علت شکستن ایمپلنت دندان ها چیست؟

علت شکستن ایمپلنت دندان ها چیست؟

علت شکستن ایمپلنت دندان ها چیست؟

ایمپلنت دندان ها پایه هایی از جنس تیتانیوم هستند که درون استخوان فک گذاشته شده و به عنوان ریشه دندان استفاده می شوند. این ریشه ها پس از این که در استخوان محکم شدند دندان های جدید روی این ریشه ها نصب خواهد شد. این دندان ها شبیه به دندان های طبیعی هستند. اگر تا به حال از روش درمانی و زیبایی ایمپلنت دندان ها استفاده نموده اید، و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می باشید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

روکش ثابت ایمپلنت‌ دندان ها

این روکش ها بطور ثابت به ایمپلنت دندان ها چسبانده می شوند. اگر برای دندان های مصنوعی فرد فضای کافی در دهان وجود نداشته باشد از ایمپلنت های باریک یا مینی ایمپلنت ها به عنوان محل گیر جهت ثابت نگهداشتن دندان مصنوعی استفاده خواهد شد.

میزان موفقیت ایمپلنت دندان ها

موفقیت ایمپلنت دندان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت خواهد بود. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی ۹۵% است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت دندان ها بلافاصله پس از کشیدن دندان است. اگر دندان از دست رفته شما عفونی نباشد و مقدار زیادی از استخوان شما در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای جایگزینی ایمپلنت وجود خواهد داشت. در مورد دندان های خلفی که چند ریشه ای می باشند و اولین دندان های خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه‌ای هستند، جایگزین همزمان دندان کشیده شده و ایمپلنت  مقدور نخواهد بود و بیمار باید حدود ۶ هفته صبر نماید. پس از کشیدن دندان مقداری تحلیل استخوان اتفاق خواهد افتاد دندانپزشک سعی می کند، بلافاصله پس از کشیدن دندان ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین نماید.

ماندگاری ایمپلنت دندان ها چقدر است؟

ایمپلنت روشی عالی برای پر کردن جای خالی دندان می باشد. ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی دچار آسیب دیدگی می شود. ایمپلنت مانند دندان طبیعی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است، اما در برخی شرایط خاص لق می‌شود یا می‌شکند. جویدن مواد خوراکی سفت، دندان قروچه یا وارد شدن ضربه ناگهانی به دندان باعث جدا شدن ایمپلنت می شود و عمر ایمپلنت را کاهش خواهد داد. ایمپلنت دندانی گزینه درمانی عالی خواهد بود و تا زمانی که شما به طور صحیح از آن مراقبت کنید ظاهر و شکل طبیعی دارد.

ایمپلنت چگونه دچار آسیب دیدگی خواهد شد؟

ایمپلنت دندان ها از سه بخش ساخته شده است و هر یک از این اجزا دچار تحلیل رفتگی خواهد شد. این سه بخش عبارتند از:

۱- پیچ تیتانیومی ‌یا خود ایمپلنت که در استخوان فک قرار خواهد گرفت.

۲- اباتمنت متصل و یا پست بین ریشه و روکش دندان قرار می گیرد.

۳- روکش که ظاهری شبیه دندان طبیعی دارد.

روکش و اباتمنت

هنگامی‌ که روکش و اباتمنت تحت فشار قرار بگیرند دچار شکستگی می شوند. اگر شما از دندان خود استفاده ابزاری کنید و از آن برای باز کردن اشیا یا جویدن مداد استفاده کنید، احتمال آسیب دیدگی روکش یا اباتمنت را افزایش خواهید داد. استفاده از دندان طبیعی برای انجام این کارها نیز باعث آسیب دیدگی خواهد شد و احتمال دارد دچار شکستگی دندان شوید. جویدن مواد غذایی بسیار سفت یا جویدن یخ فشار زیادی را به روکش وارد می‌کند و همانند دندان طبیعی آن را دچار شکستگی خواهد شد.

ریشه ایمپلنت

ایمپلنت دندان ها نقش ریشه را ایفا خواهد کرد و ریشه ایمپلنت درون استخوان فک قرار داده خواهد شد، اگر  قبل از ترمیم کامل و پیوند با استخوان فک تحت فشار قرار بگیرد دچار شکستگی می شود و درمان با شکست روبه رو می شود. اگر ایمپلنت دچار شکستگی شود شما دچار درد و ناراحتی زیادی می شوید.

ایمپلنت دندان ها
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ایمپلنت دندان ها

چه موقع باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

شکستگی یا لب پر شدگی روکش دندان یک وضعیت اورژانسی نیست شما باید هر چه سریع تر به متخصص دندانپزشکی مراجعه نمایید. چون روکش دندان شما به ترمیم یا تعویض نیاز خواهد داشت. اگر روکش روی ایمپلنت دندان ها دچار شکستگی یا ترک شود باید فوراً به پزشک مراجعه نمایید. وظیفه روکش حفظ ظاهری طبیعی و مراقبت از ایمپلنت دندان است و اگر دچار آسیب دیدگی شود نمی‌تواند وظیفه خود را به طور صحیح انجام دهد.

مشکلات ایمپلنت دندان ها چگونه برطرف می‌شوند؟

اگر ایمپلنت دچار شکستگی شود و یا از دندان خارج شود باید حتما تخلیه و جایگزین  شود. در برخی موارد قبل از تعویض ایمپلنت بیمار باید به پیوند استخوان اقدام نماید. اگر بیمار به تعویض ایمپلنت نیاز داشته باشد باید عمل پیوند استخوان را در چند ماه قبل انجام دهد. اگر اباتمنت دچار شکستگی شده است پزشک فقط به جایگزین کردن و تعویض نقاط آسیب دیده ایمپلنت می پردازد و تعویض کامل ایمپلنت ضرورت ندارد. اگر روکش دچار شکستگی یا ترک خوردگی شود پزشک به تهیه قالب دندان می‌‌پردازد و از نمونه تهیه شده برای ساخت روکشی استفاده خواهد کرد که ظاهری شبیه دندان طبیعی خواهد داشت.

تعویض ایمپلنت دندان ها چگونه است؟

تعویض ایمپلنت یک اقدام پیچیده می باشد. ایمپلنت را به طور طبیعی باید خارج کرد و احتمال دارد برای خارج کردن آن انجام عمل جراحی نیاز باشد.

مراحل خارج کردن ایمپلنت دندان ها

پزشک ابتدا به تمیز کردن ناحیه مورد نظر خواهد پرداخت و سپس پیوند استخوان فک را انجام می دهد. پزشک برای انجام این مراحل از بی‌حسی استفاده می‌کند. دوران بهبود شباهت زیادی به بهبودی پس از نصب اولین ایمپلنت خواهد داشت و شما دچار مقداری ناراحتی و تورم و درد می شوید. استفاده از قرص مسکن، کمپرس یخ و رژیم غذایی محدود به شما برای کنترل درد کمک خواهد کرد. اگر پیوند استخوان در شما انجام شده است باید احتیاط کنید و از وارد کردن فشار به ناحیه مورد نظر خودداری کنید.

آیا شکستگی یا لق شدگی یک ایمپلنت سلامت سایر ایمپلنت‌ها را به خطر می‌‌اندازد؟

شانس موفقیت نسبی ایمپلنت دندان ها ۹۹ درصد می باشد. ایمپلنت تک فشار شکستگی یا شکست در درمان خواهد شد اگر یکی از ایمپلنت‌های شما دچار آسیب دیدگی شود مشکلی برای سایر ایمپلنت‌ها به وجود نمی آید. اگر شما دچار آسیب دیدگی یا ضربه شوید و ایمپلنت دندان ها شکسته شود، باید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا پزشک به بررسی همه دندان‌ ها و ایمپلنت‌ها بپردازد تا اطمینان حاصل کند که ضربه باعث آسیب دیدگی به  همه ایمپلنت‌ها نخواهد شد. بهترین روش برای اطمینان از سلامت ایمپلنت شناسایی به موقع آسیب دیدگی خواهد بود و شما باید به طور منظم به دندانپزشک مراجعه نمایید.

ایمپلنت دندان ها
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ایمپلنت دندان ها

راه‌های پیشگیری از شکستن ایمپلنت دندان ها

مراقبت از ایمپلنت دندانی ضروری است. شما می‌توانید از مراحل زیر برای افزایش سلامت دندان و ایمپلنت خود استفاده نمایید:

1- مراقبت روزانه از دهان و دندان

ایمپلنت دندان ها در مقابل پوسیدگی مقاوم می باشد. اما باز شما باید همان‌طور که از لثه و دندان طبیعی خود مراقبت می‌‌کنید از ایمپلنت نیز  مراقبت نمایید. اگر که بافت اطراف ایمپلنت عفونی باشد احتمال این که در صورت عدم درمان دچار شکست ایمپلنت شوید، افزایش پیدا خواهد کرد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات باید روزی دو مرتبه دندان‌ های خود را مسواک بزنید و روزی یک بار از نخ دندان برای خارج کردن باکتری از بین دندان‌ ها و لثه استفاده کنید و دهان شویه استفاده کنید.

2- انتخاب محصولات مناسب برای مراقبت از ایمپلنت دندان ها

شما باید ایمپلنت خود را مانند دندان طبیعی تمیز نمایید، و به هیچ گونه محصول تمیز کننده یا ابزار مخصوص برای حفظ سلامت ایمپلنت نیاز ندارید. در هنگام انتخاب محصولات مرتبط با سلامت دهان و دندان فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

۱- از مسواک نرم استفاده کنید.

۲- از استفاده از خمیر دندانی که حاوی ترکیبات قوی هستند خودداری کنید.

۳- نخ دندان با روکش نایلون عملکرد بسیار مناسبی دارد.

۴- برای پیشگیری از خشک شدن دهان از دهان شویه استفاده کنید.

کلینیک دندانپزشکی معتبر جهت انجام ایمپلنت‌ دندان ها

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی برای درمان دندان ها و انجام ایمپلنت دندان ها می باشد.

ایمپلنت دندان ها
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ایمپلنت دندان ها

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی جهت درمان دندان های آسیب دیده و انجام هر گونه خدمات دندانپزشکی می‌باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را تجربه خواهید کرد و در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن از اعتماد به نفس بالایی برخوردار خواهید شد. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان و کادر درمانی مجرب قرار خواهید گرفت و پس از درمان دچار هیچ گونه عوارض پس از درمان نخواهید شد. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای دستگاه های به روز دندانپزشکی می باشد تا شما عزیزان در حین درمان دچار هیچ گونه استرس و عوارض نشوید. با مراجعه هر چه سریع‌تر به کلینیک دندانپزشکی تجریش از هزینه‌های درمانی کمتری برخوردار خواهید شد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/H6SgE

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/VlpnkFIt

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir