فرق مهم لمینت و کامپوزیت چیست؟

فرق مهم لمینت و کامپوزیت چیست؟

فرق مهم لمینت و کامپوزیت چیست؟

داشتن لبخند زیبا از اجزای اصلی زیبایی می باشد. ظاهر دندان‌ ها تأثیر قابل توجهی در عزت نفس و اعتماد به نفس افراد دارد و باعث می‌شود جذاب‌تر و جوان تر به نظر آیید. اگر شما به دلیل وجود فضاهای ناهموار بین دندان‌ هایتان احساس خوبی ندارید این مشکلی نخواهد بود که راه حلی نداشته باشد. لمینت و کامپوزیت از راهکارهای زیبایی دندان ها می باشند. لمینت و کامپوزیت روکش نازکی به رنگ دندان هستند که به جلوی دندان ها متصل می شود و مشکلات آن را برطرف می کند. انتخاب هر یک از این روش ها به مجموعه متفاوتی از معیارها بستگی دارد. شما قبل از انتخاب نوع خاص از روکش‌ دندان باید بفهمید لمینت بهتر است یا کامپوزیت. اگر شما عزیزان هم به دنبال لبخندی زیبا می باشید، بهتر است تا پایان این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انتخاب روشی مناسب

 انتخاب روش مناسب فاکتور مهمی ‌در موفقیت استفاده از روش‌های لمینت و کامپوزیت می باشد. در ادامه با مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

مزایای روکش لمینت و کامپوزیت دندان

۱- هزینه پایین‌تر کامپوزیت نسبت به لمینت

یکی از مهمترین عوامل موثر در انتخاب لیمنت و کامپوزیت اختلاف قیمت لمینت و کامپوزیت دندان است. عمده‌ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت هزینه پایین‌تر کامپوزیت می باشد. لمینت‌ اختلاف قیمتی دو برابر یا بیشتر از  کامپوزیت را دارد و این اختلاف قیمت برای برخی از افراد بسیار مهم است‌ و بیشتر درمان ها ی زیبایی توسط بیمه پوشش داده نمی‌ شود‌.

۲-  مراحل و مدت زمان انجام لمینت و کامپوزیت دندان 

مدت زمان مورد نیاز برای انجام لمینت و کامپوزیت  متفاوت است. کامپوزیت دندان در یک جلسه به طور کامل انجام می‌شود و دندانپزشک دندان ها را با پوششی از رزین می پوشاند و سپس لایه‌های اضافی رزین اعمال شده تراشیده خواهد شد و رزین با استفاده از نوری شدید سخت شده و روکش‌ها جلا پیدا می کند و برای داشتن ظاهری طبیعی باید رزین صیقل داده شود تا  کامپوزیت شما مشابه دندان واقعی شود. انجام کامپوزیت دندان نیازی به تراشیدن دندان ندارد. لمینت سرامیکی نیاز به دو الی سه هفته زمان نیاز دارد. دندانپزشک در ابتدا کمی از مینای دندان را تراش می دهد و از آن‌ها قالب گیری انجام می دهد و برای ساخت  لمینت دندان قالب ها را به لابراتوار ارسال می کند و سپس بعد از دو هفته روکش ها آماده شده و به مطب ارسال می شود و برای نصب به دندانپزشک تحویل داده می شود. دندانپزشک روکش لمینت را به دندان ها می چسباند.

۳- برگشت پذیری

لمینت و کامپوزیت از نظر برگشت پذیری با یکدیگر متفاوت هستند. مهم ترین مزیت کامپوزیت نسبت به لمینت قابلیت برگشت پذیری کامپوزیت می باشد. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن مینای دندان نمی باشد و بعد از مدتی می توان روکش ها را از دندان جدا نمود و از دندان های طبیعی استفاده کرد. در لمینت دندان به دلیل تراشیدن مینای دندان دیگر نمی توان از دندان های طبیعی و بدون لمینت استفاده کرد. روش لمینت دندان قابلیت برگشت پذیری نخواهد داشت و فقط می‌توان لمینت ها را تعویض نمود.

۴- طول عمر لمینت و کامپوزیت

روکش کامپوزیت دارای مزایای زیادی می باشد اما از نظر ماندگاری با لمینت دندان قابل مقایسه نخواهد بود.  ماده به کار رفته در لمینت بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت دندان است. لمینت به طور میانگین حدود ​​۱۰- ۱۵ سال دوام می‌آورد‌ و با رعایت بهداشت دهان و دندان و انجام دستورالعمل‌های دندانپزشک می‌توان برای مدت طولانی‌تری از لمینت استفاده نمود. روکش کامپوزیت ماندگاری حدود نیمی‌ از زمان‌ لمینت دندان یعنی حدود ۵ – ۷ سال دارد. اگر شما به فکر جای گذاری روکش هستید مهم است تفاوت طول عمر و قیمت لمینت و کامپوزیت را در نظر بگیرید. کامپوزیت‌ دندان نصف لمینت دندان قیمت دارد اما فقط به اندازه نصف عمر لمینت دوام می‌آورد.

لمینت و کامپوزیت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت و کامپوزیت

عوارض لمینت و کامپوزیت دندان

 لمینت‌ دندان زیبایی‌ طبیعی‌ مشابه با دندان‌ های اصلی برای فرد فراهم می کند. لمینت دندان از نظر کیفیت دارای شفافیتی مشابه مینای دندان دارد. روش لمینت به علت بالا بودن استحکام ماده و لعاب پس از درمان در مقابل لکه‌ شدن و خراشیدگی مقاوم است. کامپوزیت درجه تخلخل بالاتری دارد. این روکش در معرض خطر لکه شدن قرار دارد‌ پس برای جلوگیری از ایجاد لک با برخی از مواد غذایی به وجود آورنده لک ضروری است فرد رژیم غذایی مناسبی داشته باشد. برای داشتن دندان‌هایی به زیبایی دندان طبیعی با روکش کامپوزیت هزینه بالایی باید پرداخت شود.

در روش لمینت بیمار بیشتر از روش کامپوزیت درگیر می شود و افراد به علت انتظار برای ساخت لمینت ها در لابراتوار دچار خستگی می‌شوند. دندانپزشکان در تلاش هستند تا از فناوری CAD / CAM برای ساخت استفاده نمایند.

انواع کامپوزیت دندان و مزایای آن

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد مانند: کامپوزیت درشت دانه، ریز دانه، هیبرید، نانو کامپوزیت و … در ادامه به صورت مختصر هر کدام را توضیح می دهیم:

۱- کامپوزیت درشت دانه و یا ماکروفیل

این کامپوزیت دارای ذراتی به ابعاد ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر است که بزرگی ابعاد ذرات تاثیر فوق‌العاده‌ای در مقاومت کامپوزیت خواهد داشت.

۲- روش ریز دانه (میکروفیل)

این نوع کامپوزیت دارای ذراتی به ابعاد ۱۰۰ نانومتر است. این نوع کامپوزیت دوام کمتری از روش درشت دانه دارد. اما سهولت در انجام پولیش از مزایای آن است.

۳- روش هیبریدی یا ترکیبی

این نوع کامپوزیت دارای ذرات به ابعاد ما بین دو روش قبلی یعنی حدود ۱۰ تا ۵۰ میکرومتر  است. فیلر بالای مواد پرکننده باعث افزایش مقاومت آن ها در برابر ساییده شدن خواهد شد. عیب این روش کاهش یافتن زیبایی روکش با گذشت زمان است.

۴- نانو کامپوزیت

 این نوع کامپوزیت ذراتی به ابعاد حدود ۲۰ نانومتر دارد و به همین علت تجمع ذرات ریز و تشکیل ذرات با ابعاد بزرگتر این نوع کامپوزیت مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و امکان پولیش و محکم بودن کامپوزیت افزایش پیدا کرده. از بین روش‌های بالا روکش نانو کامپوزیت بهترین گزینه است.

انواع لمینت دندان و مزایای آن

انواع لمینت دندان شامل لمینت دندان سرامیکی، کامپوزیتی، فوری، قابل جابجایی و … است. لمینت سرامیکی به علت روشن بودن و شفافیت مینای دندان ظاهر یکدستی ایجاد می کند. لمینت سرامیکی در برابر تراشیدن قوی و مقاوم می‌باشد ولی قیمت آن بالا است.  روش لمینت کامپوزیتی ارزان‌تر بوده و با پنهان کردن نواقص دندان لبخند زیبایی را برای فرد به ارمغان می آورد. لمینت فوری از پیش ساخته شده و نسبت به بقیه لمینت ها ارزان‌تر می باشد ولی دوام کمتری دارد. روکش لمینت قابل جابجایی با استفاده از رزین سفت ساخته می شود و کاملا طبیعی خواهد بود. این روش از جدیدترین روش‌های لمینت دندان است که کار با آن ها آسان می باشد. اگر دندان های شما به طور کامل از دست رفته و شما نمی توانید با روش های روکش آن ها را ترمیم کنید باید از درمان هایی مانند ایمپلنت استفاده کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در مطالب بالا برای شما بیان کردیم لمینت و کامپوزیت دندان ها روکشی دندانی محسوب می‌شوند که توسط متخصص بر روی دندان های شما نصب می شود، تا شما دارای لبخندی زیباتر باشید. در مطالب بالا برای شما مزایا انواع کامپوزیت و لمینت و تفاوت بین لمینت و کامپوزیت را بیان کرده‌ایم. اگر شما عزیزان هم قصد انجام لمینت و کامپوزیت برای داشتن لبخندی زیبا تر دارید و به دنبال کلینیکی معتبر جهت درمان دندان های خود می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین کادر درمانی مجرب و متخصصان با تجربه می باشد.

لمینت و کامپوزیت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت و کامپوزیت

آشنایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تجریش

یکی از انتخاب های افراد امروزه انتخاب کلینیکی معتبر با سابقه کاری طولانی مدت و دارای دستگاه های به روز دندانپزشکی می باشد. اگر شما عزیزان هم به دنبال لبخندی زیبا می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان می‌باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش در سریع‌ترین زمان لبخند زیبا را به خود اختصاص خواهید داد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/iwhg6

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/EcCkqq5a

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahiehن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir