لمینت فک بالا

لمینت فک بالا

لمینت فک بالا

یکی از کابردهای اصلی لمینت مربوط به لمینت فک بالا است. نارضایتی از طرح لبخند باعث می شود فرد به دنبال راه هایی برای اصلاح طرح لبخند و اصلاح عیوب دندان های خود باشد. اولین موردی که در لبخند قابل رویت است دندان های فک بالا است. لمینت فک بالا یکی از بهترین روش ها برای رفع مشکلات این دندان ها می باشد. اگر که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لمینت فک بالا می باشید بهتر است که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

رفع عیوب ظاهری دندان‌ ها

 روکش دندان می تواند عیوب ظاهری دندان های فک بالا را پوشش دهد. این روش برای افرادی که می خواهند دندان های بدشکل، بدرنگ، دارای شکاف، کج و ناهموار، ترک خورده و یا شکسته خود را اصلاح کنند بهترین گزینه است. این روش  باعث زیبا نمودن طرح لبخند می شود و می تواند مانع پیشرفت مشکلات دندان مانند پوسیدگی یا عمیق شدن شکستگی و شکاف دندان ها شود.

لمینت دندان چیست؟

لمینیت دندان یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی دندان است. هنگام اجرای روکش، دندان ها پوسته نازک مخصوصی به تن می کنند و ظاهر دندان ها از نظر رنگ، اندازه و طول تغییر می کند و زیباتر خواهد شد. این روش در کنار زیبایی طرح لبخند باعث افزایش استحکام و قدرت دندان ها می شود با نصب این لایه نازک و زیبا  با یک تیر دو نشان می زنید. شما می توانید هم از زیبایی دندان ها لذت می برید و هم خیالتان بابت استحکام دندان ها راحت باشد. لمینت ها دسته ای از ونیرهای دندانی می باشند. ونیر ها نیز لایه یا پوششی همرنگ دندان هستند که به سطح دندان ها متصل می شوند. ونیرها دو دسته اند دسته اول لمینت هایی که در این صفحه آن ها نوشته ایم و دسته دوم ونیر کامپوزیت ها هستند.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

دندانپزشکان از روکش برای زیبای سازی طرح لبخند استفاده می کنند. زمانی که دندان بنا به هر دلیلی از نظر ظاهری شکل یا رنگ مناسبی نداشته باشد با کمک ونیرهایی مانند روکش دندان می توان عیوب آن را پنهان نمود و یا شکل زیباتری به دندان داد. کاربرد لمینت دندان برطرف کردن کدام عیوب دندان است را می توانید در لیست زیر پیدا کنید:

۱- تغییر رنگ دندان ها

۲- ترمیم لب پر شدگی دندان

۳- ترمیم شکستگی های دندان

۴- ترمیم ترک خوردگی های دندان

۵- اصلاح کوتاه بودن یک یا چند دندان در طرح لبخند

۶- ترمیم کج بودن جزئی دندان های جلو

چه تعداد دندان نیاز به لمینت دارند؟

این مورد که چه تعداد از دندان های فک بالا نیاز به روکش دارد بستگی به موارد زیر دارد:

۱- نوع لبخند

برخی از افراد طرح لبخند بزرگی دارند. این نکته که در زمان لبخند چه تعداد از دندان های فرد قابل مشاهده است در تعداد دندان که روکش نیاز دارد تاثیر خواهد داشت. هر چه لبخند شما بزرگتر باشد دندان های شما نیاز به تغییرات و اصلاحات بیشتری دارد.

۲- زاویه دید

امکان دارد زمانی که فرد از روبرو به آینه نگاه می کند در زمان لبخند زدن تعداد کمتری از دندان هایش قابل مشاهده باشد پس بهتر است از نیم رخ نیز به آینه نگاه شود. زاویه دید تاثیر زیادی در تعداد دندان روکش شده خواهد گذاشت. زمانی که فرد نیمرخ ایستاده تعداد دندان های لمینت شده بیشتر می باشد.

۳- میزان سفید بودن دندان ها

برای سفید کردن و از بین بردن بدرنگی و زردی دندان ها باید دقت شود. تغییر رنگ دندان ها با استفاده از روکش باید به طور کلی انجام شود پس باید به صورت دقیق تعداد دندان ها را مشخص نمود. این مساله که تنها چند دندان جلویی تغییر رنگ داده شود و سایر دندان ها بدرنگ بماند زیبایی لبخند شما را از بین می برد پس باید از زوایای مختلف این موضوع را بررسی نمود و تعداد دندان ها را به صورت دقیق مشخص نمود. اگر فرد توانسته باشد سفیدی دندان ها را حفظ کند نیاز به اصلاح دندان کمتری دارد. تفاوت رنگ دندان های روکش شده از دندان های طبیعی کمتر خواهد بود و در مواردی نیاز به نصب روکش نمی باشد.

۴- هدف از لمینت دندان

احتمال دارد هدف فرد از روکش دندان غیر از زیبایی دندان ها باشد یعنی تغییر در طول و عرض و شکل دندان ها در این حالت فرد باید هدف خود را از روکش دندان به دندانپزشک توضیح دهد و با پزشک مشورت نماید. در این مواقع لازم است که شکل و اندازه کلی دندان ها تغییر کند و تعداد بیشتری از دندان ها باید لمینت شود. دندانپزشک با توجه به نیاز و بررسی فاکتورهای لازم شکل و اندازه دندان ها را تعیین و تغییرات مورد نظر را در زمان قالب گیری اعمال می کند.

لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت

مقایسه لمینت دندان با سایر روش های زیبایی

۱- بلیچینگ دندان

در کنار روش روکش دندان از سایر روش های زیبایی برای زیبا تر کردن دندان ها و رفع مشکلات ظاهری دندان ها می توان کمک گرفت. یکی دیگر از روش ها که می توان در کنار لمینت دندان استفاده کرد بلچینگ دندان می باشد. بلچینگ دندان برای سفید کردن دندان های فک پایین بدون نصب روکش استفاده خواهد شد. این روش برای دندان های زرد و بد رنگ استفاده قرار می شود. با استفاده از این روش می توان سفیدی دندان ها را بازگرداند و دندان ها را تمیز و براق کرد. این روش برای سایر مشکلاتی که با لمینت دندان پوشش داده می شود مناسب نخواهد بود.

۲- کامپوزیت دندان

یکی دیگر از این روش ها کامپوزیت دندان است. در کامپوزیت دندان روکش هایی بر روی دندان نصب می شود. روکش دندان از بسیاری جهات بر کامپوزیت دندان برتری دارد مانند: ماندگاری، طبیعی بودن روکش دندان، مقاومت در برابر تغییر رنگ و آسیب و … برای انجام هر یک از روش های بالا نیاز به مشاوره با دندانپزشک می باشد. این مورد که کدام روش می تواند با توجه به مزایا، معایبی که دارد برای شما مناسب باشد به تشخیص دندانپزشک و سلیقه و هدف شما از انجام این روش بستگی دارد.

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنم؟

نکات زیر  را برای مراقبت از روکش دندان باید رعایت نمود:

۱- پس از هر بار غذا خوردن و یا حداقل روزی ۲ بار دندان ها را با مسواکی با موهای نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید.

۲- یک بار در روز نخ دندان بکشید.

۳- با دندان ها اشیا را گاز نگیرید و سعی نکنید در بطری یا کیسه را باز کنید.

۴- در هنگام ورزش هایی که احتمال ضربه دیدن در آن‌ها وجود دارد محافظ دهان ورزشی بگذارید.

۵- اگر  عادت دندان قروچه دارید شب ها از محافظه دهان شبانه نایت گارد استفاده کنید.

۶- خوراکی هایی که رنگدانه زیادی دارند و باعث زرد شدن و لکه در دندان ها و لمینت می شوند مصرف نکنید یا بعد از مصرف مسواک بزنید.

۷- هر ۶ ماه یک بار برای بررسی دندان ها و لمینت به دندانپزشک مراجعه نمایید.

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می زند؟

اگر دندانپزشک شما متخصص ترمیم و زیبایی باشد و در این زمینه تجربه کافی داشته باشد دندان های طبیعی آسیبی نخواهد دید. دندانپزشک قبل از شروع  لمینت عکس کلی از فک و دهان برای شما تجویز می کند و دندان های تان را آزمایش می کند تا از سالم بودن و مناسب بودن دندان ها برای نصب روکش اطمینان پیدا کند. اگر پزشک شما تشخیص دهد که استفاده از روش لمینت برای شما مناسب نیست می توانید از گزینه های دیگر مانند ونیر کامپوزیت، باندینگ، ارتودنسی دندان، سفید کردن و یا تراشیدن دندان ها استفاده نمایید.

مزایای لمینت دندان چیست؟

روکش دندان مزایای بسیاری  دارد که در موارد زیر مهم‌ترین آن ها است:

۱- محافظت از ساختار دندان ها

۲- پیشگیری از ترک و شکستگی دندان ها

۳- پوشش دندان های شکسته

۴- ترمیم دندان های عصب کشی شده

۵- محافظت از دندان ها در برابر سایش

۶- اتصال بریج به دندان ها

۷- پوشش برای ایمپلنت دندان ها

۸- اصلاح بدرنگی دندان ها

۹- اصلاح طرح لبخند

۱۰- اصلاح بدشکلی دندان ها

۱۱- از بین بردن فواصل دندان ها

۱۲- بر طرف کردن به‌ هم‌ ریختگی جزئی دندان ها

۱۳-اصلاح عملکرد جویدن

لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

لمینیت سرامیکی طول عمر بالایی دارد و نسبت به بسیاری از پروتزها ماندگاری بیشتری دارد. اگر از روکش ها به خوبی مراقبت شود طول عمر لمینت ها بین 10 تا 15 سال است. در برخی موارد طول عمر روکش دندان به بیش از 20 سال هم می رسد. همه چیز به نحوه و مراقبت های شما بستگی خواهد داشت.

معایب لمينت دندان چیست؟

لمینت مانند هر روش دیگری در کنار داشتن مزایا معایبی هم دارد که مهم ترین آن موارد است:

۱- در صورت عدم اجرای اصولی روکش احتمال تجمع باکتری در بین پلاک ها وجود دارد.

۲- احتمال ایجاد حساسیت و آلرژی به مواد روکش دندان وجود دارد.

۳- در برخی موارد بخاطر بی دقتی دندانپزشک و ارتفاع نامناسب لمینت غذا خوردن با مشکل مواجه می شود.

۴- در صورت عدم چسبندگی کامل بین روکش و دندان ها فضای خالی بین این دو ایجاد می شود که احتمال پوسیدگی دندان را افزایش پیدا می دهد.

۵- به خاطر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های لازم روکش دندان دچار مشکلاتی مانند شکستگی و لق شدن می‌شود.

عوارض لمینت دندان چیست؟

نصب روکش دندان عوارض خاص و قابل توجهی ندارد. اما احتمال دارد برخی عوارض به صورت کوتاه مدت اتفاق افتد:

۱- حساسیت دندان ها نسبت به غذا ها و نوشیدنی های سرد و گرم

۲- ایجاد ناراحتی هنگام جویدن غذا

۳- آزار دهنده بودن اندازه دندان

۴- ایجاد التهاب در لثه ها

سخن آخر

روکش کردن دندان ها باعث زیبایی لبخند افراد در هنگام لبخند زدن یا حتی صحبت کردن آن‌ها می شود. لمینت دندان ها اگر برای فک بالا در نظر گرفته شود باید دندان هایی که در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن مشخص می باشد را لمینت نمود تا فرد دارای لبخندی زیباتر و جذاب تر باشند. همان طور که می دانیم روکش ها دارای طول عمر بین ۷ الی ۱۰ سال با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می باشند. اگر شما هم به دنبال کلینیکی معتبر جهت لمینت کردن دندان های خود می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان ما راجع به کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی تجریش

امروزه یکی از انتخاب سخت افراد مراجعه به کلینیک معتبر و با سابقه کاری طولانی مدت می باشد اگر شما عزیزان هم به دنبال کلینیکی جهت درمان دندان های خود می باشید. پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان و کادر مجرب می‌باشد. شما با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش در سریع‌ترین زمان درمان دندان‌ های خود را آغاز می نمایید. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای محیطی تمیز و آرام بخش می باشد تا شما عزیزان در حین درمان دچار هیچ گونه استرس و اضطراب درمانی نشوید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/lCQx6

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/bWfZ9wCj

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahiehن

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir