قرص برای عفونت دندان

قرص برای عفونت دندان

قرص برای عفونت دندان

یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی امروزه در کل جهان عفونت دندانی می باشد. که بخاطر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و دلایل مختلف دیگر برای افراد به وجود می‌آید. ما قصد داریم شما را در ادامه این مقاله با انواع قرص برای عفونت دندان ها آشنا کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت رسیدگی به عفونت دندان

عفونت‌ دندان هنگامی که برای فرد رخ می دهد باعث ایجاد درد، التهاب لثه و دندان ها، از بین بردن دندان ها در صورتی که عفونت درمان نشود و قرمز شدن لثه ها می شود. به همین خاطر برای داشتن دندان های سالم و لبخندی زیبا درمان عفونت‌ های دندانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین عفونت دندان ها باعث می شود که به بخش های دیگر بدن آسیب وارد شود مثل گوش، حلق و بینی. درمان عفونت‌ های دندانی به دو صورت خانگی (سنتی) و استفاده از قرص های شیمیایی می باشد. در مطالب پایین به آنتی بیوتیک های موثر برای از بین بردن عفونت دندان ها خواهیم پرداخت. به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده قرص برای عفونت دندان حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید مخصوصا افراد بالای ۶۰ سال و خانم های باردار و شیرده.

عفونت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عفونت دندان

انواع قرص برای عفونت دندان ها

آنتی بیوتیک ها قرص هایی برای از بین بردن عفونت دندان ها و بخش هایی از بدن می باشند. تجویز قرص هایی مانند مترونیدازول و اموکسی سیلین از مرسوم ترین چرک خشک ها برای از بین بردن عفونت دندان ها می باشند. این قرص ها عبارتند از:

۱- آموکسی سیلین

یکی از پر مصرف ترین نوع آنتی بیوتیک ها، قرص، کپسول یا شربت آموکسی سیلین می باشد. که هر فردی حداقل یک بار در سال های زندگی خود از این نوع دارو استفاده کرده است. نحوه مصرف داروی آموکسی سیلین هر هشت ساعت یکبار می باشد البته بستگی به شرایط عفونت فرد دارد. قرص و کپسول های آموکسی سیلین بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ می باشد که معمولاً برای افراد بزرگ تجویز می شود. و شربت سوسپانسیون آموکسی سیلین بین ۱۲۵ تا ۲۵۰ می باشد که بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- قرص مترونیدازول

مترونیدازول یکی دیگر از موثرترین قرص ها برای از بین بردن عفونت دندانی و بخش های دیگر بدن می باشد. درمان عفونت دندان با مترونیدازول و آموکسی سیلین در کنار هم روشی است که باعث بهبود سریع تر عفونت‌ های دهانی و دندانی می شود. همان طور که گفتیم قرص مترونیدازول تنها برای از بین بردن عفونت دندان ها نمی باشد و می توان در مواردی مانند: عفونت لثه ها، عفونت دستگاه گوارشی، عفونت ادراری و عفونت پوستی از این قرص به عنوان یک نوع درمان استفاده کرد. قرص مترونیدازول بهتر است به فاصله هر هشت ساعت یک بار مصرف شود. بهتر است قبل از شروع درمان با این قرص حتماً با پزشک معالج خود یا دندانپزشک خود در این باره مشورت داشته باشید. باید به این نکته توجه کنید، که دوره مصرف قرص مترونیدازول حتما باید کامل شود و دوره مصرف آن بین ۷ الی ۱۰ روز می‌باشد.

عفونت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عفونت دندان

۳- قرص آزیترومایسین

این قرص معمولا برای عفونت دندان ها و لثه ها مورد استفاده قرار می گیرد، به هیچ عنوان نباید به صورت سرخود این نوع قرص را مصرف نمایید. حتماً درباره مصرف آن با متخصص دندان پزشک مشورت داشته باشید. این دارو هم به شکل قرص و آمپول و شربت در بازار موجود می باشد. دوز یک تا چهار گرم برای مصرف این دارو موثر می باشد. این دارو در دسته آنتی بیوتیک ها قرار گرفته به همین علت برای عفونت های بخش دیگر از بدن می توان از آن مصرف نمود. فروش این دارو به صورت آزاد نمی باشد.

۴- پنی سیلین

همه ما تا به حال یک بار هم که شده اسم داروی پنی سیلین را شنیده ایم. چرا که یکی از قدیمی ترین، پرمصرف ترین و تأثیرگذارترین دارو از نوع آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت دهان، دندان، لثه و بخش هایی دیگر از بدن می باشد. اما برخی از افراد به پنی سیلین به صورت مادرزادی حساسیت دارند که بهتر است به جای آن از قرص های آموکسی سیلین یا مترونیدازول استفاده کنند. پنی سیلین ها معمولاً از طریق آمپول و تزریق به بدن منتقل می شوند. اما کپسول های موجود در بازار آن بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی گرم وجود دارد. افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند یا تا به حال از پنی سیلین استفاده نکرده‌اند حتماً قبل از مصرف آن به دکتر متخصص خود در این باره مشورت داشته باشند.

۵- قرص کلیندامایسین

به هنگامی که هیچ کدام از قرص های آنتی بیوتیک بالا برای از بین بردن عفونت دندان و لثه های شما موثر نباشند، دکتر متخصص این دارو را برای شما تجویز می کند. قرص های کلیندامایسین به صورت کپسول و آمپول نیز وجود دارد. همچنین مناسب افرادی می باشد که به پنی سیلین حساسیت دارند.

عفونت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – عفونت دندان

سخن آخر

همه ما یکبار هم که شده دچار عفونت دندان و لثه شده ایم. علت به وجود آمدن عفونت دندان و لثه ها عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها می باشد و یا دلایلی دیگر مانند: آسیب رسیدن به دندان و پوسیدگی دندان ها. شما می توانید برای از بین بردن عفونت دندان های خود از قرص هایی که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم استفاده نمایید. اما بهتر است قبل از مصرف هر گونه قرص و داروی حتما به متخصص دندانپزشک مراجعه نمایید و درمانی اصولی را پیش بگیرید.

 درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک های دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای کادری مجرب و دستگاه های به روز دندانپزشکی آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد. شما می توانید با مراجعه به این کلینیک لبخند زیبا را به خود هدیه دهید. برای ارتباط با کلینیک و نوبت دهی با شماره تماس های این کلینیک تماس حاصل فرمایید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/qajc

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir