ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

امروزه ترمیم دندان در علم دندان پزشکی خیلی پر رنگ و شیوع پیدا کرده است. درمان کانال ریشه دندان گزینه ای است که جهت نجات دندان ها از اینکه به صورت کامل برطرف شوند. در گزینه ای که عصب دندان تغییراتی پیدا کرده که قابل برگشت نیست. پس از بین می رود. به اصطلاح به آن نکروز می گویند. بافت نکروز شده و از بین رفته(مرده) در داخل دندان باقی می ماند که بایستی برداشته شود. پس درمان ریشه از بهترین و مناسب ترین موارد به منظور درمان دندان و نجات دندان است. در این مقاله از وب سایت کلینیک دندانپزشکی تجریش به ذکر ترمیم دندان بدون عصب کشی نیز پرداخته می شود. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بهترین روش ترمیم دندان چیست؟

پالپ دندان به علت بعضی موارد از بین می رود. نظیر: وارد امدن ضربه ها پوسیدگی های گسترده درمان نشده، پر شدگی های بزرگ و قدیمی که باعث ضعیف و سست شدن دندان ها و به وجود امدن شکستگی ها می شود. هنگامی که این مشکل به وجود بیاید عصب داخل حفره کانال ریشه نکروز شده و در این وضعیت یک بیوفیلم از باکتری ها وارد این فضای ریشه ای می شوند.

در اغلب موارد اجرای درمان ریشه بهترین و مناسب ترین گزینه به منظور درمان و نگهداری دندان است. هنگامی که به یک پزشک اندودنتیست مراجعه می کنید این متخصص در اجرای درمان کانال ریشه و درمان های جایگزین آن تخصص دارد و می توانید با خیال راحت به درمان دندان های خود ادامه دهید. البته بعضی از اشخاص می توانند از تکنیک های درمانی دیگر استفاده کنند.

هدف از درمان کانال ریشه دندان

در حقیقت هدف از درمان کانال ریشه دندان از بین بردن بافت نکروز شده و همینطور باکتری های موجود در ریشه کانال دندانی است. در این روش درمان ریشه و کانال ها به راحتی و به طرز درست، کاملا تخلیه و پاکسازی می شوند و با قرار دادن ریشه های مصنوعی آن فضاهای تهی پر می شود. همینطور مهر و موم شده و کاملا بسته می شود. تا از نفوذ باکتری ها به داخل ریشه برای همیشه پیشگیری شود. هنگامی که پالپ دندان مرده یا از بین رفته از کانال ریشه بیرون آورده شود با محلول های ضد میکروبی و ضد عفونی کننده کاملا تمیز می شود.

شکل دهی کانال های ریشه برای قرار دادن ماده استریل کننده با ابزار اجرا می شود. بعد از شستشوی کانال ها با ماده استریل گوتاپرکا که باعث مهر و موم شدن کانال ریشه می شود پر می شود.

هدف از این کار به منظور مهر و موم شدن آپیکالی سد نفوذ و انتقال باکتری ها به ریشه و استخوان های پیرامون آن می باشد. اگر در هر وضعیت عفونت دوباره در ریشه اتفاق افتاد پیشنهاد به درمان دوباره ریشه می کنند.

ترمیم دندان پوسیده جلو چگونه انجام میشود؟

استفاده از پاکسازی عمیق ریشه به منظور درمان کانال ریشه

بسته به شدت صدمه به دندان، احتمال دارد شما متقاضی مناسبی جهت استفاده از درمان کانال ریشه باشید که یک تکنیک درمانی سنتی کانال ریشه نیست. شیوه جنتل ویو یکی از پیشرفته ترین متد های تمیز کردن عمیق است که می‌تواند به ناحیه ای برسد که متدهای معمول درمان کانال ریشه نمی‌توانند به همان حد تاثیرگذار باشند. در این متد از امواج صوتی و پویایی سیال استفاده می‌شود. بیشتر این درمان یک درمان یک جلسه ای است. برای بعضی از بیماران، این متد یک گزینه بسیار علی و تاثیر گذار به منظور درمان کانال ریشه است.

ایا ترمیم دندان درد دارد؟

پرسش بیشتر بیماران زمانی که به کلینیک دندانپزشک مراجعه می‌کنند این است که امکان دارد که ترمیم دندان درد دارد؟ تفاوتی نمی‌کند که پوسیدگی در دندان شما تا چه حدی گسترش پیدا کرده باشد. به هر حال پزشک متخصص مسئول است هنگامی که می‌خواهد روند ترمیم و بازسازی دندان را آغاز کند، از بی‌حسی موضعی کمک بگیرد.

پس تا هنگامی که شما زیر نظر درمان هستید، هیچ گونه دردی را احساس نخواهید کرد. اما پس از اینکه ترمیم و بازسازی به پایان می‌رسد و با از بین رفتن تاثیر ماده بی‌حسی، احتمال دارد کمی درد را احساس نمایید. این درد یا به علت تحریک شدن عصب‌های کناری رخ می‌ دهد و یا اگر در روند ترمیم و بازسازی، عصب دندان قطع نشده باشد، همین عصب‌ها نیز تحریک شده و در نتیجه شما درد را احساس می‌کنید. این درد بایستی فرآیند کاهشی داشته باشد و در عرض چند روز به صورت کامل رفع شود. در غیر این وضعیت بایستی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

در بعضی موارد پوسیدگی بسیار سطحی و جزئی است و به عصب‌های دندان گسترش پیدا نکرده است. در حقیقت اگر پالپ دندان آسیب جدی را متحمل نشده باشد احتیاجی نیست که عصب‌ها قطع شوند چرا که زنده بودن عصب‌ها کمک می‌کند پوسیدگی عمیق در دندان ایجاد شود، از طریق درد بتوانید متوجه این پوسیدگی شوید و هر چه سریعتر درمان را شروع کنید. پس تا جایی که احتمال دارد ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی صورت گیرد، قطعاً متخصص دریغ نخواهد کرد. در چنین وضعیتی بدون اینکه عصب‌ها و کانال‌های عصبی دستکاری شوند، روند ترمیم و بازسازی دندان پوسیده و پر کردن دندان با مواد مناسب صورت خواهد گرفت.

ترمیم دندان نزدیک به عصب

احتمال دارد دندان شما به عصب رسیده باشد. بعضی وقت ها کل عصب‌ها درگیر شده و هیچ راهی جز تخلیه تمامی کانال‌های عصبی دندان وجود ندارد. اما در بعضی موارد ترمیم دندان نزدیک به عصب نیز دیده می‌شود. یعنی فقط بعضی از عصب‌های دندان تحریک شده‌اند و در نتیجه احتیاجی نیست که همه کانال‌ها را تخلیه کنیم. و یا اینکه عصب‌ها تحریک شده‌اند و اگر پوسیدگی برطرف گردد، موضوع درد دندان نیز بر طرف خواهد شد. پس احتیاجی نیست که آن‌ها به صورت کامل قطع شوند.

درد دندان پر شده بدون عصب کشی

در شرایطی که ترمیم دندان بدون عصب کشی صورت گیرد، هنگامی که درمان به پایان می‌رسد و با از بین رفتن تاثیر ماده بی‌حسی از دندان، شما درد را در دندان هدف احساس می‌کنید. دقت داشته باشید که این درد به علت حساس شدن عصب‌ها اتفاق می‌ افتد و به محض اینکه این حساسیت رفع شد، عصب‌ها به وضعیت نرمال برمی‌گردند. پس اشخاص بیمار بایستی دقت داشته باشند که درد ایجاد شده در دندان پر شده بدون عصب کشی بایستی فرآیند کاهشی داشته و نبایستی بیشتر از چند روز ادامه داشته باشد.

ترمیم ریشه دندان پوسیده

در صورتی که پوسیدگی به ریشه دندان برسد، متخصص حتماً باید تخلیه ریشه دندان را انجام دهد. البته جالب است بدانید که گاهی اوقات ظاهر دندان شما سالم است ولی درد زیادی را احساس می‌کنید. وقتی عکسبرداری انجام می‌گردد، متخصص به شما می‌گوید علی‌رغم سالم بودن ظاهر دندان، پوسیدگی از ناحیه ریشه شروع شده و به همین دلیل است که شما درد زیادی دارید. ترمیم ریشه دندان پوسیده فرآیندی زمان‌بر است. اگر پوسیدگی ریشه از ناحیه بالایی یعنی از تاج دندان شروع شده باشد، مسلماً متخصص ترمیم را از این قسمت آغاز می‌کند. اما اگر تاج دندان سالم و پوسیدگی تنها در ریشه اتفاق افتاده باشد، در نتیجه باید ترمیم از بدنه دندان و نزدیک به ریشه انجام شود تا تاج دندان دستکاری نشود.

فواید ترمیم دندان

زمانی که کوچکترین علائم پوسیدگی را در دندان خود مشاهده می‌کنید باید هر چه زودتر به متخصص مراجعه کنید تا ترمیم دندان را انجام دهد. این موضوع از چند منظر به نفع خود شما تمام می‌شود:

در صورتی که پوسیدگی سطحی باشد، ترمیم دندان از پیشروی آن‌ و آسیب به پالپ و ریشه دندان جلوگیری می‌کند. بنابراین طول عمر مفید دندان آسیب دیده افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرف دیگر دندان‌های پوسیده آلوده به باکتری‌ها هستند. بنابراین اگر این پوسیدگی برطرف نشود دندان‌های کناری نیز درگیر خواهند شد. پس ترمیم دندان به سلامت دندان‌های کناری نیز کمک می‌کند.

همچنین اگر پوسیدگی دندان پیشروی کند، احتمال آسیب به بافت لثه نیز وجود دارد. بنابراین با ترمیم دندان شما می‌توانید اطمینان پیدا کنید که از شر پوسیدگی خلاص شده و بافت لثه شما به هیچ عنوان آسیبی را متحمل نمی‌شود.

پوسیدگی دندان باعث عفونت دندان خواهد شد و این موضوع زمانی خطرناک می‌شود که مبتلا به بیماری‌های قلبی باشید. در نتیجه عفونت از طریق خون به قلب سرایت می‌کند. به همین دلیل است که می‌گوییم اگر پوسیدگی رخ داد نباید درمان را به تأخیر بیاندازید. عفونت از چند جنبه می‌تواند سلامت بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

جدیدترین روش ترمیم دندان

در میان جدیدترین روش‌های ترمیم دندان مورد استفاده، کامپوزیت دندان یکی از جدیدترین روش‌ها شناخته شده است. در این روش از رزین‌های ترکیبی برای پر کردن و ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم تضمین دهیم که دندان‌های شما بعد از ترمیم، کاملاً طبیعی به نظر برسند. در واقع کامپوزیت، همرنگ دندان‌های شما است و اگر نیاز باشد دندان‌های جلویی ترمیم گردند، بدون نگرانی از اینکه ترمیم دندان باعث ایجاد لکه‌های رنگی روی دندان می‌شود، می‌توانید برای ترمیم اقدام نمایید.

هزینه ترمیم دندان 1402

برای محاسبه هزینه ترمیم دندان باید چند عامل در نظر گرفته شود:

چه نوع پوسیدگی در دندان شما اتفاق افتاده است. برای مثال آیا قرار است ترمیم دندان شکسته را انجام دهید و یا اینکه پوسیدگی عمیق در دندان رخ داده و راهی جز تخلیه قالب دندان وجود ندارد. مسلما اگر ترمیم دندان به دلیل پوسیدگی اتفاق بیفتد، باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

کدام یک از دندان‌های شما دچار مشکل شده و نیاز به ترمیم دارند. ترمیم دندان‌های جلویی به ظرأفت بیشتری نیاز دارد و متخصص از کامپوزیت استفاده می‌کند ولی برای دندان‌های کناری می‌توان از آمالگام نیز استفاده کرد. بنابراین هزینه نهایی برای شما کمتر می‌شود.

البته از آنجایی که ترمیم دندانی یک اقدام درمانی به حساب می‌آید بنابراین بخشی از هزینه‌ها توسط شرکت‌های  بیمه پرداخت می‌شود.

ترمیم دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ترمیم دندان

ترمیم دندان شکسته

متأسفانه ممکن است گاهی اوقات بخشی از دندان در اثر خوردن خوراکی‌های سخت و تصادف شکسته شوند. بنابراین در این زمان باید به فکر ترمیم دندان شکسته باشید. این شکستگی محلی برای ورود میکروب‌ها به بافت دندان است و در نتیجه پالپ دندان‌ها خیلی زود دچار آلودگی خواهد شد. برای این منظور متخصص ابتدا باید عکسبرداری‌هایی را انجام دهد تا متوجه شود آیا این شکستگی باعث ترک در بدنه دندان شده است یا خیر. از طرفی باید مطمئن شود که دندان شما فقط مشکل شکستگی دارد یا دچار پوسیدگی نیز است. براساس این موارد بهترین روش برای ترمیم دندان شکسته را اتخاذ می‌کند.

ترمیم دندان جلو

برای ترمیم دندان جلو باید متخصص ظرأفت بیشتری به خرج دهد چون دندان‌های جلو در زمان خندیدن و صحبت کردن کاملاً مشخص هستند و در نتیجه اگر کوچکترین نقصی در زمان ترمیم به وجود بیاید، زیبایی طرح لبخند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین متخصص از کامپوزیت به رنگ دندان استفاده می‌کند و از طرفی سعی می‌کند حتی‌المقدور ترمیم دندان جلویی را از قسمت پشت دندان انجام دهد تا ردی از ترمیم بر روی جلوی دندان باقی نماند.

ترمیم دندان سیاه شده جلو

گاهی اوقات افراد بنا به دلایل دچار سیاهی دندان جلو می‌شوند. این اتفاق به دلیل پوسیدگی‌های شدید و یا وارد شده ضربه به دندان رخ می‌دهد و در نتیجه رنگ دندان سیاه می‌شود. در این زمان است که متخصص باید ابتدا با تشخیص علت بروز این عارضه، یک روش درست درمانی را انتخاب کند. باید بررسی کند که آیا این سیاهی ناشی از عفونت دندان و ورود عوامل بیماری‌زا به پالپ دندان است و یا اینکه دندان شما از ریشه ضربه شدیدی را متحمل شده و لق شدن دندان موجب سیاهی آن شده است. برای ترمیم دندان سیاه شدن جلو ابتدا باید ریشه این مشکل برطرف گردد.

ترمیم دندان پوسیده در خانه امکان پذیر است؟

ممکن است برای شما جالب باشد اگر بگوییم که بعضی از بیماران در مورد ترمیم دندان پوسیده در خانه سؤال می‌پرسند. اگر دندان شما پوشیده باشد هیچ راهی جز مراجعه به دندانپزشک، تخلیه پوسیدگی و پر کردن آن وجود ندارد. روش‌های خانگی تنها زمانی کارآمد هستند که جرم بر روی دندان ایجاد شده و این جرم باعث حساس شدن دندان می‌شود. در این صورت می‌توان از روش‌های جرم‌گیری خانگی برای کنترل این پوسیدگی استفاده کرد. ولی زمانی که بعد از عکسبرداری متخصص متوجه شود پوسیدگی در دندان حتی به صورت سطحی پیشروی کرده است، باید همین مقدار جزئی نیز تخلیه شده و عملیات ترمیم دندان را انجام ‌دهد. در غیر این صورت پوسیدگی با سرعت بیشتری پیشروی می‌کند و به دندان‌های دیگر شما نیز سرایت خواهد کرد.

چند روش خانگی برای رفع پوسیدگی دندان

در ادامه چند روش خانگی که برای رفع پوسیدگی دندان کارآمد است را به شما معرفی می کنیم:

  • نمک

نمک خاصیت آنتی سپتیک و ضد باکتری دارد به همین خاطر می توان از آن برای درمان پوسیدگی دندان و کاهش درد و التهاب استفاده کرد.نمک عفونت را از بین می برد و مانع رشد باکتری ها در دهان می شود.1 قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب گرم مخلوط مخلوط کنید سپس به مدت 1 دقیقه در دهان خود تکرار کنید.این روش را سه بار در روز انجام دهید تا درد شما فروکش کند.

روش دیگر برای رفع پوسیدگی دندان با نمک این است که نصف قاشق چای خوری نمک و روغن خردل یا آب لیمو را با هم مخلوط کنید.سپس به مدت چند دقیقه این محلول را روی دندان آسیب دیده ماساژدهید سپس با آب گرم بشورید.انجام این کار دوبار در روز به کشتن باکتری ها کمک می کند.

  • سیر

سیر خواص آنتی باکتریال و آنتی بیوتیکی دارد.برای پوسیدگی دندان می توان از آن استفاده کرد.سیر هم چنین سبب سالم ماندن دندان های شما نیز می شود.برای درمان پوسیدگی دندان با سیر 4 عدد حبه سیر را خرد کنید سپس یک چهارم قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید و بر روی دندان آسیب دیده قرار دهید.پس از 10 دقیقه دهان خود را با آب یا دهان شویه بشورید.این کار را به مدت چند هفته دو بار در روز برای رفع پوسیدگی دندان انجام دهید.خوردن سیر خام نیز نتیجه مؤثری در درمان پوسیدگی دندان دارد.

  • شیرین بیان

شیرین بیان دارای دو ترکیب مؤثر آنتی باکتریالی به نام لریکریکدین و لیزریوسفلاوان است که با جلوگیری از رشد باکتری ها به درمان پوسیدگی دندان کمک می کند.پودر ریشه شیرین بیان را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس دهان خود را با آن بشورید.

  • زردچوبه

در علم آیورودا، از زردچوبه اغلب برای تسکین دندان درد استفاده می‌شود. زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی و هم چنین ضد التهابی است که به حفظ سلامتی لثه‌ها و درمان پوسیدگی دندان کمک می‌کند.مقداری پودر زردچوبه را بر روی دندان‌های آسیب دیده خود اعمال کنید و پس از چند دقیقه با آب گرم بشورید.روش دیگر برای رفع پوسیدگی دندان مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه با مقداری روغن خردل مخلوط کنید و سپس با آن دندان خود را ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه مخلوط را به بیرون تف کنید و دهان خود را با آب گرم بشورید، این روش درمان پوسیدگی دندان را 2 بار در روز تکرار کنید.

ترمیم دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ترمیم دندان

نتیجه گیری

اگر حس می‌کنید نیاز به پرکردگی، اُنله یا اینله، روکش دندان دارید، مطمئن باشید که با نادیده گرفتن مشکل، وضعیت سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازید. مهم نیست چه نوع ترمیمی روی دندان‌تان انجام می‌شود، مهم این است که به آنها رسیدگی کرده‌اید و مسلما دندان‌هایتان روزی به این خاطر از شما تشکر خواهند کرد.

شما عزیزان می توانید به کلینیک دندانپزشکی تجریش واقع در تهران مراجعه کنید و در این کلینیک تحت درمان بهترین متخصصان قرار بگیرید و از نتایج کار در این کلینیک لذت ببرید. همچنین تمامی خدمات دندانپزشکی به صورت کاملا حرفه ای در این کلینیک انجام می گیرد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/w4KZJ

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir