاری از افراد بر این باورند که وجود عفونت دندان های آن ها باعث به وجود آمدن درد دندان در آن ها شده است. دارو هایی مانند آموکسی‌سیلین به هیچ عنوان خاصیت ضد درد ندارد.

۵- کدئین

شاید تا به حال نام کدئین را در لیست دارو های ضد درد شنیده باشید. کدئین دارویی است که با اسم داروی مخدر در لیست دارو ها شناخته شده است که خاصیت ضد درد بسیار بالایی دارد. این دارو با دارو های دیگر ترکیب شده و در بازار موجود است. این دارو عوارضی بسیار زیادی دارد که بهتر است استفاده ننمایید.

۶- بی حس کننده برای دندان درد های آنی و شبانه

اسپری های بی حس کننده یکی از بهترین روش های درمانی به صورت آنی می باشد. که به عنوان یک روش موضعی استفاده می شود. این بی حس کننده ها به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی دندان ها می شوند.

۷- ژل های ضد درد

تاثیر این ژل ها همانند اسپری های بی حس کننده می باشد. که می تواند باعث کاهش درد به صورت آنی و فوری شود.  از انواع ژل های دندان درد بهتر است استفاده نمایید چون اگر ژل های مرغوبی استفاده نکنید باعث خرابی دندان خود می شوید.

۸- استفاده از دمنوش گیاهی نعنا

اگر می‌خواهید دندان درد خود را با استفاده از دمنوش های گیاهی و به روش سنتی کاهش دهید، بهترین روش استفاده از دمنوش گیاهی نعنا می‌باشد.

۹- استفاده از قرقره آب نمک

آب نمک به دلیل ضد عفونی کننده و ضد درد می تواند یکی از روش های موضعی برای کاهش درد در ناحیه دندان محسوب شود. شما می‌توانید در روز حداقل چهار بار از قرقره آب نمک استفاده نمایید.

۱۰- درمان دندان درد شدید با روغن میخک

روغن میخک یکی از کاهش دهنده ترین روش های سنتی برای کاهش درد محسوب می شود. شما با استفاده نمودن از روغن میخک می توانید درد خود را به صورت آنی برطرف کنید. اما این روش به عنوان یک روش دائمی محسوب نمی شود. برای استفاده از روغن می توانید چند قطره آن را بر روی دندان خود قرار دهید.

۱۱-  اسپری های بی حسی

یکی از روش های دیگر برای استفاده از داروهای موضعی استفاده نمودن از اسپری های بی حسی می باشد. شما با استفاده کردن از اسپری بی حسی بر روی دندانی که درد می‌کند به صورت آنی باعث کاهش درد آن خواهید شد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اسپری های بی حسی به مرور زمان با بزاق دهان شما حل خواهند شد که به سمت گلوی شما روانه می شود. شما به هیچ عنوان نباید این اسپری ها را ببلعید و باید آب دهان خود را تخلیه نمایید.

۱۲- درمان دندان درد شدید با چای کیسه‌ای

برای درمان فوری درد خود می‌توانید از چای یا چای‌های کیسه‌ای استفاده نمایید. بهتر است تنها کمی این چایی کیسه ای را مرطوب کنید و بر روی دندان خود قرار دهید.

دلایل دندان درد و راهکار های درمانی

همان‌طور که در مطالب بالا برای شما بیان کردیم دندان درد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که عبارت هستند از:

۱- عدم رسیدگی به دندان ها

۲- عدم انجام ندادن چکاپ های دوره ای نزد متخصص دندانپزشک

۳- عدم رعایت کردن بهداشت دهان و دندان مانند: مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و استفاده نکردن از دهانشویه های مناسب.

۴- کشیدن دندان که باعث درد در ناحیه دندان می شود.

راهکارهای درمانی

روش هایی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد خود به صورت پزشکی و نزد متخصص دندانپزشک انجام دهید. ما در ادامه این مقاله شما را با راهکارهای کاهش دندان درد نزد متخصص آشنا خواهیم کرد.

۱- عصب کشی دندان

عصب کشی دندان برای که درد می‌کند یکی از بهترین روش هایی برای کاهش دندان درد می باشد. عصب دندان ها با توسط فردی متخصص انجام شود. عصب کشی دندان ها اگر توسط فرد متخصص انجام نشود امکان این که به عصبی عصب شناخته نشود، و شما دوباره دچار درد شوید وجود دارد.

۲- پر کردن دندان

اگر درد شما ناشی از نفوذ مواد غذایی و نوشیدنی ها به دندان شما می شود بهتر است از روش پر کردن دندان استفاده نمایید.

۳- کشیدن دندانی که درد می‌کند

اگر دندان شما دچار آسیب دیدگی و پوسیدگی بیش از حد باشد، یکی از بهترین راهکارهای درمانی برای خلاص شدن از درد، کشیدن دندان توسط متخصصین با تجربه می باشد.

دندان درد
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – دندان درد

سخن آخر

همان‌طور که همه ما می دانیم عوامل اصلی که باعث ایجاد دندان درد در افراد می شود عدم رسیدگی و پوسیدگی دندان ها می باشد. یکی از بهترین روش های درمانی برای کاهش درد مراجعه به متخصص دندانپزشک و تشخیص علت درد می باشد. اما اگر شما به صورت آنی دچار درد شده اید می توانید با استفاده از داروهای موضعی مانند ژلوفن و استامینوفن به صورت این که بر روی دندان قرار دهید و یا استفاده کردن از اسپری های بی حسی موضعی و ژل های بی حسی به کاهش درد خود کمک کنید. اگر شما به دنبال کلینیکی معتبر جهت درمان دندان درد خود می باشید بهترین پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی باتجربه می باشد.

آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی دندانپزشکی تجریش

کلینیک تخصصی دندانپزشکی تجریش یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک های تخصصی دندان پزشکی است که در سطح جهانی آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش سریعاً درمان دندان‌ های خود را آغاز می نمایید و از شر دندان درد خلاص خواهید شد. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را به خود هدیه خواهید داد. ما در این کلینیک دارای دستگاه های به روز دندانپزشکی هستیم که شما عزیزان در حین درمان دچار هیچ گونه استرس و اضطراب نشوید. همچنین کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای محیطی آرام بخش و تمیز می باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/Y0tWP

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/5cdwofJe

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir