قیمت مواد پرکننده دندان

قیمت مواد پرکننده دندان

قیمت مواد پرکننده دندان

یکی از شایع‌ترین علل مراجعه افراد به کلینیک دندانپزشکی پوسیدگی دندان است. برخی افراد میزان پوسیدگی دندان های شان زیاد است و نیازمند ترمیم هستند. از همین رو شاید پرتکرارترین سوال در این خصوص هزینه مواد پرکننده دندان و یا هزینه ترمیم دندان باشد.

ما در این مقاله به طور خلاصه از وب سایت کلینیک دندانپزشکی تجریش به برآورد قیمت مواد پرکننده دندان می پردازیم. قیمت پر کردن با مواد پرکننده دندان آمالگام و قیمت پر کردن با مواد پرکننده دندان کامپوزیت را بررسی می کنیم. علاوه بر این، عوامل موثر در هزینه پرکردن با مواد پرکننده دندان را هم بیان می کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پر کردن یا ترمیم با مواد پرکننده دندان چیست؟

به حذف پوسیدگی دندان و پر کردن آن با کمک برخی مواد استانداردی همچون کامپوزیت دندان یا آمالگام ترمیم دندان گفته میشود.

یکی از رایج ترین بیماری های دهان و دندان؛ پوسیدگی دندان است. نوعی باکتری در دهان وجود دارد که پس از خوردن مواد غذایی حاوی قند، قند را به اسید تبدیل می کند و منجر به آسیب رسانی به مینای دندان و پوسیدگی دندان می شود. در صورتی که پوسیدگی دندان شدید نباشد دندانپزشک می تواند اقدام به ترمیم یا پر کردن با مواد پرکننده دندان کند، چنانچه پوسیدگی شدید باشد ممکن است دندانپزشک مجبور به کشیدن دندان شود. انواع مواد پر کننده دندان برای هر کدام از دندان ها و شدت پوسیدگی متفاوت هستند. برای مثال چنانچه دندان آسیاب نیاز به پر شدن داشته باشد، دندان پزشک از موادی که استحکام بیشتری دارند استفاده می کند. برای پر کردن دندان های جلویی بهتر است از مواد پرکننده دندان سفید استفاده شود اما در حالی که به منظور ترمیم دندان های خلفی می توان از مواد پرکننده دندان تیره هم استفاده کرد. در ادامه بیشتر درباره مواد پر کننده دندان و هزینه پرکردن دندان جلو با هر کدام از این مواد صحبت خواهیم کرد.

چه عواملی بر هزینه پر کردن دندان تاثیر می گذارند؟

با توجه به شرایط بیمار، نوع مواد پر کننده و روش پر کردن دندان، هزینه پرکردن با مواد پرکننده دندان هم می تواند متفاوت باشد. از جمله عواملی که بر هزینه پر کردن دندان تاثیر گذارند عبارتند از:

  • نوع مواد پرکننده دندان

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت پر کردن دندان؛ نوع مواد پرکننده دندان است. هر کدام از انواع مواد پرکننده دندان قیمت متفاوتی دارند. برای مثال طلا و مواد سرامیکی گران ترین مواد پرکننده دندان و آمالگام از ارزان ترین مواد پرکننده دندان است.

  • پر کردن دندان با لیزر

یکی از روش های پر کردن دندان با لیزر است که توسط آن قسمت های پوسیده و ضعیف دندان بدون آسیب رسانی به بافت های سالم دندانی جدا می شوند. در این روش بدون اینکه دندان تراشیده شود تنها قسمت های پوسیده و جرم گرفته دندان برداشته می شوند؛ بنابراین بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی نخواهد داشت.

به دلیل اینکه این روش یک روش نوین برای پر کردن دندان است و مزایای بسیار زیادی که دارد، قیمت پرکردن دندان با لیزر بیشتر از روش های معمول است.

  • تعداد دندان های پوسیده

مسلما تعداد دندان های پوسیده و نیاز به ترمیم بر تعرفه پر کردن دندان تاثیر گذارند.

  • دستمزد دندانپزشک

با توجه به تخصص دندانپزشک، حق الزحمه وی بابت ترمیم دندان هم متفاوت است. برای مثال متخصص دندانپزشک هزینه بیشتری به نسبت دندانپزشک عمومی دریافت می کند؛ زیرا متخصص دندانپزشکی مسلط به جدیدترین متدهای دندانپزشکی است و مهارت بسیار بالایی در انجام آنها دارد.

  • موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی

موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی هم بر هزینه پرکردن دندان تاثیرگذار است. اینکه مطب در کدام شهر و کدام منطقه از شهر قرار دارد، بی تاثیر بر تعرفه درمان نیست.

  • پوشش بیمه دندانپزشکی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه پر کردن دندان نوع بیمه بیمار است، که در ادامه درباره هزینه پرکردن دندان با بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه ها صحبت خواهیم کرد.

هزینه پر کردن دندان با بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی چقدر است؟

بیمه دندانپزشکی هزینه اکثر خدمات درمانی مانند پر کردن دندان، کشیدن دندان و … را تقبل می کند. بیمه های پایه یعنی تامین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح مقداری کمی از هزینه های درمان دندان را تقبل می کنند اما اکثر بیمه های تکمیلی تمام یا بیشتر قیمت پرکردن دندان با عصب کشی و سایر پروسه های درمانی دندانپزشکی را تقبل می کنند.

پر کردن دندان چگونه انجام می‌ شود؟

دندانپزشک در ابتدا بی حسی موضعی انجام می دهد و سپس دندان و ناحیه اطراف را برای ترمیم بخش آسیب‌ دیده آماده می‌ کند و تراش می‌ دهد. پوسیدگی یا آسیب‌ دیدگی، با لیزر یا هندپیس دندانپزشکی برداشته می‌ شود و جرمگیری این ناحیه به منظور زدودن باکتری‌ ها یا ذرات باقیمانده پیش از تکمیل ترمیم انجام می‌ شود.

اگر پوسیدگی دندان نزدیک به ریشه باشد ممکن است ابتدا با یونومر شیشه یا رزین کامپوزیت، لایه ای روی ریشه های دندان کشیده شود تا از آن بیشتر محافظت شود چرا که در داخل ریشه عصب قرار دارد و بسیار آسیب پذیر است.

مواد پر کننده دندان، در حفره دندان قرار می‌ گیرند.

در آخر دندانپزشک دندان را پولیش می‌ کند.

انواع مواد پرکننده دندان

برای ترمیم دندان از مواد گوناگونی استفاده می کنند که پزشک بهترین و مناسب ترین نوع آن را با توجه به عوامل گوناگون در نظر می‌گیرد. دقت داشته باشید که برای همه افراد تمام مواد مناسب نیستند و پزشک بایستیم مناسب ترین ماده را با توجه به شرایط و ضرورت های پزشکی و تخصصی موجود تعیین و مشخص کند. مواد مصرفی برای ترمیم دندان عبارتند از:

  • آمالگام
  • کامپوزیت
  • سرامیک
  • طلا
  • آمالگام

برای پر کردن دندان آمالگام یکی از قدیمی‌ترین موادی می باشد که دندانپزشکان استفاده می کردند و حتی امروز از آن بهره زیادی می برد. رنگ این نوع ماده نقره‌ای است و ترکیبی از چند نوع فلز نظیر جیوه، قلع و نقره است. جهت استفاده از مواد آمالگام بایستی قسمت سالم دندان نیز تراشیده شود تا دندانپزشک بتواند به درستی ماده را داخل دندان متصل کند.

هزینه پرکردن مربوط به این ماده بسیار مقرون به صرفه است. این ماده در مقابل سایش بسیار استقامت دارد تنها مشکلی که دارد رنگ آن است، که برای دندان هایی که در معرض دید هستند نمی توان از آن استفاده کرد. بلکه برای این دندان ها بیشتر از مواد کامپوزیتی یا چینی استفاده می کنند.

  • کامپوزیت

کامپوزیت یکی دیگر از موادی است که جهت ترمیم و بازسازی دندان از آن استفاده می کنند. معمولاً کامپوزیت ظاهری مانند دندانهای طبیعی و معمولی فرد دارد و برخلاف ماده آمالگام در هنگام استفاده از این ماده احتیاجی نیست که قسمت سالم دندان نیز تراشیده شود.

ممکن است کامپوزیت‌ ها ماده مناسبی برای پر کردن های حفره های بزرگ نباشند چون با گذشت زمان شکسته یا دچار خوردگی می شوند. آنها همچنین در اثر استفاده از قهوه ، چای یا تنباکو رنگ گرفته و لکه دار می شوند و معمولا عمری حدود 3 سال داشته در حالی که عمر مواد آمالگام بیش از 10 سال است.

  • سرامیک

سرامیک یا چینی ماده‌ ای می‌ باشد که برخلاف آمالگام یا کامپوزیت به دندان چسبانده نمی‌ شود. این ماده در لابراتوار دندانپزشکی به شیوه ای تهیه می‌شود که به خوبی بخش های پوسیده را پوشش می‌ دهد. از آنجایی که این ماده ظاهری شبیه به دندان طبیعی را ایجاد می‌ کند، همانند کامپوزیت مشخص نیست که دندان پر شده است.

سرامیک در برابر مواد نوشیدنی و رنگها مقاوم تر بوده و دیرتر لکه دار می‌ شود. این ترمیم کننده‌ های چینی عموماً بیشتر سطح دندان را در برگرفته و هزینه پر کردن دندان با سرامیک بالا است و در صورت پوسیدگی یا شکستگی قسمت بزرگی از دندان، تاج یا روکش دندان برای درمان ممکن است توصیه شوند.

  • طلا

هزینه پر کردن دندان با طلا بسیار بالا است و تنها زمانی به کار برده می‌ شود که استحکام بسیار بالا مورد نظر باشد. ترمیم طلا مشابه ترمیم سرامیکی در لابراتوار آماده می‌ شود و به افرادی پیشنهاد می‌ شود که می‌ خواهند پرکردگی مقاوم در برابر تغییر رنگ و خوردگی داشته باشند. لایه‌ های طلا به خوبی توسط بافت لثه تحمل می‌ شوند و ممکن است بیش از 20 سال ماندگاری داشته باشند.

چه کسانی نیاز به پر کردن دندان دارند؟

به طور کلی کاندیدای مناسب برای ترمیم دندان دارای مشکلات زیر هستند:

  • دندان هایی که به هر دلیلی دچار لک شده اند و درمان نمی شوند.
  • دندان هایی که در قسمت های متعدد دچار پوسیدگی شده اند.
  • یک یا چند دندان که مبتلا به لب پر شدگی و دچار شکستگی شده باشند.
  • دندانی که مینای آن تحلیل رفته و دچار سایش شده است.
  • دندانی که اصغر قبل از آبکشی شده باشد و مجددا نیاز به ترمیم و بازسازی داشته باشد.
مواد پرکننده دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – مواد پرکننده دندان

روش های مراقبت از دندان بعد از ترمیم و پر کردن

ابتدایی ترین قدم در مورد دندان های پرشده، احتیاط های لازم در زمان سفت شدن پر کننده می باشد. بسته به اینکه دکتر از چه ماده ای برای پر کردن دندان استفاده کرده باشد، زمان سفت شدن آن متفاوت خواهد بود. در مورد دندان هایی که با طلا و کامپوزیت دندان ساخته می شوند این زمان بین ۲۴ الی ۴۸ ساعت می باشد. اگر برای پر کردن دندان از مواد سرامیکی استفاده شده باشد بلافاصله عملیات سفت شدن نیز انجام می گیرد. دندان هایی که با گلس آینور نیز پر می شوند بعد از ۳ ساعت به سفتی مناسبی می رسند اما احساس سفتی آنها برای فرد، نزدیک به ۴۸ ساعت طول می کشد.

مورد بعدی زمان بی حسی است. تا زمانی که دندان شما بی حس است باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید. خوردن و آشامیدن در زمان بی حسی چند مشکل را برای فرد بوجود می آورد. از جمله اینکه درک درستی از دمای نوشیدنی یا خوراکی ندارد و ممکن است داغ تر از مقدار مشخص باشد و باعث سوختگی گلو و زبان شود. از طرفی به دلیل بی حسی احتمال گاز گرفتن زبان یا دیواره های دهان وجود دارد. همچین شما درک درستی از میزان سفت شدن ماده پر کننده ندارید و احتمال فشار زیاد به آن وجود دارد.

مصرف مسکن با تجویز دکتر، برای زمانی که اثر بی حسی از بین می رود. در مواردی که ممکن است فرد دارای درد و حساسیت باشد، متخصص دندانپزشکی برای او مسکن هایی تجویز می کند که باید به صورت مرتب طبق برنامه زمانی مصرف شوند.

  ۱. عدم خوردن غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم

به افرادی که دندان خود را پر می کنند توصیه می شود که شرایط دمایی مناسبی را برای دندان خود در نظر بگیرند. این مواد متفاوت از جنس استخوان است و در دمای بالا و پایین ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد و در دراز مدت، انبساط و انقباضی هرچند کوتاه داشته باشد. این تغییرات دمایی عمر مواد را کوتاه می کند و ممکن است در محل خود جا باز کنند.

از طرفی نوشیدنی ها و غذاهای خیلی سرد یا خیلی داغ علاوه بر تخریب بافت مواد پر کنده، ممکن است باعث ایجاد درد و حساسیت دندان شوند. پس در این زمینه نیز باید در دراز مدت مراقبت های جدی انجام شود.

  ۲. عدم خوردن غذاهای سفت و چسبنده

خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن با فشار بالا دارد، به مواد پر کننده نیرو وارد می کند و باعث ایجاد تغییر در آن می شود. از طرفی مواد خوراکی چسبنده مانند آدامس ها، آب نبات ها و شکلات ها، سبزیجات خام، پاستیل ها و … ممکن است باعث خارج شدن مواد پر کننده دندان از محل مورد نظر شوند و دیگر آن مواد کارایی برای شما نداشته باشند. در چنین شرایطی مجبور خواهید بود که مجددا برای پر کردن دندان اقدام نمایید.

  ۳. استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید

استفاده مرتب از خمیر دندان و مسواک باعث می شود که شرایط بهداشت در اطراف دندان پر شده به درستی رعایت شود و مشکلاتی مانند عفونت دندان و حساسیت بوجود نیاید. از طرفی از خراب شدن دندان های کناری نیز جلوگیری می کند تا حجم خرابی دندان ها افزایش پیدا نکند و مواد پر کننده دیواره محافظتی خود را از دست ندهند.

  ۴. جویدن غذا با طرف مقابل

در صورتی که در روزهای اولیه پر کردن دندان به سر می برید و هنوز حساسیت های دندانی ناشی از درمان آن برطرف نشده است، بهتر  می باشد تا حد امکان غذا را با سمت مقابل بجوید تا فشار کمتری به ناحیه پر شده وارد شود. با این کار کمک می کنید و ماده در محل خود بهتر دوام بیاورد و دوران حساسیت را زودتر طی کنید.

علائم و نشانه هایی که بعد از پر کردن دندان باید به آنها اهمیت بدهیم

با مشاهده یا احساس برخی نشانه ها و علائم، نیاز است که شما سریعا اقدام های درمانی را انجام دهید. برخی از مهمترین نشانه ها عبارتند از :

  • مشاهده ترک در مواد پر کننده
  • مواد پر کننده خورد شوند و یا کامل از بین بروند.
  • وجود حساسیت زیاد در دراز مدت همراه با درد در محل پر شدگی
  • تغییر رنگ در محل پر شده یا دندان های اطراف آن
  • احساس نفوذ مایعات و خوراکی ها به اطراف ماده پر کننده درون دندان
  • لق زدن مواد پر کننده در جای خود و احساس بلند شدن آن در زمان جویدن غذا.

در صورت احساس یا مشاهده این موارد باید به متخصص خود مراجعه کنید تا معاینات انجام شود و مشکل برطرف شود.

انجام مراقبت های بعد از ترمیم و پر کردن دندان به صورت روزانه

از آنجایی که فرآیند خوردن و آشامیدن در هر روز زندگی فرد تکرار می شود و ناچار نیاز به استفاده از دندان ها وجود دارد، باید مراقبت ها نیز به صورت مستمر و همیشگی باشد. کوتاهی کردن در مراقبت از دندان های پر شده، علاوه بر خرابی بیشتر، ایجاد درد و عدم امکان پر کردن مجدد، ممکن است عوارض جانبی مانند تغییر رنگ دندان های کناری و همچنین مواد پر کننده را نیز به همراه داشته باشد. بری از مراقبت های جانبی و روزانه عبارتند از :

  • عدم مصرف زیاد چای، نوشابه، نوشیدنی های الکلی و مشروبات. چرا که این نوشیدنی ها روی مواد پر کننده اثر می گذارند و یک عامل مهم در خراب کردن آن و ایجاد تغییر رنگ سایر دندان ها می باشند. در صورتی که از این نوشیدنی ها مصرف می نمایید، بلافاصله بعد از آن باید مسواک بزنید.
  • استفاده از نخ دندان بعد از وعده های غذایی، عاملی برای ایجاد بهداشت بیشتر در اطراف دندان ها بخصوص دندان پر شده می باشد تا دیواره های جانبی آن خراب نشود و باعث آزاد شدن ماده پر کننده نگردد.
  • عدم مصرف دخانیات و زیر مجموعه های آن. این موارد از جمله عوامل تاثیر گذار بر روی رنگ مواد پر کننده و دندان ها می باشند.
  • کاهش مصرف غذاها و نوشیدنی های شیرین. هر گونه غذای شیرین و اسیدی احتمال آسیب زیاد به دندان پر کرده را فراهم می آورد و در مواردی که فرد مصرف بالای شیرینی دارد، نیاز به پر کردن های مجدد برای او بوجود می آید. چرا که ترکیبات موجود در این خوراکی های شیرین کم کم به مرز محل پر شده نفوذ می کنند و موجب عفونت و پوسیدگی می شوند.
  • استفاده از دهان شویه و ژل های فلوراید در مواردی که امکان مسواک زدن وجود ندارد، بسیار کمک کننده است. افرادی که در محل کار، مدرسه، دانشگاه و .. حضور دارند می توانند از این موارد برای مراقبت بهتر از دندان پر شده استفاده نمایند.
  • داشتن رژیم غذایی سالم. رژیم غذایی سالم نه تنها برای دندان که برای کل سیستم بدن مناسب است. استفاده از یک سبد غذایی مناسب که مجموعه کاملی از انواع پروتئین ها، میوه ها، سبزیجات، حبوبات و .. را در نظر بگیرد و میزان چربی آن پایین باشد بسیار مهم است.
  • عدم انجام دندان قروچه : افرادی که به صورت نا خدا گاه و همیشگی عادت به دندان قروچه دارند باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشند. چرا که فشردن دندان ها به هم و ساییدن آنها روی یکدیگر ، نه تنها به دندان پر شده آسیب می زند، که به تمام دندان های سالم نیز صدمه وارد می نماید. در این موارد می توانید زیر نظر متخصص خود از محافظ های دندانی استفاده کنید.
  • مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات دوره ای : یکی از مهمترین اقداماتی که در حفظ سلامتی سایر دندان ها و همچنین ماندگاری دندان پر شده بسیار کمک می کند، انجام معاینات دوره ای به صورت دو بار در سال و در صورت نیاز حتی بیشتر، می باشد. متخصص با بررسی وضعیت دندان ها مشکلات و عفونت هایی که هنوز قابل مشاهده نیستند و فرد دردی احساس نمی کند را تشخیص می دهد و به درمان آنها اقدام می کند. در برخی موارد نیز با ارائه نکات مراقبتی معاینه را تمام می کند.
مواد پرکننده دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – مواد پرکننده دندان

«سؤالات متداول زیباجویان کلینیک دندانپزشکی تجریش»

1-هزینه پر کردن دندان چقدر است؟

 نرخ پر کردن دندان 1402 بستگی به نوع مواد مورد استفاده برای ترمیم (آمالگام یا کامپوزیت) متفاوت است. همچنین، دستمزدی که دندانپزشک دریافت می‌کند و تعرفه‌ای که بیمه برای این درمان در نظر می‌گیرد، در این هزینه تاثیرگذار هستند. لطفاً جهت اطلاع از قیمت دقیق این درمان با کلینیک دندانپزشکی تجریش تماس بگیرید.

2-هزینه پر کردن دندان جلو چقدر است؟

 دندان‌های جلو معمولاً با استفاده از مواد کامپوزیت که همرنگ دندان‌ها هستند، پر می‌شوند. هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت با توجه به تعرفه بیمه، دستمزد دندانپزشک، نوع مواد به کار برده شده و همچنین تعداد دندان‌هایی که نیاز به پر کردن دارند، تعیین می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای اطلاع از هزینه دقیق انجام این درمان با مطب تماس بگیرید.

3-چرا قیمت مواد پرکننده دندان تفاوت دارند؟

 مواردی از قبیل نوع و جنس مواد سازنده مواد پر کننده دندان که بر استحکام و ماندگاری آنها تأثیر می‌گذارند، در قیمت ماده پرکننده تاثیرگذار هستند. همچنین نحوه نصب آنها و نیاز یا عدم نیاز به تجهیزات و مهارت خاص توسط دندانپزشک بر هزینه مواد پرکننده دندان مؤثر است.

4-هزینه ترمیم دندان پوسیده عقب چقدر است؟

 هزینه پر کردن و ترمیم دندان‌های پوسیده عقب با در نظر گرفتن نوع مواد پر کننده، تعرفه بیمه و همچنین دستمزد دندانپزشک نعیین می‌شود. البته توجه داشته باشید که برای ترمیم چنین دندان‌هایی، اغلب از آمالگام استفاده می‌شود.

جهت اطلاع از هزینه دقیق انجام این درمان توصیه می‌کنیم با مطب تماس بگیرید تا با توجه به شرایطتان اطلاعات دقیق درمورد قیمت در اختیارتان قرار بگیرد.

5-هزینه پر کردن دندان با بیمه تأمین اجتماعی چقدر است؟

به طور کلی هزینه این درمان با استفاده از بیمه تامین اجتماعی حدود 20 درصد کاهش پیدا می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر لازم است تا به مراکز طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی مراجعه داشته باشید.

6-هزینه پر کردن دندان با طلا چقدر است؟

 پر کردن دندان با طلا یکی از روش‌های گران قیمت است و رایج نیست. هزینه آن با توجه به نرخ روز طلا مشخص می‌شود.

7-قیمت پرکردن سطحی دندان چقدر است؟

 اطلاعات مربوط به این مورد، پیش ‎تر در بخش لیست قیمت پر کردن دندان به طور کامل بیان شده است.

8-قیمت پرکردن دندان بدون عصب کشی چقدر است؟

 هزینه انجام این درمان با توجه به نوع دندان، شدت پوسیدگی آن و همچنین نوع موادی که برای ترمیم به کار برده می‌شود، متغیر است. هزینه پر کردن دندان بدون عصب کشی از 1.500.000 تومان (یک  میلیون و پانصد هزار تومان) است.

9-قیمت عصب کشی و پر کردن دندان ۱۴۰۲ چقدر است؟

 هزینه عصب کشی و پر کردن دندان در حدود 4 تا 4.5 میلیون تومان است.

10-هزینه پر كردن دندان جلو با مواد پرکننده دندان سفيد چقدر است؟

 هزینه ترمیم پوسیدگی دندان جلو با کامپوزیت از 1.500.000 تومان است.

نتیجه گیری

 بیشتر مراجعه کنندگان کلینیک های دندانپزشکی تجریش روزی افرادی هستند که مبتلا به دندان درد و پوسیدگی دندان شده اند، که دندانپزشک با توجه به شدت پوسیدگی یکی از روش های درمان پوسیدگی دندان مثل پر کردن دندان، کشیدن دندان و … را انتخاب می کند. کارایی ترمیم یا پر کردن دندان به منظور ترمیم شکستگی های دندان، آسیب های سطحی دندان و ترمیم پوسیدگی دندان است. دندانپزشک اصولا پس از گرفتن عکس از دندان و مشاهده شدت پوسیدگی و عفونت دندان اقدام به پر کردن دندان با مواد پرکننده دندان سفید یا آمالگام می کند. برای درمان تمام عیوب دندان های خود می توانید به کلینیک دندانپزشکی تجریش مراجعه کنید و در این کلینیک تحت درمان قرار بگیرید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/f1RJ4

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir