عمر کامپوزیت چقدر است؟

عمر کامپوزیت چقدر است؟

عمر کامپوزیت چقدر است؟

اکثر افراد در طول زندگی مجبور به پر کردن دندان یا نصب روکش روی می شوند چه به دلیل تصادف، آسیب، مراقبت ضعیف از دهان که منجر به ایجاد حفره، فرسایش مینای دندان می شود و چه بر اثر افزایش سن. کامپوزیت دندان راه حل جایگزین برای ترمیم دندان به روش سنتی است و یکی از درمان های ایمن و طولانی مدت است که در کلینیک های دندانپزشکی ارائه می شود. کامپوزیت پر کردن استاندارد یک دندان است که رنگ شبیه به رنگ طبیعی دندان اصلی دارد. آن‌ها به عنوان پرکننده رزینی، پرکننده سفید و پرکننده همرنگ دندان شناخته می شوند. کامپوزیت برای ترمیم ترک، شکستگی و پوسیدگی در دندان آسیب دیده یا ترمیم و روکش دندان جلو کاربرد دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد ونیر کامپوزیتی دندان

آمالگام که از فلز نقره‌ای ساخته شده‌ بیش از 100 سال است که برای ترمیم موفق دندان استفاده می‌ شود. این روزها محبوب ترین روش ترمیم دندان در بین دندانپزشکان و بیماران کامپوزیت دندان می باشد. ونیر کامپوزیتی دندان که برای مطابقت با رنگ دندان طبیعی بیمار طراحی شده می تواند دندان ها را ترمیم کرده و تاثیر جادویی بر لبخند داشته باشد. هزینه ونیر کامپوزیتی نسبت به پرکردگی قدیمی بیشتر است و دوام کمتر دارد اما بیماران و دندانپزشکان کامپوزیت را به دلیل توانایی در ترکیب یکپارچه با رنگ دندان آسیب دیده ترجیح می دهند.

جنس ونیر کامپوزیتی

ونیر کامپوزیتی از رزین ساخته شده که پلیمری سخت و مصنوعی است. رزین با ذرات شیشه یا کوارتز مخلوط می شود تا باعث ترمیم دندان سخت و همرنگ با سایر دندان های طبیعی شود. مواد کامپوزیتی در چندین رنگ سفید موجود می باشد که به دندانپزشک اجازه می دهد تا‌ رنگ آن را با رنگ دندان بیمار مطابقت دهد. ترمیم و زیباسازی دندان با مواد کامپوزیتی برای بیشتر نواحی دهان به خصوص روی دندان جلویی که ظاهر آن از اهمیت بیشتری برخوردار است مناسب می باشد.

مواد کامپوزیتی مستقیماً به دندان می چسبند دندانپزشکان هنگام آماده کردن دندان برای روکش کردن نیاز به تراش دندان ندارند. انواع مختلف از مواد پرکننده موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص دارند و شما و دندانپزشک تان می ‌توانید بهترین گزینه ‌برای ترمیم دندان‌ هایتان انتخاب کنید. مانند اکثر ترمیم های دندان، ونیر کامپوزیتی دندان دائمی نیست و روزی مجبور به تعویض آن می شوید. با این وجود آن‌ها ماندگاری بالایی دارند و سال ها دوام خواهند داشت و لبخند زیبا و ماندگار به شما می بخشند به شرط رعایت نکات مربوط به نگهداری و مراقبت بعد از روکش.

ونیر کامپوزیتی دندان برای چه کسانی مناسب است؟

از ونیر کامپوزیتی دندان برای ترمیم دندانی استفاده می ‌شود که تحت تاثیر پوسیدگی، ترک، شکستگی قرار گرفته. کسانی که به دنبال لبخندی بی عیب و نقص و زیبا هستند و یا تمام کسانی که هر کدام از این مشکلات را در دهان و دندان خود داشته باشند کاندیدای مناسبی برای انجام ترمیم با کامپوزیت می باشند.

ونیر کامپوزیتی برای چه دندان هایی مناسب است؟

  • دندان لب پر شده
  • فضای اضافه بین دو دندان
  • دندان ترک خورده یا شکسته
  • دندان پوسیده
  • دندان  فرسوده

چه کسانی نمی توانند از روکش کامپوزیتی استفاده کنند؟

ونیر کامپوزیتی دندان یک راه حل سریع و عالی برای برخی از بیماران است و نتایج شگفت انگیزی به همراه داشته. با این حال همه کاندید مناسبی برای این درمان نیستند و بر اساس ویژگی ای دهان و دندان دندانپزشک تشخیص می دهد که سایر روش های ترمیم و زیبایی دندان برای مناسب تر است. افرادی که شرایط زیر را دارند اغلب کاندیدای مناسب برای کامپوزیت نیستند و نمی توانند دندان خود را کامپوزیت کنند:

  • افرادی که جنس دندان شان به گونه ای می باشد که تمایل به لکه شدن و تغییر رنگ دارد.
  • بیمارانی که دندان قروچه دارند یا فک خود را فشار می دهند.
  • کسانی که دندان بسیار کج و نامرتب دارند زیرا روکش کامپوزیتی امکان محدود برای صاف کردن دندان کج دارد.
  • افرادی که مواد و استخوان کافی در دندان طبیعی آن‌ها باقی نمانده تا کامپوزیت روی آن چسبانده شود.

انواع روش های ونیر کامپوزیتی دندان

روش های مختلف برای نصب و چسباندن ونیر کامپوزیتی وجود دارد که به تشخیص دندانپزشک و مشکلات دندانی انتخاب می شود.

کامپوزیت مستقیم 

در طول این عمل دندانپزشک از چسب و رزین کامپوزیتی همرنگ دندان برای ترمیم یا تغییر شکل دندان استفاده می کند. این مواد با استفاده از نور آبی نامرئی یا همان نور لیزر به دندان چسبانده می شود. فقط یک نوبت ویزیت برای باندینگ مستقیم دندان نیاز است.

پیوند مستقیم کامپوزیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

  • حفره ها را پر کنید یا دندان را ترمیم کنید.
  • فضای  بین شکاف دندان را پر کنید.
  • دندان لکه دار را از نظر زیبایی تغییر می دهد.
  • شکل دندان را تغییر دهید.
  • برای محافظت از ریشه دندان که با عقب نشینی لثه در معرض دید قرار گرفته.

کامپوزیت غیر مستقیم 

 دندانپزشک چند قالب از دندان ها می گیرد و آن‌ها را به آزمایشگاه تخصصی دندانپزشکی می فرستد و در این حالت ترمیم دندان خارج از مطب انجام می شود. یک روش باندینگ غیرمستقیم دندان به دو جلسه ویزیت نیاز خواهد داشت.

کامپوزیت غیر مستقیم برای چه مواردی استفاده می شود؟

تکنیک روکش غیرمستقیم دندان موقعیت دقیق براکت را تضمین می‌ کند. در این روش مجموعه کاملی از بریس‌ها از جمله اکسپندر را در یک ساعت  می توان نصب کرد. در روش سنتی بریس‌ روی هر دندان جداگانه قرار می ‌گیرند اما در این روش می توان با سرعت بیشتر این کار را کرد. باندینگ غیر مستقیم دندان برای صاف کردن دندان در خط لبخند استفاده می شود.

ونیر کامپوزیتی

 دندانپزشک روکشی از کامپوزیت روی دندان می کشد که به دندان‌ در شکل ظاهری مطلوب‌ کمک می ‌کند. این روش یک جایگزین کم تهاجم برای روکش چینی است. از همان ماده به عنوان روکش مستقیم استفاده می شود با این حال روند اعمال متفاوت است. ونیر غیرمستقیم می توانند ساییدگی بیشتری را تحمل کند و در برابر شکستگی بهتر از نسخه مستقیم مقاومت کند. هزینه آن‌ها بیشتر از ونیر مستقیم است.

ونیرهای کامپوزیت برای چه مواردی استفاده می شود؟

از ونیر کامپوزیتی در شرایطی استفاده می ‌شود که در آن دندان  طبیعی تغییر رنگ می ‌دهد و در مواردی که ناهماهنگی جزئی در دندان وجود دارد می توان از روکش استفاده کرد تا ظاهر صاف داشته باشد. دندان شکسته و فرسوده می تواند از ونیر کامپوزیت بهره مند شود. کاربرد و مزایای اصلی ونیر کامپوزیتی بهبود ظاهر لبخند است.

ترمیم های کامپوزیت

ترمیم روکش دندان روشی برای ترمیم دندان  پوسیده، تراشیده و یا شکسته شده است. این ترمیم دندان را به سلامت و عملکرد اصلی باز می گرداند و ظاهری زیبا و جذاب به خط لبخند ارائه می دهد. این نوع درمان به بیماران این امکان را می دهد که به جای جایگزینی دندان مصنوعی روی دندان موجود کار کنند.

مراحل روکش کامپوزیتی دندان

روکش دندان می تواند یکپارچگی و زیبایی دندان را پس از تحمل آسیب ناشی از شکستگی، جراحات، تغییر رنگ و لکه دار شدن دندان بازگرداند. این نوع ترمیم دندان با رنگ دندان طبیعی مطابقت داشته و به همین دلیل ظاهر و عملکرد دندان بدون اینکه شخص دیگری بداند برمی گردد.

کامپوزیت دندان چطور انجام می شود؟

مراحل روکش کامپوزیتی دندان در 4 مرحله زیر خلاصه می شود:

  1. معاینه دندان ها:

دندانپزشک شما را معاینه می کند تا مطمئن شود پوسیدگی یا التهاب در دندان یا لثه وجود ندارد.

  1. آماده‌سازی دندان‌ ها:

در مرحله بعد دندان در صورت نیاز جرم‌گیری و ضدعفونی می شود تا روکش بهتر روی دندان قرار گیرد.

  1. نصب روکش:

پزشک با لایه ای از کامپوزیت روی دندان را می پوشانند و به آن فرم می دهند. بعد با نور آبی  آن را تثبیت می کند.

  1. پولیش دندان:

پس از سفت شدن روکش نوبت پولیش کردن است. پولیش باعث شفافیت سطح روکش و زیبا شدن ظاهر دندان می شود.

کامپوزیت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کامپوزیت

مراحل روکش کامپوزیتی دندان

در ادامه مراحل کامپوزیت دندان را با جزئیات توضیح خواهیم داد:

  1. مشاوره

اولین قدم در هر درمان مشاوره با دندانپزشک ماهر و با تجربه است. در طول ملاقات با دندانپزشک می توانید مشکلات لبخند و نگرانی دندانی خود را بیان کنید. آن‌ها یک برنامه درمانی برای مورد شما طراحی کرده و پیشنهاد می کنند. فراموش نکنید که دندانپزشک همیشه بهترین درمان را برای شما پیشنهاد می کند گاهی اوقات اگر‌ چه شما یک روش خاص را می خواهید ممکن است آن چیزی نباشد که مناسب است. اما به همراه دندانپزشک می توانید گزینه دیگری را در نظر بگیرید و به توافق برسید.

  1. معاینه

در طول معاینه دهان دندانپزشک به طور کلی سلامت دندان را ارزیابی می کند. هر گونه نشانه ای از مشکلات دندان مانند: عفونت، التهاب، بیماری لثه را جستجو می کند. اگر آن‌ها هر گونه مشکلی را تشخیص دهند دندانپزشک باید ابتدا این مشکلات را قبل از اقدام به کامپوزیت اصلاح کند. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که شما حفره عمیق دارید به شما توصیه می کند که درمان ریشه را انجام دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود دندانپزشک بلافاصله این روش ترمیم دندان را شروع می کند.

  1. تصویربرداری با اشعه ایکس

تصویربرداری با اشعه ایکس جنبه مهم برای انجام روکش است به دندانپزشک اجازه می دهد تا ساختار استخوان دندان را مطالعه کند. این تصویربرداری برای ارزیابی وضعیت فک ضروری است و به تشخیص هر مشکل اساسی قبل از شروع درمان کمک می کند.

  1. انتخاب رنگ مناسب

دندانپزشک از یک راهنمای رنگ برای انتخاب سایه روکش متناسب با رنگ طبیعی دندان استفاده می کند. سایه دندان در انواع بی شماری وجود دارد و دندانپزشک بر روی روکشی کار می کند که نزدیک به رنگ دندان طبیعی است. در صورت لزوم دندانپزشک رنگ متفاوتی از روکش را برای سطح خارجی دندان و یک رنگ دیگر برای سطح داخلی دندان انتخاب می کند و این تکنیک کامپوزیت لیرینگ نتایج ترمیم را طبیعی می کند.

  1. آماده کردن دندان 

این مرحله شامل پیرایش و پاکسازی دندان است. برخی از دندانپزشکان برای آرامش فرد از یک ماده بی حس کننده استفاده می کنند. اگر دندان نیاز به درمان زیبایی داشته باشد کمی تراش یا حتی بدون تراش انجام می شود. دندانپزشک با چسباندن روکش روی مینا و تغییر شکل دندان، دندان را ترمیم می کند. اگر دندان دارای نواحی پوسیده باشد برداشت پوسیدگی شاید گسترده تر باشد.

  1. اسیدشویی

پس از تراش دندان دندانپزشک فرآیند باندینگ را با استفاده از یک کاندیشنر ژل مانند اسیدشویی می کند. این کاندیشنر حاوی 30 تا 40 درصد اسید فسفریک می باشد که طعم آن را ترش و تلخ می کند. این ماده باید حداقل 15 ثانیه روی ناحیه مورد نظر بماند و در شسته شود. این کار باعث می شود دندان شبیه شیشه حک شده به نظر برسد و سطح دندان‌  برای پیوند با روکش آماده ‌شود.

  1. پیوند و درمان

با اپلیکاتور دندانپزشک مقدار کمی عامل باندینگ را روی ناحیه اسیدشویی شده قرار می دهد. دندانپزشک مقداری هوا را روی عامل باندینگ می دمد تا از نازک بودن و یکنواختی لایه اطمینان حاصل کند. هنگامی که ماده باندینگ روی سطح دندان قرار گرفت دندانپزشک آن را به مدت 10 تا 20 ثانیه در معرض نور کیور قرار می دهد. این نور باعث تحریک کاتالیزور در عامل پیوند بین روکش و سطح دندان و سخت شدن عامل و ایجاد پیوند میکرومکانیکی با سطح دندان می شود.

  1. فرم دهی دندان

در این مرحله دندانپزشک لایه هایی از روکش کامپوزیتی دندان را اعمال می کند که شکل دندان را آماده می کند. هر لایه به عامل باندینگ می چسبد. دندانپزشک هر لایه را اعمال می کند در جای خود قرار می دهد و به دندان جدید فرم می دهد. در این مرحله از کار مهارت و ظرافت و دقت دست دندانپزشک مشخص می شود.

  1. سفت کردن روکش کامپوزیتی

 دندانپزشک دندان را به مدت 10 تا 40 ثانیه در معرض نور کیورینگ قرار می دهد تا کامپوزیت در جای خود سفت شود. در این مرحله از لیرینگ روکش کامپوزیتی دندانپزشک هر لایه را به دقت در جای خود محکم می کند و اگر مشکلی پیش بیاید می تواند با قرار دادن یک لایه اضافه آن را  اصلاح کند.

  1. پولیش کردن ونیر کامپوزیتی

دندانپزشک پس از آن که ونیر کامپوزیتی را شکل می دهد شروع به پولیش کردن آن می کند. این مرحله برای زیباسازی، جلا دادن و ایجاد شفافیت سطح روکش انجام می شود. با پولیش کردن روکش دندان می توان زوایای دندان و نواقص را هم اصلاح نمود.

  1. تست کردن نهایی

برای اطمینان از نتایج ونیر کامپوزیتی، دندانپزشک در این مرحله دندان روکش شده را تست می کند. این تست شامل نحوه گاز گرفتن و عملکرد دندان می شود. بدین ترتیب دندانپزشک یا کاغذ کربنی را بین دندان قرار می دهد تا بیمار دندان جدید خود را به آرامی روی آن فشار دهد و در صورت وجود هرگونه اشکال در گاز گرفتن بیمار نواقص را از طریق پولیش دوباره از بین برد.

انواع ونیر کامپوزیتی دندان

کامپوزیت ها بر اساس اندازه، مقدار و جنس مواد طبقه بندی می شوند. انواع مختلف کامپوزیت مورد استفاده عبارتند از: کامپوزیت ماکروفیل، میکروفیل، هیبریدی و نانو.

کامپوزیت های ماکروفیل یا معمولی

کامپوزیت های Macrofill اولین نوع ونیر کامپوزیتی است. این نوع ترمیم های کامپوزیت گاهی در برخی از بیماران مسن دیده می شود. دیگر در عمل بالینی استفاده نمی شوند. متوسط اندازه ذرات روکش کامپوزیتی معمولی 8 میکرومتر است و به دلیل اندازه بزرگ و سختی شدید ذرات پرکننده بافت سطحی ناهمواری از خود نشان می ‌دهد. این نوع بافت سطحی باعث می شود که ترمیم بیشتر در معرض تغییر رنگ ناشی از رنگ خارجی باشد. روکش کامپوزیتی ماکروفیل نسبت به انواع میکروفیل یا هیبریدی میزان سایش اولیه بیشتری دارد و به همین دلیل پولیش را سخت می ‌کند. اکثر کامپوزیت های معمولی در حال حاضر با کامپوزیت هیبریدی جایگزین شده.

ونیر کامپوزیتی میکروفیل

این مواد برای جایگزینی سطح زبر مشخصه ونیر کامپوزیتی معمولی با سطح صاف و براق مشابه مینای دندان طراحی شده. ونیر کامپوزیتی میکروفیل به جای اینکه حاوی ذرات پرکننده بزرگ معمولی کامپوزیت معمولی باشند حاوی ذرات سیلیس کلوئیدی هستند که قطر متوسط آن‌ها 01/0 تا 04/0 میکرومتر می باشد. این اندازه ذره کوچک منجر به یک سطح صاف و صیقلی در ترمیم نهایی می شود که کمتر پذیرای پلاک یا رنگ آمیزی بیرونی خواهد بود.

از آنجایی که این مواد حاوی پرکننده کمتری نسبت به ونیر کامپوزیتی معمولی یا ترکیبی هستند برخی از ویژگی های فیزیکی و مکانیکی آن پایین تر است. با این وجود کامپوزیت میکروفیل از نظر بالینی بسیار مقاوم در برابر سایش است. الاستیسیته پایین آن‌ها به ترمیم‌ کامپوزیت اجازه می دهد که در طول خم شدن دندان خم شود و از رابط باندینگ بهتر محافظت کند.

کامپوزیت هیبریدی

روکش کامپوزیتی هیبریدی در تلاشی برای ترکیب خواص فیزیکی و مکانیکی مطلوب مشخصه کامپوزیت ماکروفیل با سطح صاف معمولی ونیر کامپوزیتی میکروفیل طراحی شده. این مواد مخلوطی از ذرات پرکننده کوچک است که منجر به اندازه ذرات متوسط قابل توجهی کوچک‌تر 0.4 تا 1 میکرومتر نسبت به ونیر کامپوزیتی ‌معمولی می ‌شود. ویژگی های فیزیکی و مکانیکی این نوع روکش کامپوزیتی دندان نسبت به کامپوزیت معمولی برتر است. نسخه‌های فعلی کامپوزیت‌ هیبریدی حاوی نانوپرکننده‌های کوچک هستند که در نتیجه ویژگی  برتری دارند. این نسخه های جدیدتر کامپوزیت هیبریدی، کامپوزیت نانوهیبرید نامیده می شوند.

کامپوزیت نانو

روکش کامپوزیتی نانوفیل یا کامپوزیت نانو حاوی ذرات پرکننده بسیار کوچک هستند. از آنجایی که این ذرات اولیه کوچک را می توان به راحتی انباشته کرد طیف کاملی از اندازه پرکننده امکان پذیر است و در نتیجه، سطوح پرکننده بالایی را می توان در مواد ترمیم ایجاد کرد که منجر به خواص فیزیکی خوب و بهبود زیبایی شود.

مزایای ونیر کامپوزیتی دندان

ترمیم دندان با ونیر کامپوزیتی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که می ‌توانید برای داشتن لبخندی زیبا امتحان کنید. روکش کامپوزیتی دندان مزایای خاص خود را دارد. می توان آن را تنها در یک جلسه انجام داد اگر اصلاحات جزئی باشد نیازی به تراش دادن دندان نیست و مقرون به صرفه است. در ادامه با سایر مزایای روکش کامپوزیتی بیشتر آشنا می شویم:

زیبایی بیشتر

رنگ روکش کامپوزیتی کاملاً با رنگ دندان های موجود مطابقت داشته باشد که اکثراً آن را مزیت اصلی این روش ترمیم می دانند.

تطبیق پذیری

تطبیق پذیری دلیل دیگری است که کامپوزیت ها برای بسیاری از افراد انتخاب خوبی هستند. این روش نه تنها برای زیبایی کاربرد دارد بلکه در پر کردن دندان با ونیر کامپوزیتی ما شاهد اهداف درمانی این نوع ترمیم  هستیم.

چسبندگی بالا

مواد کامپوزیتی از نظر شیمیایی به ساختار دندان متصل می ‌شوند و پشتیبانی بیشتر و بهتری را فراهم می کنند و  ماندگاری بالایی داشته.

آسیب کمتر

گاهی هنگام از بین بردن پوسیدگی و آماده سازی دندان برای نصب روکش کامپوزیتی در مقایسه با پرکردگی های آمالگام نیاز به برداشتن ساختار کمتر از دندان است. این صرفه جویی در برداشت و تراش بیش از حد از دندان طبیعی مزیت اصلی ونیر کامپوزیتی نسبت به سایر روش ها است.

حفظ دندان طبیعی تا حد امکان 

ونیر کامپوزیتی انعطاف پذیر است به این معنی که می تواند بهتر قالب گیری شود تا متناسب با دندان شما باشد. نتیجه این انعطاف پذیری نیاز کمتر به سوراخ کردن و حفظ بیشتر دندان طبیعی است.

جلوگیری از حساسیت

برخی از افراد به فلزات موجود در پرکننده‌ آمالگام حساسیت دارند و برخی افراد ترجیح می ‌دهند جیوه در دهان خود نداشته باشند و از این لحاظ روکش کامپوزیتی دندان می تواند گزینه بهتری برای این بیماران باشد.

مقاومت بالا در برابر فشار

کامپوزیت ها بادوام است و می تواند فشار و استفاده متوسط را تحمل کند.

معایب ونیر کامپوزیتی دندان

مانند هر روش درمانی دیگری روکش کامپوزیتی دندان هم عاری از عیب نیست.

امکان تغییر رنگ

برخلاف روکش  و ونیرهای ساخته شده از زیرکونیا ونیر کامپوزیتی به دلیل ساختار متخلخل تمایل به تغییر رنگ در طول زمان دارد.  کامپوزیت از مینای طبیعی متخلخل تر است. بیمارانی که زیاد شراب، قهوه و چای می نوشند و افراد سیگاری، به ویژه مستعد ایجاد لکه هستند. اگر جزو این دسته از بیماران هستید باندینگ کامپوزیت بهترین گزینه برای شما نیست.

دوام کمتر نسبت به برخی روکش های دیگر

یک ایراد عمده استحکام کمتر مواد ونیر کامپوزیتی در مقایسه با با روکش و سرامیک هایی مانند زیرکونیا می باشد که در برخی موارد تا 30 سال دوام می آورند. پیش‌بینی اینکه چه زمانی مواد ترک می‌ خورد به سادگی غیر ممکن است و بستگی به عادات غذایی بیماران دارد. خوردن غذای سفت مانند: آجیل یا شیرینی تافی احتمال ترک خوردن یا شکسته شدن کامپوزیت را تا حد زیاد افزایش می دهد. به همین دلیل است که باندینگ کامپوزیتی برای بیمارانی که فک خود را فشار می دهند یا دندان قروچه می کنند منع مصرف دارد. بهترین گزینه برای این بیماران روکش زیرکونیومی است که بالاترین استحکام را در بین تمام مواد سرامیکی موجود ارائه می دهد.

حجیم بودن

بسیاری از بیماران به دلیل اینکه نمی خواهند دندان خود را بیش از حد بتراشند به کامپوزیت دندان رو می آورند. با وجود اینکه این روش یک گزینه عالی برای اصلاح مسائل جزئی مانند است مشکلات زمانی شروع می شود که بیماران بخواهند کل دندان خود را روکش کامپوزیتی کنند تا آن‌ها را سفید کند و شکل آن‌ها را بهبود بخشد. ونیر کامپوزیتی دارای درجه شفافی است. برای سفید کردن دندان مقدار قابل توجهی از مواد باید لایه لایه شود تا به رنگ طبیعی دندان نزدیک شود و این کار باعث حجیم شدن دندان می شود شاید این کار برای افرادی با دندان‌ کوچک و ظریف مشکلی ایجاد نکند اما آن‌هایی که دندان‌ بیش از حد برجسته دارند از چنین حجمی راضی نیستند.

مراقبت بعد از ونیر کامپوزیتی دندان

دندان های کامپوزیت شده شما ممکن است بیشتر در معرض آسیب یا تغییر رنگ باشند اما می توانید با یک شیوه زندگی سالم و عادات مناسب مراقبت از دهان طول عمر و دوام آن را افزایش دهید. دستورالعمل مراقبت از کامپوزیت شامل موارد زیر می شود:

  • دندان خود را دو بار در روز به مدت دو دقیقه با استفاده از یک خمیر دندان غیر ساینده و یک برس نرم مسواک بزنید.
  • یک یا دو بار در روز از دهانشویه استفاده کنید.
  • روزی یک بار بین دندان خود را با استفاده از نخ دندان یا مسواک بین دندانی تمیز کنید.
  • دندان قروچه نکنید و به آن‌ها بیش از حد فشار وارد نکنید.
  • از جویدن اقلام غیر خوراکی خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید.
  • برای حفظ سلامت دهان و دندان خود به طور منظم به متخصص دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • پس از  انجام روکش کامپوزیتی دهان شما به احتمال زیاد تا چند ساعت آینده بی حس خواهد شد. بهتر است تا زمانی که داروی بی حسی موضعی از بین نرفته از خوردن غذا خودداری کنید.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی هایی که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند اجتناب کنید تا روکش کامپوزیت ها تغییر رنگ ندهند.

طول عمر روکش کامپوزیتی دندان

همه چیز در زندگی طول عمر دارد و کامپوزیت دندان مادام العمر نیست. طول عمر کامپوزیت را بین 5 تا 7 سال تخمین می زنند هرچند که این طول عمر به فاکتورهای زیادی از جمله مراقبت بیمار بعد از نصب روکش کامپوزیتی و جنس دندان و مراقبت بهداشتی فرد بستگی دارد. در صورت آسیب یا خرابی و شکستگی روکش کامپوزیتی این امکان وجود دارد که دوباره ترمیم و اصلاح شود بنابراین جای نگرانی نیست. مهم‌ترین عوامل موثر بر طول عمر کامپوزیت دندان عبارت است از:

  • جنس کامپوزیت استفاده شده
  • کیفیت نصب
  • مراقبت های بعد از روکش کامپوزیتی
  • انجام ترمیم  به موقع در صورت لزوم
  • سن مناسبت برای کامپوزیت دندان

کامپوزیت یک روش غیر تهاجمی برای دندان است که می توان از این خدمت زیبایی در سنین پایین بهره برد. کامپوزیت قابلیت ترمیم و اصلاح در آینده را دارد و شما می توانید بعد از مدتی آن را اصلاح  کنید.

اگر شما عزیزان به دنبال کلینیکی معتبر جهت درمان دندان های خود بدون داشتن هیچ گونه عوارض درمانی و هزینه‌های درمانی معقول می باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تجریش می‌باشد.

کامپوزیت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کامپوزیت

آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی تجریش

 کلینیک فوق تخصصی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی در سطح جهانی است که آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان برای داشتن لبخندی زیبا تر می‌باشد. شما با مراجعه به کلینیک تخصصی تجریش زیر نظر بهترین کادر درمانی و متخصصان دندانپزشک ما قرار خواهید گرفت و درمان خود را در سریع‌ترین زمان آغاز می نمایید.

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی است که دارای محیطی تمیز و آرام بخش می باشد تا شما عزیزان در حین درمان عوارض درمانی و استرس و اضطراب را تحمل نکنید با مراجعه حضوری به کلینیک تخصصی تجریش از تخفیفات این کلینیک بهره مند شوید و لبخندی زیباتر را به خود اختصاص دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/HRJOa

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir