عمر کامپوزیت دندان ها

عمر کامپوزیت دندان ها

عمر کامپوزیت دندان ها

یکی از مهم‌ترین دغدغه های افراد برای انجام کامپوزیت طول عمر کامپوزیت دندان است و این سوال را دارند که این کامپوزیت چقدر ماندگاری دارد. با گذشت زمان و پیشرفت علم ماندگاری کامپوزیت ها نیز افزایش پیدا کرده است و طول عمری حدود ۵ تا ۷ سال را خواهند داشت اما همه این‌ها بستگی به مراقبت های بعد از کامپوزیت توسط فرد خواهد داشت.

اگر فرد مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت را با دقت انجام دهد طول عمر کامپوزیت و افزایش پیدا خواهد کرد. در دندانپزشکی برای هیچ درمانی نمی توان طول عمر مشخصی را معین کرد. عوامل زیادی بر طول عمر کامپوزیت تاثیر دارند؛ یکی از مهم ترین عوامل برای بالا بردن طول عمر کامپوزیت دندان انتخاب دندانپزشکی ماهر در این زمینه است زیرا با مهارت و تجربه کاری خود می تواند کامپوزیت دندان را به بهترین شکل برای شما انجام بدهد. استفاده از مواد غذایی سفت و یا استفاده از نوشیدنی های رنگی مانند: نوشابه و یا قهوه از طول عمر کامپوزیت کم می‌کند. البته لازم به ذکر است که شکستگی کامپوزیت دندان قابل ترمیم و بازسازی مجدد می باشد.رعایت بهداشت دهان و دندان توسط فرد در عمر کامپوزیت نقش بسزایی دارد و مراجعات منظم فرد به دندان پزشک برای انجام معاینات بعد از انجام کامپوزیت در ماندگاری کامپوزیت اثر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما جهت انجام هر گونه خدمات دندانپزشکی و کامپوزیت دندان ها کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش می توانید لبخندی زیبا را به خود هدیه دهید.

طول عمر کامپوزیت دندان

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای افراد در مورد انجام کامپوزیت دندان مطرح می‌شود این است که عمر کامپوزیت دندان چقدر است و چه عواملی بر عمر کامپوزیت دندان تاثیر دارند در زیر به بررسی عوامل تاثیر گذار بر  طول عمر کامپوزیت دندان خواهیم پرداخت:

1- نوع و جنس دندان

جنس دندان افراد به خاطر مسائل ژنتیکی با یکدیگر متفاوت می باشد. زمانی که متخصص بداند کامپوزیت را  روی چه جنس دندانی نصب می‌کند، می تواند دوام آن را افزایش و یا کاهش دهد.

2- برند و جنس کامپوزیت دندان

برندهای مختلفی از کامپوزیت در مطب دندانپزشکی یافت می شود که شما با مشاوره با متخصص دندانپزشک می‌توانید از بهترین و بادوام ترین برند موجود در بازار استفاده کنید و این که هیچ پزشکی به بیمار برند نامرغوب پیشنهاد نمی کند.

3- رعایت مراقبت های بعد از نصب کامپوزیت

یکی از مهم‌ترین عامل هایی که می تواند به دوام و ماندگاری کامپوزیت کمک کند رعایت بهداشت دهان و دندان بعد از انجام کامپوزیت توسط فرد می باشد اگر فرد بهداشت دهان و دندان خود را به طور مداوم و کامل رعایت نماید کامپوزیت طول عمر بیشتری خواهد داشت.

4- تخصص و مهارت دندانپزشک

یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش دوام و ماندگاری کامپوزیت انتخاب پزشک متخصص توسط فرد است. دندانپزشکی که شما برای نصب کامپوزیت انتخاب می کنید، باید دانش و تجربه کافی وخوبی از این کار داشته باشد.

5- نوع و روش نصب کامپوزیت روی دندان ها

روشی که پزشک متخصص و با تجربه برایتان انتخاب می کند، می تواند نقش موثری در افزایش طول عمر و  ماندگاری کامپوزیت داشته باشد. پس روش نصب کامپوزیت نیز اهمیت بسیار زیادی در دوام و ماندگاری کامپوزیت دارد. پزشک قبل از شروع درمان سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده تا هیچ‌گونه آلودگی در محل درمان ایجاد نشود. کلینیک دندانپزشکی تجریش آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد.

عمر کامپوزیت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عمر کامپوزیت دندان

افزایش طول عمر کامپوزیت دندان

1- در برخی از مواقع بعد از انجام کامپوزیت فرد دچار حساسیت به غذاهای سرد و گرم می شود. نگران این حساسیت نباشید چون این حساسیت با گذشت مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

2- برای افزایش طول عمر کامپوزیت خود از مواد و غذایی و خوراکی و نوشیدنی های رنگی کمتر استفاده نمایید و یا بعد از استفاده از آن حتماً دندان های خود را مسواک بزنیم و نوشیدن قهوه و چای را به حد امکان محدود نمایید.

3- مصرف مشروبات الکلی و دخانیات نیز  طول عمر کامپوزیت را کاهش داده و باعث تغییر رنگ آن می‌شود پس زمان استفاده از کامپوزیت از  دخانیات و مشروبات الکلی را استفاده نکنید.

4- بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایید و به طور مداوم از مسواک و نخ دندان استفاده نمایید و اگر از مواد غذایی رنگ استفاده کردید حتماً پس از مصرف آن غذا مسواک نمایید و رنگ را از روی دندان های خود پاک نمایید.

5- پس از انجام کامپوزیت تا چند ساعت از مصرف غذاهای رنگی و غذاهای سفت خودداری نمایید تا دوام کامپوزیت شما افزایش یابد.

6- برای چکاپ و بررسی وضعیت دندان های خود، لازم است تا هر چند وقت یک بار به متخصص دندانپزشک خود مراجعه داشته باشید.

7- برای استفاده از دهانشویه و شستشوی دهان خود حتماً با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش از روش های مراقبت پس از کامپوزیت دندان های خود اطلاعات پیدا کنید و دارای یک لبخند زیبا باشید.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

این روش درمانی روشی است که در آن درد و ناراحتی برای بیمار به وجود نمی آید اما گاهی اوقات با این که  دهان شما بی حس شده مراحل کار را احساس می کنید و در این موقع پزشک متخصص شما مقدار ماده بی‌حس‌کننده بیشتر ی تزریق خواهد کرد.

زمانی که عمق حفره  دندان  زیادی نباشد از مواد بیهوشی و بی حس کننده برای درمان استفاده نمی شود.ابتدا متخصص ژل بی حس کننده را بر روی ناحیه مورد نظر قرار می دهد تا بیمار جای سوزن را احساس نکند سپس داروی بیهوشی و بی حس کننده را به لثه و فک بیمار تزریق می نماید.کامپوزیت بر روی دندان زمانی انجام می شود که فرد کاملاً بی حس باشد گاهی اوقات فرد با تزریق داروهای بی حسی و بیهوشی در دهان خود دچار بی حالی می شود که این به خاطر ورود داروی بیهوشی به دندان می باشد. جهت نداشتن هیچ‌گونه عوارض پس از کامپوزیت دندان ها می توانید به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین کادر مجرب به این کلینیک مراجعه کنید.

عمر کامپوزیت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عمر کامپوزیت دندان

سن مناسب برای انجام کامپوزیت ونیر چند سال است؟

در تمام سنین می توان از کامپوزیت و لمینت استفاده کرد اما توصیه می شود که قبل از سن بلوغ و رشد از این روش استفاده نشود زیرا رشد فک و دندان فرد کامل نشده است و پس از استفاده لمینت و کامپوزیت دندان بیمار رشد می کند و بین دندان و لثه فاصله ایجاد می شود و دهان زیبایی خود را از دست خواهد داد. پس در این روش محدودیت سنی وجود ندارد و در افرادی که نقص ژنتیکی دارند و به صورت مادرزادی دندان های زیبایی ندارند می توانند قبل از سن بلوغ نیز از این روش استفاده نمایند. برای افزایش دوام و ماندگاری کامپوزیت و لمینت بیمار باید به طور مداوم به پزشک برای معاینه مراجعه نماید.

آیا کامپوزیت دندان دائمی است؟

روش استفاده از کامپوزیت روش زیبای دائمی نیست و طول عمر خاص خود را دارد که عوامل زیادی وجود دارد که طول عمر کامپوزیت را تحت تاثیر قرار می دهد:

1- مهم ترین عاملی که طول عمر کامپوزیت را تحت تاثیر قرار می دهد این است که فرد باید یک پزشک متخصص و متبحر را برای نصب کامپوزیت انتخاب نماید هر چه که پزشک مهارت بیشتری داشته باشد و از مواد بهتری استفاده کند طول عمر کامپوزیت نیز بیشتر خواهد شد.

2- یکی دیگر از عواملی که در  طول عمر کامپوزیت تاثیر گذار است رعایت بهداشت دهان و دندان توسط خود فرد می باشد اگر فرد در طول روز دو بار مسواک بزند و از نخ دندان و دهانشویه استفاده نماید می تواند طول عمر کامپوزیت خود را بیشتر کند.

3- یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در عمر کامپوزیت مراجعه مستمر و مداوم برای معاینه به مطب پزشک می باشد.باید هر ۶ ماه یک‌بار برای چکاب دهان خود به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

4- عامل دیگری که عمر کامپوزیت را کم می کند فشار است اگر بر روی دندان و کامپوزیت فشار زیادی در موقع جویدن اعمال شود احتمال کاهش عمر کامپوزیت می باشد. پیشنهاد ما به شما برای انجام کامپوزیت دندان ها کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش می توانید برای ترمیم و زیبایی دندان‌ خود اقدام نمایید و سلامت دهان و دندان های خود را به دست بیاورید.

عمر کامپوزیت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عمر کامپوزیت دندان

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/k5u3

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir