قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان

مشکلات بسیار زیادی از دست دادن دندان، چه برای سلامت عمومی و چه سلامت بدن ایجاد می کند. این مشکل همچنین زیبایی طرح لبخند را تحت اثر خود قرار داده و اعتماد به ‌نفس را کم می‌کند. بنابراین بایستی هنگامی که دندانی از دست می رود بدون فوت وقت یک جایگزین جهت پر کردن جای خالی آن پیدا کرد. از بین همه شیوه های جایگزین کردن دندان از دست رفته، نظیر دندان مصنوعی و بریج دندان، ایمپلنت ظاهرا بهترین و مناسب ترین انتخاب موجود است. ما در این مطلب از وب سایت کلینیک دندانپزشکی تجریش قصد داریم به طور کامل هر چیزی که شما بایستی درباره ایمپلنت دندان و قیمت آن بدانید را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چرا هزینه ایمپلنت دندان در کلینیک های مختلف یکسان نیست؟

اگر در گوگل در مورد قیمت ایملپنت دندان جستجو و بررسی کرده باشید ممکن است تعداد بسیار زیادی سایت پیدا کرده اید که جدول قیمت هایشان را منتشر کرده اند. با یک نگاه ساده می توانید متوجه شوید که هزینه هر سایت یا مطب دندانپزشکی با جاهای دیگر فرق دارد. خیلی کم اتفاق میاید که دو کلینیک قیمت های یکنواختی داشته باشند. علت این تفاوت هزینه ها چیست؟ آیا نبایستی قیمت ها همه جا یکنواخت باشد؟

خیر! لزوما قرار نیست همه ی مکان ها قیمت های ایمپلنت دندان را یکسان وانمود کنند. یکی از راحت ترین علت های این است که کلینیک های متعدد از برندها و ایمپلنت های متعددی جهت کاشت استفاده می کنند. مثل ما در کلینیک دندانپزشکی تجریش از ایمپلنت زیمر داریم ولی احتمال دارد در سایر کلینیک ها این ایمپلنت کار نشود و یک برند ارزان یا گران تر دیگر کار شود.

تنها این نیست بلکه سایر عوامل دیگری نیز هستند که بر روی قیمت ها تمام شده ایمپلنت اثر گذار هستند. بعضی از این عوامل مهم در ادامه توضیح داده شده اند. آن ها را بخوانید تا ببینید که قیمت ایمپلنت دندان شما تحت اثر چه دلایلی کم و زیاد می شود.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست و ناموفق خواهد بود؟

در شرایطی که سابقه انجام شیمی درمانی یا رادیوتراپی را دارید یا اینکه در حال حاضر این درمانها را انجام می دهید، باید بدانید که احتمال موفقیت درمان کمتری دارید.

موارد خاص پزشکی مانند ابتلا به پوکی استخوان و بیماریهای مانند آن هنوز اطمینانی حاصل نشده است و تاثیر آن در کارکرد  و ماندگاری آن مشخص نیست.

برای انجام این جراحی سلامت لثه فرد مراجعه کننده بسیار مهم است و علاوه بر آن باید استخوانهای فک قدرت و انسجام کافی برای نگهداری آن را داشته باشند.

در بسیاری از موارد اگر متقاضی از دخانیاتی مانند سیگار استفاده کند، دندانپزشک از درمان خودداری می کند، زیرا استفاده از این مواد حتی سیگار باعث کاهش امکان موفقیت درمان می شود.

در صورتی که بخواهید تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز خواهید داشت.

رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر بسیاری دارد. ایمپلنتها طرح لبخند را بهبود بسیاری می بخشند.

در صورت استفاده از داروهایی که در آنها از مشتقات بیس فسفونات استفاده شده است، توصیه می شود که از این درمان استفاده نکنید.

مراحل مراقبت و انجام ایمپلنت دندان

پیش از انجام عمل باید پوسیدگی دندان ها بررسی و رفع شود.

برای قرارگیری ایمپلنت در دهان انجام حداقل یک جراحی ضروری است. در این جراحی که به کاشت دندان نیز شهرت دارد، ایمپلنت در استخوان فک گذاشته می شود.

در چند ماه بعد از انجام جراحی پین تیتانیومی با استخوان فک ادغام می شود.

پس از مدتی و با مطمئن بودن از ادغام مناسب ایمپلنت و استخوان دندان، متخصص معالج می تواند از ایمپلنتها به عنوان بیس استفاده کند و پروتز دندان را بر روی آنها نصب کند.

پیش از اقدام به کاشت دندان جلو حتما از متخصص معالج خود سوال کنید که آیا این روش از جایگزینی دندان برای شما مناسب است یا خیر؟ پیش از هر چیز اطمینان حاص کنید که دندانپزشک فرآیند درمان جا گذاری ایمپلنت دندان را به طور کامل طی می کند.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی کدامند؟

  • عمل های مورد نیاز پیش یا هنگام کاشت دندان

شاید تصور کنید که کاشت ایمپلنت یک فرآیند ساده است و تنها با یک جلسه یا بدون هیچ مقدمات دیگری سریع انجام داده می شود. اما بسیار کم پیش می آید که بدون هیچ آمادگی ایمپلنت کاشته شود. در اغلب اوقات بسته به وضعیت سلامتی شخص و ویژگی های استخوان فک او مجبور هستیم عمل هایی را پیش یا حین کاشت دندان انجام دهیم. کشیدن دندان، عمل سینوس لیفت، پیوند استخوان و جرمگیری دندان از این دست اعمال یا پروسه ها هستند.

  • کشیدن دندان

اگر دندان شما پوسیده شده باشد و شما قصد داشته باشید در یک جلسه دندان را کشیده و ایمپلنت انجام دهید معمولا هزینه های شما کاهش پیدا می کند و خیلی زود صاحب دندان جدید می شوید. در چنین مواردی باید سوای از هزینه و قیمت ایمپلنت دندان، هزینه کشیدن دندان را نیز پرداخت کنید. اما زمانی که چند ماه یا چند هفته از کشیدن دندان گذشته باشد دیگری نیازی به پرداخت هزینه کشیدن نخواهید داشت. اما ممکن است به دلیل کاهش تراکم استخوان نیاز به پیوند استخوان یا عمل سینوس لیفت داشته باشید.

  • پیوند استخوان

به طور معمول افرادی که برای کاشت دندان به کلینیک تاج مراجعه می کنند چند ماه یا چند سال از کشیده شدن دندان هایشان می گذرد. زمانی که دندان کشیده شود و جای آن با یک جایگزین مانند ایمپلنت پر نشود، استخوان فک در ناحیه دندان کشیده شده کم تلحیل رفته و نازک می شود. بعد از چند ماه تا چند سال کم کم تراکم استخوان در آن ناحیه بسیار کم می شود و نمی توان بدون ترمیم استخوان، ایمپلنت را در آنجا کاشت.

در افرادی که با این وضعیت روبرو هستند حتما باید قبل از کاشت دندان، استخوان با پودر یا گرافت استخوانی تقویت شود. معمولا چند ماهی طول خواهد کشید تا بعد از پیوند، استخوان در آن ناحیه تقویت و آماده کاشت شود. شما باید به جز هزینه و قیمت ایمپلنت دندان، در صورت نیاز هزینه پیوند استخوان را نیز پرداخت کنید.

  • سینوس لیفت

به طور مشابه، زمانی که چند سال از کشیده شدن دندان ها خلفی (آسیاب) گذاشته باشد، استخوان سینوس های اطراف بینی تحلیل خواهد رفت. در این شرایط اگر عمل لیفت سینوس صورت نگیرد و ایمپلنت کاشته شود، جدار سینوس توسط ایمپلنت پاره شده و نه تنها ایمپلنت شکست می خورد بلکه با عفونت و مشکل سینوس نیز مواجه می شوید. اگر مشکل سینوس داشته باشید برای تقویت آن پیش از کاشت باید هزینه جداگانه ای پرداخت کنید.

  • جرمگیری دندان

پیش از کاشت دندان جدید، باید دندان های دیگر کاملا تمیز و عاری از پلاک و جرم شوند. زیرا وجود جرم در ناحیه عمل می توان منجر به بروز عفونت شود. بنابراین قبل از اقدام به کاشت بهتر است جرمگیری دندان صورت بگیرد.

  • تخصص دندانپزشک

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار بر هزینه و قیمت ایمپلنت دندان، تخصص و مهارت دندانپزشک است. هرچه تخصص دندانپزشک مرتبط تر و سابقه او طولانی تر باشد، هزینه ای که باید پرداخت کنید بیشتر است زیرا درصد موفقیت عمل شما نیز بالاتر می رود و نتایج بهتر خواهد بود. به طور کلی 4 متخصص زیر ممکن است عمل کاشت دندان را پرداخت کنند:

  1. دندانپزشک عمومی
  2. جراح دهان و دندان
  3. متخصص لثه
  4. متخصص پروتز دندان

لازم به ذکر است که قیمت و هزینه کاشت دندان برای دندانپزشک عمومی کمتر و برای جراح دهان و دندان بیشتر است.

  • جنس و برند ایمپلنت

ایمپلنت های زیادی در مارکت دندانپزشکی وجود دارند. هر کدام از آن ساخت یک کشور و تحت برند خاصی هستند. بنابراین هزینه و قیمت ایمپلنت دندان به ازای کشور سازنده و برند متغییر است. قبل از اینکه هزینه انواع ایمپلنت های ایرانی و خارجی را لیست کنیم بدانید که ایمپلنت ها معمولا یا تیتانیومی هستند یا زیرکونیوم. شرکت های مختلف ایمپلنت های خود را از این دو فلز میسازند.

قبل از جراحی ایمپلنت دندان

دندانپزشک معالج پیش از انجام هر کاری به مراجعه کننده توضیح می دهد که چگونه برای درمان آماده شود.

تشکیل پرونده دندانپزشکی، قبل از انجام هر درمانی پرسشنامه ای راجع به شرایط پزشکی خاص در اختیار شما قرار خواهد گرفت، لطفا آنرا کامل و دقیق پر کنید و اگر مطلب مهمی وجود دارد که در پرسشنامه نیست حتما آنرا با دندانپزشک خود در میان بگذارید. میزان موفقیت آن با در نظر گرفتن و انجام دقیق همه این مراحل درمان برای بسیاری از افراد بدون خطر خاصی، بالا خواهد بود.

قبل از انجام عمل نیاز به معاینه لثه ها و اطمینان یافتن از سلامتی کامل آنها وجود دارد، همچنین هر گونه عفونت یا پوسیدگی در لثه و دندانهای مجاور محل قرار گیری ایمپلنت نیز باید به طور کامل درمان شود.

بعد از اطمینان از سلامت کامل بافتهای دهانی ناحیه جراحی و اطراف آن نیاز به تهیه یک اسکن رادیوگرافی مخصوص ایمپلنت  از محل می باشد که توسط مراکز رادیولوژی تخصصی فک و صورت قابل تهیه است.این اسکن معمولا به همراه یک ریپورت و CD تهیه میشود.

دندانپزشک به کمک آنها ارتفاع و ضخامت استخوان و نیز سایر موارد مهم مانند محل عبور اعصاب مهم، سینوس ها و … را بررسی میکند و بهترین سایز و محل قرار گیری ایمپلنت دندان را مشخص میکند.

آخرین مسئله ای که قبل از جراحی ایمپلنت دندان باید مورد توجه قرار گیرد اینست که در شرایط پزشکی خاص ( فشار خون بالا، سابقه سکته قلبی یا مغزی ، سابقه پیوند عضو و …) گاهی نیاز به دریافت داروی خاص یا تغییر در دوز داروهای دریافتی فعلی بیمار وجود دارد و در مواردی که شخص به دلیل بیماری زمینه ای (مثل مشکلات قلبی) تحت نظر پزشک دیگری قرار دارد نیاز به مشورت با پزشک مربوطه نیز وجود دارد.

مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت دندان

بعد از انجام ایمپلنت شما ممکن است به استراحت نیاز داشته باشید تا اثر بیحسی کاملا خاتمه یابد، بعد از یک بیحسی موضعی چند ساعت طول میکشد تا دهان و دندان تان به حالت اول خود برگردد. شما ممکن است به مسکن نیاز داشته باشید تا اثر ناراحتی حاصل از بی حسی را برطرف کند.

معمولا بعد از عمل میتوانید به خانه برگردید اما اگر بیهوشی عمومی داشتید به یک همراه نیاز دارید تا شمارا برای رسیدن به خانه همراهی کند و تا ۲۴ ساعت اول بهتر است دوست یا یکی از اشنایان مراقب شما باشد.

خیلی مهم است که در چند روز بعد از ایمپلنت که به استراحت می گذرانید، از غذاهای نرم استفاده کنید. مراقب باشید تا زمانی که بیحسی کاملا از ناحیه دهانتان برطرف نشده، از غذاها و نوشیدنی های داغ استفاده نکنید. در غیر این صورت ممکن است بدون اینکه متوجه شوید خودتان را بسوزانید.

خیلی مهم است که دهان خود را مثل همیشه با مسواک و نخ دندان تمیز نگه دارید. ممکن است برای اینکه تمیز کردن راحت تر بین دندانها به مسواک ویژه ای نیاز داشته باشید.

دوره نقاهت درمان چقدر زمان میبرد؟

اگر درد شدیدی دارید، میتوانید مسکنهای با دوز بالا مانند پاراستامول یا ایپوبروفن مصرف کنید.

متخصص معالج ممکن است با تجویز آنتی بیوتیک و دهانشویه ضد عفونی کننده برای شما بخواهد تا خطر عفونی شدن آن را کاهش دهد. با وجود این دلایل علمی زیادی برای این مسئله وجود ندارد.

در چند ماه پس از انجام عمل بهتر است که به طور مکرر توسط دندانپزشک معالج خود معاینه شوید تا اطمینان یابید که در طول دوره نقاهت مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

مدت زمان لازم برای بهبودی با توجه به شرایط دهان و دندانها و همچنین روش درمان دندانپزشک متفاوت است. در این مدت بهتر است که دستورالعمل های دندانپزشک را مو به مو رعایت کنید.

بعد از تحویل پروتز های نهایی مجموعه ایمپلنت و پروتزها میتواند عملکرد مشابه دندانهای طبیعی شما را داشته باشند و و قادر خواهید بود به طور عادی غذا بخورید.

شما باید حتما حداقل روزی دو بار از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید تا از سالم ماندن دندان ها و ایمپلنتها مطمئن شوید و دندانپزشک و متخصص بهداشت خود را به طور منظم ببینید.

اگر پروتز های متصل به آن اسیب دید دندانپزشک شما احتمالا می تواند آن را تعمیر کند در غیر اینصورت پروتز تعویض خواهد شد.

اگر ایمپلنت شما اسیب دید ممکن است دندانپزشک بتواند ان را تعمیر کند اگر نتواند ان را تعمیر کند میتواند یک ایمپلنت دیگر جایگزین کند.

خطرات و عوارض ایمپلنت دندان

قرار دادن و جراحی مربوط به آن مانند هر فرآیند دیگری خطرات خاص خود را دارد. پیش از انجام جراحی و کارهای مرتبط به ایمپلنت از دندانپزشک معالج خود بخواهید که خطرات کار را به طور کامل برایتان توضیح دهد.

ممکن است پس از انجام عمل دچار عوارض جانبی خفیف و موقتی شوید. این عوارض جانبی می تواند شامل تورم و احساس ناخوشایند در اطراف آن باشد. اگر قادر به تحمل درد نبودید، می توانید از مسکن هایی مانند پاراستامول یا ایبوبروفن استفاده کنید که دارای دوز بالایی هستند.

عوارض جانبی مشکلاتی هستند که در طی یا بعد از جراحی اتفاق می افتند. بیشترین عارضه ای که پس از هر جراحی احتمال وقوع آن می رود، خونریزی زیاد و واکنش به بیحسی یا بیهوشی است. عصبهایی که به صورت عصب دهی میکنند، رشته های عصبی فک پایین را نیز ساپورت می کنند. این رشته های عصبی دندانها، لثه و لب پایین شما را تحت پوشش قرار می دهند. اگر این اعصاب آسیب ببینند ممکن است در این نواحی احساس سوزن سوزن شدن، بیحسی موقت و یا گاهی بیحسی دائمی داشته باشید.

احتمال احساس درد شدید در این نواحی نیز وجود دارد. عکس های رادیوگرافی و سی تی اسکن میتواند به متخصص معالج شما کمک کند که جایگاه رشته های عصبی در استخوان فک را دیده و خطرات احتمالی را به حداقل برساند.

در صورتی که به درستی با استخوان فک ادغام نشود، ممکن است که ایمپلنت شل شود. این اتفاق معمولا درد ندارد، اما مشکل بزرگ این خواهد بود که ایمپلنت نمی تواند پروتز ها را ساپورت کند. در این صورت باید دوباره عمل انجام شود.

متخصص معالج شما توصیه می کند که به طور منظم ایمپلنت خود را چک کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. از عوارض مهم دیگر آن باید به صدمه دیدن رشته های عصبی اشاره کرد.

این اتفاق خیلی نادر است اما ممکن است دندانپزشک در مواردی هنگام ایجاد حفره در استخوان به اعصاب آسیب برساند و به این ترتیب بیمار دچار بیحسی شود. در اغلب اوقات این بیحسی پس از چند ماه از بین می رود. مواردی وجود داشته اند که بیحسی به صورت دائم باقی مانده است، اما این موارد بسیار نادرند.

کاربردهای ایمپلنت دندان برای درمان مشکلات دندان

تکیه گاه دندان های مصنوعی : در برخی از موارد، کاشت دندان برای کمک به انجام یک فرآیند یا روش دیگر نیز استفاده می شود. به دلیل ثبات و استحکام آنها، از آنها به عنوان تکیه گاه برای دندان های مصنوعی نیز استفاده می شود.

جایگزینی همه دندان ها : برای بیمارانی که همه دندان هایشان را به دلیل پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده اند، راه هایی وجود دارد که پروتز راحت و باثباتی را با به کارگیری حداقل تعداد استفاده کنند. از جمله این راه ها می توان به تکنیک “All-On-4” اشاره کرد که توسط کمپانی سازنده آن نوبل بیوکر (Nobel Biocare) نام گذاری شده است. این تکنیک نامش را از این ایده گرفته است که تنها چهار ایمپلنت برای نگهداری همه دندان ها در فک بالا یا فک پایین کافیست.

مینی ایمپلنت دندان در ارتودنسی: علاوه بر این، در درمان های ارتودنسی، می توانند به عنوان انکوریج (نقطه اتکا جهت اعمال نیرو به دندانها) موقت عمل کرده تا به جابجایی دندان به جایگاه دلخواه کمک کنند. این مینی ایمپلنت ها که کوچک هستند، برای کمک به جابجایی دندانها به استخوان آرواره متصل می شوند و پس از آنکه درمان به نتیجه رسید، از فک خارج می شوند.

ایمپلنت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای مهم این درمان عبارتند از:

۱. یکی از مزایای مهم ظاهر بسیار زیبا و طبیعی آنهاست، ایمپلنت ها به دندان های طبیعی بسیار شبیه اند و از آنجا که در استخوان فک محکم می شوند ماندگاری زیادی دارند.

۲. تاثیر گذاری مثبت در گفتار بیمار از دیگر مزیت های دیگر آن هستند، دندان های لق با حرکت در دهان ممکن است موجب کاستن از کیفیت صحبت کردن افراد شود، و به شما اجازه می دهد با اعتماد به نفس بیشتر و به بهترین شکل با دیگران ارتباط برقرار کنید.می توانند اعتماد به نفس شما را بسیار بالاتر ببرند و لبخند زیبا تری برای شما بوجود بیاورند.

۳. به این دلیل که یک عضو ثابت هستند ناراحتی پروتز های متحرک را بوجود نمی آورند و جزئی از دهان شما خواهند بود.

۴. پروتز های متحرک میتوانند در هنگام غذا خوردن برای شما ناراحتی هایی ایجاد کنند اما با این درمان به شما اجازه می دهد غذاهای مورد علاقه خودتان را با لذت و بدون درد میل کنید

۶. نیازی به استفاده از دندان های دیگر ندارند و حتی از آنها پشتیبانی می کنند، از آنجا که دندان های مجاور برای حمایت به کار گرفته نشده اند، بیشتر دندان های شما دست نخورده باقی می ماند

۷. طول عمر آنها بسیار زیاد است و سال ها قابل مصرف خواهند بود. با مراقبت خوب، بسیاری از آنها یک عمر قابل استفاده خواهند بود.

۸. تنها مزیت پروتز های متحرک ، همان قابلیت جا به جایی آنهاست، اما ایمپلنت ها با پایه های محکم، نه نیاز به چسب های آلوده دارند و نه آزار دهنده هستند.

قیمت ایمپلنت دندان

این که هزینه کاشت دندان چقدر است، سوالی است که تنها با ویزیت پزشک پاسخ داده می شود. در نتیجه در ابتدای کار پاسخ به این سوال بسیار پیچیده خواهد بود. دندانپزشک برای پاسخ به این سوال باید نیاز واقعی بیمار را ارزیابی کند و تنها در این صورت قادر به براورد هزینه حقیقی خواهد بود. اما بطور کلی بسته به نوع ایمپلنت و کمپانی سازنده از ۳.۵ میلیون تا ۷ میلیون هزینه متغیر هست.

اما قیمت بستگی به عوامل بسیاری دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت، مقدار و محل استخوان: در صورتی که عرض و ارتفاع استخوان در محلی که قرار می گیرد کافی باشد، نیازی به هزینه اضافی نیست اما در صورتی که استخوان دچار تحلیل شده باشد و یا شکل و اندازه آن کافی نباشد نیاز به پیوند استخوان خواهد بود. این مسئله میتواند هزینه درمان را افزایش دهد.

هزینه درمان

تعداد دندان های جایگزین شده و نوع پروتز: روکش، بریج ثابت، و پروتز متحرک مبتنی بر ایمپلنت (که اصطلاحا به نام over denture نامیده میشود) از مواردی هستند که میتوانند برای جایگزینی دندانها ساخته شوند. بسته به اینکه کدامیک از این پروتزها ساخته شود، قیمت آن متفاوت خواهد بود. پروتز متحرک از نوع ثابت کم هزینه تر است.

نوعی که مناسب خواهد بود: ایمپلنت های استاندارد بین ۳ تا ۶ میلی متر قطر و ۶ تا ۱۴ میلی متر طول دارند انواعی از مینی ایمپلنت وجود دارند که حدود ٢ میلی متر قطر دارند و گاهی اوقات برای جایگزینی دندان بسیار کوچک یا در ترکیب با یک گروه برای حمایت از پروتز متحرک می توانتد مورداستفاده قرار بگیرند.

هر روش درمانی با یک جلسه مشاوره رایگان در کلینیک دندانپزشکی تجریش آغاز می‌شود. در این جلسه مشاوره، متخصصان ما یک برنامه درمانی سفارشی با توجه به شرایط‌تان برای شما طراحی می‌کنند و به این ترتیب شما می‌توانید از هزینه و قیمتبه طور دقیق آگاه شوید.

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است؟

اگر ایمپلنت جراحی موفقی داشته باشد و به استخوان کامل جوش خورده باشد ، وارد مرحله پروتزی می شود. طول عمر ایمپلنت جوش خورده به عواملی مثل طول درمان پروتز ، شرایط بهداشت بیمار، تعداد ایمپلنت ها و شرایط متقاضی ایمپلنت بستگی دارد.

سن مناسب برای انجام ایمپلنت دندان چه سنی است؟

افراد می توانند از سن 18 سالگی و یا به طور دقیق تر از زمانی که تمام دندان های دائمی در آمده اند اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کنند. همچنین افراد تا سن 70 سالگی و حتی بیشتر می توانند همچنان اقدام به کاشت دندان کنند اما به دلیل کاهش ترکم استخوانی در سنین بالا، باید عمل پیوند استخوان حتما قبل از کاشت انجام شود.

«سوالات متداول زیباجویان کلینیک دندانپزشکی تجریش»

1-کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

خود فرآیند کاشت ممکن است بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد. اما به طور میانگین کل پروسه کاشت دندان با ایمپلنت بین 3 تا 6 ماه طول می کشد. یعنی از اولین روزی که قصد کاشت می کنید تا زمانی که پروتز روی پایه قرار می گیرد ممکن است تا 6 ماه زمان نیاز باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود می توان ایمپلنت دندان فوری نیز کاشت که مدت زمان آن بسیار کمتر از 6 ماه خواهد بود.

2-آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

احساس درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان طبیعی است. بعد از 3 تا 5 ساعت بی حسی از بین می رود و احساس ناراحتی خواهید کرد. در حین انجام ایمپلنت هم کمی درد احساس دارید که طبیعی بوده و معمولا بین 6 تا 10 روز پس از جراحی ادامه دارد.

3-آیا ایمپلنت دندان عفونت می کند؟

اگر از ایمپلنت دندان به درستی مراقبت نشود , می تواند دچار عفونت شود . در ادامه به چند موردی که از عوامل ایجاد عفونت هستند اشاره شده است: مصرف دخانیات، بیماری های مثل دیابت، پوکی استخوان، شیمی درمانی، بیماری های لثه، دندان قروچه و …

4-آیا بیماران دیابتی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

به طور معمول کاشت ایمپلنت بیماران دیابتی در صورتی که بیماری دیابت آنها کنترل شده باشد؛ مشکلی ایجاد نمی کند و درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در این بیماران با افراد سالم یکسان است.

5-تفاوت ظاهری ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی چیست؟

ایمپلنت دندان به شکلی ساخته شده که مثل دندان های طبیعی به نظر می رسد و طبیعی ترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان است، در حالی که دندان های مصنوعی گاها ممکن است تغییر رنگ دهند و یا حالت طبیعی دندان را از دست بدهند.

6-آیا ایمپلنت دندان سبب بوی بد دهان می شود؟

علت بوی بد دهان افرادی که ایمپلنت های دندانی دارند ، ناشی از عفونت است. می توانید با مراجعه به دندانپزشک مشکل پیش آمده را رفع کنید.

ایمپلنت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – ایمپلنت دندان

نتیجه گیری

منظور از ایمپلنت دندان جایگزین و یا پرکردن جای خالی دندان های از دست رفته می باشد، ایمپلنت دقیقا مانند دندان های طبیعی عمل می کند به طوری که فرد تفاوت آن را با دندان های طبیعی احساس نمی کند، به طور کلی می توان گفت که عمل ایمپلنت دندان توسط بهترین متخصص ایمپلنت بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های معیوب و از دست رفته می باشد. یکی از نکات مثبت و قابل توجه ایمپلنت دندان ثابت بودن آن است و دیگر نیازی نیست مانند دندان های مصنوعی آن را در بیاورید. در گذشته که از روش های دیگری برای پر کردن جای دندان های خالی استفاده می کردند افراد در هنگام غذا خوردن به مشکل برمی خوردند ولی امروزه با انجام ایمپلنت دندان افراد هیچگونه مشکلی در غذا خوردن ندارند و احساس مصنوعی بودن دندان ها را ندارند. زیبا جویان عزیز اگر شما هم قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید می توانید به کلینیک دندانپزشکی تجریش مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/c9ltU

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir