لمینت دندان جلو

لمینت دندان جلو

لمینت دندان جلو

 برخی افراد می خواهند دندان‌ هایی که آسیب‌دیده و یا  دندان هایی با ظاهر نامطلوب را لمینت کنند و تمایل ندارند سایر دندان‌ هایشان را دستکاری کنند. در برخی افراد دیگر نیز ممکن است شرایط لمینت کردن تمام دندان‌ ها نباشد و فقط بخواهند دو دندان جلویی خود را لمینت کنند. اگر شما عزیزان قصد انجام لمینت دندان جلو دارید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع روند درمانی و زیبایی می باشید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

لمینت دندان

متداول‌ترین دندان‌ هایی که لمینت می‌شوند 8 دندان جلویی است. تعداد دندان‌ هایی که فرد تصمیم می‌گیرد لمینت کند به موارد مختلفی بستگی دارد. اهداف ترمیمی و درمانی و شرایط مالی تعداد دندان‌ هایی که فرد می‌تواند لمینت کند را تعیین خواهد کرد. اگر فرد بخواهد تمام دندان‌ هایی که هنگام لبخند و یا صحبت کردن مشخص می‌شود را لمینت کند می‌تواند 6 تا 10 دندان جلویی خود را ترمیم کند. در برخی موارد هدف فرد  ترمیم مشکلات تعداد مشخصی از دندان‌ ها مثلاً یک یا دو دندان جلویی است در این صورت از دندانپزشک خود بخواهد تنها این تعداد از دندان‌ ها را لمینت کند.

لمینت دو دندان جلو

گاهی تنها دو دندان جلوی فرد آسیب دیده و نیاز به ترمیم داشته باشد و یا  این که فرد بخواهد دندان های خود را مدل خرگوشی کند در این حالت فرد می تواند از لمینت دندان جلو استفاده کند.

دقت در انتخاب رنگ لمینت دندان

یکی از مواردی که در شبیه بودن لمینت به دندان‌ های طبیعی نقش مهم دارد انتخاب رنگ لمینت دندان می باشد. اگر فرد قصد لمینت کردن  تعداد محدودی از دندان‌ های خود را دارد این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. افرادی که می‌خواهند یک یا دو دندان خود را ترمیم کنند باید برای انتخاب رنگ از دندانپزشک خود مشورت بگیرند تا بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه را به دست آورند. انتخاب رنگ‌های روشن و یا تیره‌ از دندان‌ های اطراف موجب می‌شود که ظاهر دندان‌ ها غیرطبیعی شود.

دقت در انتخاب اندازه و فرم لمینت دندان

 فرم لمینت باید به گونه‌ای باشد که با سایر دندان‌ ها و فرم فک تناسب داشته باشد. کوچک و یا بزرگ بودن لمینت باعث می‌شود نتیجه طبیعی و زیبا بی حاصل نشود و نارضایتی را به همراه دارد. دندانپزشک و لابراتوار سازنده لمینت‌ نقش مهمی در این امر دارند پس باید در انتخاب دندانپزشک خود دقت داشته باشید.

دقت در انتخاب لمینت مرغوب و با کیفیت

 لمینت خوب و با کیفیت در طبیعی و زیبایی نتیجه نقش بسزایی دارد. هر چه لمینت مورد استفاده شما با کیفیت تر باشد و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ ساخته شده باشد شباهت بیشتری به دندان‌ های طبیعی دارد. بهتر است که ترمیم دندان های خود را به دندانپزشک متخصص زیبایی بسپارید .قبل از لمینت بهتر است که با صبر و حوصله تحقیقات کافی در مورد انواع لمینت و دندانپزشکی که می‌خواهید نزد او لمینت کنید انجام دهید.

مزایای لمینت دندان جلو

لمینت دندان‌ جلو دارای مزایایی است. در ادامه به طور مختصر بیان خواهیم کرد:

۱- رفع مشکلات ظاهری دندان‌ های جلو

۲- لمینت استحکام و ماندگاری بالایی دارد. لمینت دندان ماندگاری طولانی مدتی دارد و فرد با خیال راحت تا چند سال می تواند عیوب ظاهری دندان‌ های خود را بپوشاند.

۳- اصلاح طرح لبخند و داشتن دندان‌ هایی سفید و زیبا از مزایای لمینت دندان جلو است.

لمینت کدام مشکلات دندان‌ های جلو را رفع می‌کند؟

لمینت دندان بسیاری از مشکلات دندان‌ های جلو را می تواند برطرف کند:

۱- بستن فاصله بین دندان‌ های جلو

۲- صاف کردن کجی‌های جزئی دندان‌ های جلو

۳- برطرف کردن شکستگی، ترک خوردگی و لب پر شدگی دندان جلو

۴- پوشاندن بدرنگی دندان جلو

۵- اصلاح اندازه دندان جلو

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

قیمت لمینت دندان جلو

عوامل متعددی در تعیین قیمت لمینت دندان جلو نقش خواهد داشت. از این عوامل می‌توان به: جنس لمینت و هزینه‌ای که لابراتوار برای تهیه لمینت دریافت می‌کند، تعداد واحد لمینت دندان، دستمزد دندانپزشک و نیاز دندان ها به انجام درمان‌هایی برای برطرف کردن پوسیدگی‌ دندان و مشکلات لثه اشاره نمود.

ماندگاری لمینت دندان‌ جلو

لمینت‌ها نوعی روکش می باشند که نوع و جنس مواد سازنده آن‌ها باعث استحکام و ماندگاری و طول عمر بالای آن است. ماندگاری لمینت تا حدود زیادی به مراقبت‌های فرد بستگی دارد. اگر برای انجام این ترمیم به دندانپزشک با مهارت مراجعه کنید و مراقبت‌های لازم را انجام دهید لمینت‌های شما برای مدت زمان طولانی در حدود 10 تا 15 سال عمر خواهد داشت.

آیا می‌توان به جای ارتودنسی، با لمینت فاصله بین دندان‌ های جلو را بست؟

 ارتودنسی بهترین راه برای بستن فاصله بین دو دندان جلو است. روش‌های دیگری نیز در دندانپزشکی زیبایی وجود دارد، شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید این فاصله را از بین ببرید. افراد ممکن است به دلایل مختلف از جمله ظاهر ناخوشایند براکت‌ها، تمایل به بستن فاصله بین دندان ها در مدت زمان کوتاه، بالا بودن سن و ابتلا به بیماری‌ امکان استفاده از درمان ارتودنسی را نداشته باشند، تصمیم بگیرند با لمینت کردن سریع و بدون درد این فاصله را از بین ببرند.

نحوه لمینت دندان جلو

 نصب لمینت نیاز به آماده سازی دندان و تراشیدن مقداری از مینای دندان را دارد. سپس از دندان ها قالب گیری انجام می‌شود. قالب تهیه شده برای ساختن لمینت به لابراتوار ارسال می‌شود. لمینت پس از ساخته شدن به مطب ارسال می شود و با استفاده از چسب مخصوص و نور لیزر بر روی دندان نصب می‌شود.

مراقبت از لمینت دندان جلو

افزایش طول عمر لمینت بستگی به مراقبت از آن دارد. در زیر مراقبت های لازم از لمینت دندان جلو را مطرح می کنیم:

۱- روزانه دو بار مسواک بزنید.

۲- به طور مرتب نخ دندان بکشید.

۳- برای استفاده از دهان‌شویه با دندانپزشک خود مشورت کنید.

۴- مصرف سیگار و دخانیات دشمن لمینت می‌باشد و باعث کاهش طول عمر لمینت می‌شود.

۵- گاز زدن مواد غذایی و خوراکی‌های سفت با دندان لمینت شده موجب شکستن و یا لب پر شدن لمینت شود از انجام این کار پرهیز کنید.

۶- مراجعه مرتب به کلینیک دندانپزشکی و انجام چکاپ های 6 ماهه برای حفظ سلامت لمینت‌ها واجب است.

۷- استفاده از نایت گارد برای افرادی که دچار دندان قروچه هستند و لمینت انجام داده اند ضروری است.

۸- مصرف نوشیدنی‌ها و مواد غذایی حاوی رنگدانه، مواد اسیدی، شیرینی و الکل به سلامت لمینت آسیب می‌رساند. از مصرف آن‌ها خودداری کرده و یا آن را به حداقل برسانید.

معایب لمینت دندان جلو

در زیر معایب لمینت دندان برای دندان های جلو را بیان خواهیم کرد:

۱- حساس شدن دندان ها

۲- منطبق نشدن رنگ لمینت با رنگ دندان های مجاور

۳- تغییر رنگ دادن دندان های مجاور

سخن آخر درباره لمینت‌ دندان جلو

لمینت دندان ها یک روکش و پوسته نازکی است که برای درمان و زیبا سازی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت‌ دندان ها دارای طول عمر مفیدی بین ۷ الی ۱۰ سال می باشد. لمینت دندان ها دارای رنگبندی های مختلفی است که روشن ترین آن رنگ بندی A می باشد. یکی از نکات مهم و ضروری که در لمینت‌ دندان های جلویی باید دقت کرد رنگ بندی این نوع لمینت می باشد، چرا که برخی از افراد تنها دو یا  چهار دندان جلوی خود را لمینت‌ می کنند، به همین خاطر باید رنگ بندی را به نحوی انتخاب کنند که رنگ بندی لمینت با رنگ دندان های طبیعی آن ها همخوانی داشته باشد. اگر بلافاصله پس از لمینت‌ دندان ها از مواد غذایی مانند: غذا های رنگ دار و ربی نوشیدنی های اسیدی استفاده نمایید امکان تغییر رنگ لمینت‌ دندان های شما وجود دارد، پس بهتر است تا گذشت یک هفته از مصرف این مواد غذایی پرهیز نمایید. و پس از گذشت یک هفته از مسواک و نخ دندان استفاده نمایید. اگر با توجه به کسب اطلاعات بالا شما عزیزان قصد لمینت دندان های خود را دارید و به دنبال کلینیکی معتبر جهت انجام خدمات دندانپزشکی می باشید تا لبخندی زیبا تر داشته باشید، پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

آشنایی بیشتر با کلینیک تخصصی دندانپزشکی تجریش

ما در کلینیک تخصصی دندانپزشکی تجریش تمام سعی و کوشش خود را کرده ایم تا از بهترین روش های درمانی و متخصصان با تجربه استفاده کرده تا شما عزیزان در کمترین زمان دارای لبخندی زیباتر شوید. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای محیطی تمیز و آرام بخش می باشد تا شما عزیزان در حین درمان دچار هیچ گونه استرس و عوارض پس از درمان نشوید. ما در کلینیک دندانپزشکی تجریش از بهترین مواد مصرفی جهت درمان دندان های شما استفاده می نمایم. همچین کلینیک دندانپزشکی تجریش در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا لبخندی زیباتر را به خود اختصاص دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/0UuRe

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/bGpi6RLg

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir