فلوراید تراپی برای چه سنی مناسب است؟

فلوراید تراپی برای چه سنی مناسب است؟

فلوراید تراپی برای چه سنی مناسب است؟

فلوراید تراپی دندان ها بهتر است به صورت دوره‌ای برای افراد انجام شود. فلوراید تراپی سبب می شود از پوسیدگی دندان ها جلوگیری کند. استفاده کردن از فلوراید تراپی حرفه ایی برای کودکان و خردسالان به شدت توصیه می شود. چرا که فلوراید تراپی از پوسیدگی و آسیب دیدگی دندان ها جلوگیری خواهد کرد. معمولاً فلوراید تراپی برای کودکان ۶ ساله و بیشتر از آن توصیه می شود، چرا که کودکان در این سن در حال رشد دندان های دائمی خود هستند. و دندان های آن ها به خاطر رعایت نکردن بهداشت و استفاده نکردن از مسواک در معرض پوسیدگی قرار دارد. فلوراید تراپی مانند یک روکش و محافظ دندان عمل خواهد کرد. اولین دندان دائمی کودکان در سن ۶ سالگی رشد خواهد کرد این دندان در معرض خطر پوسیدگی قرار دارد. بسیاری از والدین به این نکته توجه نخواهند کرد.  ما در این مقاله اطلاعاتی در خصوص فلوراید تراپی و سن مناسب برای فلوراید تراپی را برای شما بیان کرده ایم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص هستید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فلوراید تراپی

فلوراید  معمولاً به صورت ژل یا وارنیش روی دندان ها استفاده می شود، که توسط متخصص دندانپزشک بر روی دندان ها قرار می گیرد. فلوراید در مطب یا کلینیک  دندانپزشک، از هنگامی که دندان های شیری رشد خواهند کرد مورد استفاده قرار می گیرد. دوره های زمانی بین فلوراید تراپی بستگی به شرایط و وضعیت پوسیدگی دندان های  کودک خواهد داشت. اما بطور کلی هر ۳ الی ۱۲ ماه یکبار باید تکرار شود، تا خاصیت درمانی خود را از دست ندهد.

فلوراید تراپی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – فلوراید تراپی

فلوراید در چه موادی موجود می باشد؟

فلوراید تنها در مطلب یا کلینیک وجود ندارد بلکه در موادی مانند آب وجود دارد. حتی می توان گفت بیشترین فلوراید که ما دریافت می کنیم از آب آشامیدنی می باشد. برخی از کشور متوجه اهمیت فلوراید و تاثیر آن برای دندان ها شده اند و آن را به آب و لوله کشی شهری خود اضافه کرده اند. کشور ما نیز فلوراید را به آب شهری اضافه نموده است. البته منبع اصلی فلوراید تنها آب آشامیدنی نمی باشد، بلکه بسیاری از غذا های دریایی دارای فلوراید می باشند.

فلوراید دندان به چه صورت وجود دارد ؟

فلورایدتراپی اگر توسط متخصص دندانپزشک در کلینیک انجام شود، با استفاده از فلوراید درمانی می باشد. اما به طور کلی فلوراید دارای انواع مختلفی مانند: ژل فلوراید، وارنیش فلوراید، دهان شویه های حاوی فلوراید و قرص فلوراید وجود دارد. البته میزان فلوراید در هر کدام از مواد مختلف می باشد مثلا خمیر دندان حاوی فلوراید دارای فلوراید کمتری نسبت به دهان شویه های حاوی فلوراید می باشد چرا که از خمیر دندان به صورت روزانه شما مصرف خواهید کرد. البته دهان شویه های حاوی فلوراید نیز به دو دسته روزانه و هفتگی وجود دارد. اگر از دهان شویه های حاوی فلوراید هفتگی استفاده می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید از این دهان شویه بیشتر از دو بار استفاده کنید.

فلوراید تراپی در کودکان

یکی از سختی های فلورایدتراپی برای کودکان این می باشد که کودک باید حدود ۵ دقیقه دهان خود را باز نگه دارد و هیچ گونه حرکتی نکند این، کار باعث اذیت شدن کودک خواهد شد، اما با پیشرفت علم دندانپزشکی وارنیش فلوراید وارد بازار شد که نیازی به باز نگه داشتن دهان کودک نمی باشد. البته پس از فلوراید تراپی کودک حداقل تا نیم ساعت پس از آن اجازه خوردن هیچ گونه خوراکی و آب را نخواهد داشت. بهترین سن برای فلوراید تراپی در سنین کودکی می باشد. البته افراد بزرگسال نیز می توانند از این روش درمانی استفاده نمایید.

فلوراید تراپی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – فلوراید تراپی

آیا فلوراید تراپی فقط مخصوص کودکان می باشد؟

این سوال برخی از افراد می باشد که آیا فلوراید تراپی تنها برای کودک می باشد، در پاسخ این سوال باید بگوییم که خیر، فلوراید تراپی دندان ها برای بزرگسالانی که در معرض پوسیدگی دندان، شیمی درمانی، و لق شدن دندان ها قرار دارند موثر می باشد. بزرگسالان نیز می تواند از مکمل‌های فلوراید استفاده نمایید.

راهنمای مراقبتی و نکات بعد از فلورایدتراپی

شما پس از انجام فلوراید تراپی برای خود یا کودک خود اگر این نکات مراقبتی را رعایت نمایید، تاثیر بهتری از این روش خواهید گرفت.

۱-  در هنگام فلورایدتراپی از خوردن، نوشیدن و شستن دهان به مدت سی دقیقه بطور کلی پرهیز نمایید.

۲- تا پس از گذشت ۲۴ ساعت از درمان فلوراید تراپی از خوراکی های ساینده پرهیز نمایید.

۳- از مسواک زدن دندان های خود پس از درمان فلوراید تراپی خودداری کنید.

۴- به هیچ عنوان نگران تغییر رنگ دندان های خود نباشید، چرا که تغییر رنگ دندان‌ ها به صورت موقتی است و پس از گذشت ۲۴ ساعت حالت طبیعی خود باز خواهد گشت.

راهنمای مراقبت بعد از فلوراید تراپی با ژل

نکات مراقبتی استفاده از فلورایدتراپی با ژل همانند فلوراید تراپی با وارنیش می باشد.

۱- از مصرف غذاهای سفت و چسبنده پرهیز کنید.

۲- از مصرف مشروبات و دخانیات به مدت ۲۴ ساعت به شدت پرهیز نمایید.

۳- مصرف نوشیدنی های گرم و رنگ دار مانند چایی و قهوه را تا حد امکان ترک کنید.

فلوراید تراپی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – فلوراید تراپی

سخن آخر

فلوراید تراپی دندان ها برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. فلوراید تراپی در تمامی سنین مورد استفاده افراد قرار خواهد گرفت. نکته مهمی که شما باید به آن توجه کنید این می باشد که جهت انجام فلورایدتراپی باید نزد پزشکی متخصص و با تجربه مراجعه کنید.

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی جهت انجام فلوراید تراپی دندان های شما بدون داشتن هیچ گونه عوارضی می باشد. در این کلینیک جهت انجام فلورایدتراپی از مواد مصرفی مرغوب استفاده می شود. کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان دندانپزشک و کادر درمانی مجرب قرار دارد که شما دچار هرگونه عارضه دندانی شدید می توانید در سریع ترین زمان به این کلینیک مراجعه نمایید، و درمان دندان های خود را آغاز کنید تا دارای لبخندی زیبا باشید. با شروع درمان خود در این کلینیک از هزینه درمانی کمتر و مزایای بیشتری برخوردار خواهید شد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/3h2l

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/OWEaS

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/ca8ndc9H

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir