بهترین مارک روکش دندان چیست ؟

بهترین مارک روکش دندان چیست ؟

بهترین مارک روکش دندان چیست ؟

بهترین راه برای داشتن لبخندی زیبا انتخاب روکش دندان مناسب از میان انواع روکش دندان می باشد.  روکش دندان برای افرادی که دندان هایشان لکه شده و یا خرد شده باشد و یا بین آن ها فاصله وجود داشته باشد روشی مناسب است. وقتی دندان ها روکش شوند دیگر نمی توان آن ها را به حالت اولیه بازگرداند. قیمت روکش دندان بستگی به جنس روکش دارد. روکش دندان علاوه بر محافظ از دندان نقش مهمی در زیبایی چهره و لبخند افراد دارد. اگر شما قصد روکش کردن دندان خود را دارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روکش های دندانی می باشید، بهتر است تا پایان این با ما همراه باشید.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان لایه‌ای نازک از سرامیک است که برای بازسازی ظاهر طبیعی دندان استفاده می شود و می تواند مقاومت و پایداری دندان را از مینای خود دندان بیشتر نماید. این روکش ها مخصوص سطح رویی دندان فرد برش داده می شود و طی مراحلی به مینای دندان می چسبند. این روش درمانی داخل مطب انجام می شود و نیازی به جراحی ندارد. روکش های دندانی دارای انواع مختلفی می باشد، که افراد با توجه به شرایط دندان خود از این روکش های استفاده می نمایند.

بهترین روکش برای دندان چیست؟

روکش دندان یک پروتز ثابت می باشد و بر روی دندان تخریب شده قرار داده خواهد شد و تاج برای دندان  فراهم می کند. بایستی جنس روکش دندان را مناسب انتخاب کرد. روکش باید استحکام و زیبایی را در کنار  فراهم نماید. بهترین مشاوره جهت انتخاب مناسب روکش برای شما دکتر متخصص دندانپزشک شما می باشد.

روکش دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – روکش دندان

ضرورت استفاده بهترین روکش برای دندان چیست؟

استفاده از روکش برای سلامتی دندان ها و فراهم کردن زیبایی و استحکام مناسب برای دندان ضروری می باشد. دندان های عصب کشی شده شکننده می باشند و اگر از روکش های دندانی برای آن دندان ها استفاده نشود، دچار شکستگی خواهند شد. پس باید با استفاده از روکش دندان استحکام و کارایی مناسب را برای دندان ها فراهم کرد. روکش های دندانی نه تنها برای مقام سازی دندان ها استفاده می شود بلکه برای زیباتر شدن چهره و لبخند فرد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روکش های دندان چیست؟

انواع مختلفی از روکش دندان وجود دارد. افراد پس از تشخیص ضرورت برای روکش کردن دندان توسط پزشک به انتخاب روکش با توجه به هزینه و ویژگی های آن خواهند پرداخت. در زیر انواع روکش دندان را معرفی خواهیم کرد:

۱- روکش تمام فلز

تنها ایرادی این روکش فلز رنگی بودنش می باشد و مزایای زیادی دارد و برای دندان های آسیا بسیار مناسب است. روکش تمام فلز از آلیاژهایی مانند: طلا یا پلاتینیوم یا آلیاژهای فلزات اصلی مانند: کبالت- کروم یا نیکل- کروم ساخته شده است. جنس این روکش باعث مقاوم بودن آن در برابر شکستن، جویدن و گاز زدن مواد به نسبت سخت خواهد بود.

این روکش نسبت به روکش های تمام فلز شباهت بیشتری به دندان های طبیعی دارد و مقاومت آن از روکش های تمام سرامیکی بیشتر است. گاهی اوقات این فلز ترکیب شده با سرامیک در مرز لثه و دندان به شکل یک خط تیره به چشم می آید و هر چه لثه بیشتر تحلیل رود این خط نیز مشخص تر خواهد شد. یکی از معایب دیگر این روکش احتمال فرسایش دندان های مقابل دندان روکش شده خواهد بود. از مزایای این روکش به همرنگ بودن با دندان های اصلی و استفاده به عنوان بریج های بلندی که نیازمند استحکام بیشتری می باشند می توان اشاره نمود.

مزایای روکش طلا و تمام فلزی

۱- این روکش ها قوی و بسیار محکم هستند.

۲- در صورت مراقبت صحیح از این روکش مدت طولانی دوام می آورند.

۳- در این نوع روکش مقدار کمتری از دندان طبیعی شما باید برداشته شود.

۴- در این روکش روند فرسودگی مانند مینای دندان به مرور اتفاق می افتد.

۵- این نوع روکش برای روکش دندان های عقبی و دندان های آسیای دوم ایده آل هستند.

معایب روکش های تمام فلزی

۱- مشکل ظاهری یکی از مهم ترین معایب روکش های تمام فلز می باشد که آن‌ها مانند دندان طبیعی به نظر نمی رسند.

۲- تاج های آلیاژ طلا می تواند برخی افراد را تحت تأثیر قرار داده و برخی از عوارض جانبی را ایجاد کند.

۲- روکش سرامیکی

روکش سرامیکی روکشی نازک می باشد که برای دندان هر شخص ساخته خواهد شد. ساخت این روکش ها در لابراتوار انجام می شود، و سپس در مطب دندانپزشکی توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان های شما نصب می گردد.

مزایای روکش های سرامیکی

۱- روکش های سرامیکی محکم و پر دوام هستند.

۲- این روکش ها ظاهری طبیعی دارند. همرنگ طبیعی دندان ها می باشد.

۳- این روکش ها به‌ سادگی لک نخواهند شد.

۴- در مقایسه با تاج یا روکش دندان برای نصب این روکش نیازی نیست مقدار زیادی از مینای دندان تراشیده شود.

معایب روکش های سرامیکی

۱- روکش های سرامیکی به اندازه تاج های فلزی محکم نمی باشند.

۲- روکش های سرامیکی به مراقبت زیادی نیاز دارند.

۳- بیمارانی که از دندان قروچه رنج می برند نمی توانند از این روکش استفاده کنند و باید از روکش PFM استفاده کنند.

۴- هزینه این نوع روکش بیشتر از انواع دیگر تاج ها است.

۳- روکش PFM

روکش های PFM به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این روکش ها هم مقاومت و هم زیبایی را فراهم خواهد کرد.

مزایای روکش های PFM

۱- این روکش زیبایی و دوام بالایی دارد.

۲- هزینه این روکش از روکش های سرامیکی کمتر است.

 معایب PFM

۱- فلز موجود در این روکش باعث ایجاد خط خاکستری در لثه می شود.

۲- برای افرادی که دندان قروچه می کنند این نوع روکش راحت تر در برابر دندان های مقابل ساییده خواهد شد.

۴- روکش زیرکونیا

زیرکونیوم ماده جدیدی است که مقاومت فلز و زیبایی روکش های سرامیکی را دارد. روکش های زیرکونیای نیمه شفاف می باشند و زیرکونیا به انتخاب محبوبی  تبدیل شده است.

مزایای روکش زیرکونیا

۱- این روکش زیبایی بالایی دارد.

۲- این روکش قوی و با دوام است.

۳- فرآیند نصب روکش زیرکونیا به زمان کمتری  نیاز دارد.

۴- روکش های زیرکونیا به دلیل استحکام بالایی که دارند کمتر فرسوده می شوند.

۵- این روکش ها زیست سازگار هستند و، واکنش های آلرژیک ایجاد نخواهند کرد.

معایب روکش های زیرکونیا

۱- قدرت این نوع روکش ها باعث می شود دندان هایی که در برابر آنها گاز می گیرند ساییده شوند.

۲- تنظیم این نوع روکش دشوار است.

۵- روکش های E- MAX یا دیسیلیکات لیتیوم

جدید ترین نوع روکش دندان emax در دندانپزشکی است. این نوع روکش تمام سرامیک می باشد و از دی سیلیکات لیتیوم ساخته شده است.

مزایای روکش های E-max

۱- این نوع روکش زیبایی زیادی دارد.

۲- این نوع روکش بادوام و بسیار قوی است.

۳- این نوع روکش برای دندان های جلویی و پشتی انتخاب بسیار خوبی می باشد.

معایب روکش های ایمکس

این روکش از سایر روکش های دندان گران‌تر می باشند.

روکش دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – روکش دندان

هزینه روکش دندان

هزینه روکش دندان برای هر شخص و در هر فرآیندی متفاوت می باشد. شما باید قبل از شروع درمان در مورد آن با پزشک تان صحبت کنید. قیمت روکش های PFM که پایه متال و رویه سرامیک داد 1200000 تومان و قیمت روکش فول زیرکونیا یا قیمت روکش ایمکس  2500000 تومان است.

بهترین روکش برای دندان ها کدام است؟

می توان برای دندان های مختلف از روکش های دندانی استفاده کرد. درجه استحکام بالا و زیبایی از خصوصیات یک روکش مناسب می باشد. روکش در لابراتوار ساخته می شود، و عملیات نصب با چسب به صورت صحیح توسط دندانپزشک انجام می شود. روند نصب دندانپزشک باید به نحوی باشد که به بافت های مجاور لثه آسیبی وارد نشود. استفاده از فناوری های مدرن در زمینه ساخت روکش دندان بسیار مناسب است.

نصب روکش های دندانی

همان‌طور که در مطالب بالا برای شما بیان کردیم روکش های دندانی که دارای انواع مختلفی می باشند به همین علت نصب این روکش ها نیز متفاوت می باشد. برای مثال روکش های سرامیکی توسط متخصص اندازه گیری می شود و این اندازه ها به لابراتوار جهت ساخته شدن روکش فرستاده می‌شود. پس از تکمیل ساخت این روکش ها متخصص اقدام به نصب این روکش ها بر روی دندان های شما می کند. به طور معمول روکش های دندانی همرنگ دندان های طبیعی افراد می باشد که نیاز به تراش خاصی ندارند.

سخن آخر درباره روکش های دندانی

شاید شما با این مشکل روبه رو باشید که بخشی از دندان طبیعی خود را از دست داده اید، امروزه که یکی از معیار های زیبایی داشتن لبخندی زیبا و دندان هایی سالم و یکدست می باشد. می توان گفت یکی از مشکلات ما، روبرویی با دندان های شکسته و آسیب دیده می باشد. اما با پیشرفت علم دندانپزشکی روکش های دندانی مختلفی از جنس های مختلف در بازار عرضه می شود که برای پوشاندن عیوب دندان ها و محافظت از دندان های آسیب دیده استفاده می گردد. همان‌طور که در مطالب بالا برای شما بیان کردیم روکش های دندانی دارای انواع مختلفی می باشند که متخصص با توجه به شرایط شما از این روکش ها برای شما استفاده می نماید. روکش های دندانی رنگ طبیعی دندان ها ساخته شده اند و در صورت محافظت از آن‌ها و رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی لبخندی زیباتر را برای شما به ارمغان می آورند. اگر شما قصد انجام روکش دندانی و درمان دندان‌ های خود را دارید و به دنبال کلینیک معتبر جهت درمان دندان های خود می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از تخصصی ترین کلینیک های دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد.

 آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی و دندانپزشکی تجریش

 کلینیک دندانپزشکی یکی از بهترین و با سابقه کار ترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد که آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. شما با مراجعه به به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را به خود اختصاص خواهید داد، همچنین کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای کادری مجرب و متخصصانی باتجربه می باشد تا شما عزیزان در حین درمان و پس از درمان دچار هیچ‌گونه استرس و اضطراب و عوارض درمانی نشوید. با مراجعه نمودن هر چه سریع‌تر به کلینیک دندانپزشکی تجریش از لبخندی زیباتر برخوردار شوید و در هنگام صحبت کردن از اعتماد به نفس بالایی بهره مند شوید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/4iY7r

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/I88txxzK

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir