مراقبت های لمینت دندان

مراقبت های لمینت دندان

مراقبت های لمینت دندان

لمینت یکی از شیوه های درمانی دندانپزشکی زیبایی است. شیوه درمانی لمینت از پرطرفدارترین درمان هایی است که توسط متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی انجام می شود. روکش های دندانی از دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تشکیل شده و هرکدام به مراقبت های خاصی برای دوام و نگهداری طولانی مدت نیاز دارند. ما قصد داریم شما در ادامه این مقاله با مراقبت های پس از لمینت‌ کردن دندان ها آشنا کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از لمینت دندان

بعد از انجام لمینت دندان پزشک متخصص دندان به شما توصیه می کند، پس از گذشت چند هفته در اوایل دوره جهت ارزیابی بیشتر به مطب مراجعه نمائید. در زیر مراقبت های لازم  از لمینت دندان را برای شما شرح دهیم:

  • رعایت کامل بهداشت دهان و دندان

هر چه بهداشت دهان خود را بهتر رعایت کنید، قطعا به طول عمر بیشتر و ماندگاری آن کمک خواهید کرد. ونیر پرسلین ها پوسیده نخواهند شد، اما به دلیل آن که این روکش ها با دندان طبیعی شما پیوند خورده اند احتمال پوسیدگی و آسیب رسیدن به دندان طبیعی زیر لمینت وجود دارد. رعایت بهداشت دهان و دندان با استفاده از سه روش امکان پذیر است:

1- پس از هر بار مصرف مواد غذایی از مسواک استفاده نمائید. مسواک زدن باعث می‌شود، تا به هیچ عنوان باقی‌مانده غذاها بر روی لمینت ها باقی نماند، و از خراب شدن یا تغییر رنگ لمینت‌ ها جلوگیری می نماید.

2- حداقل دو مرتبه در روز از مسواک برای تمیز کردن دندان های خود استفاده نمائید. مسواک زدن در روز باعث می شود تا دندان های شما از پوسیدگی و آسیب دیدگی در امان باشد.

3- پس از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده نمائید. باقی‌مانده غذاهایی که در بین دندان ها با مسواک زدن از بین می‌روند با نخ دندان قابل از بین رفتن می باشد به همین خاطر است که نخ دندان کشیدن یکی از ضرورت‌های اصلی برای افراد می باشد.

  • استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان

پس از نصب لمینت دندان باید از خمیر دندان و مسواک های نرم استفاده نمائید، زیرا خمیر دندان و مسواک هایی که دارای پرز سخت هستند موجب ساییده شدن ونیر های شما خواهند شد.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان
  • مراقبت های لثه

اگر دچار عفونت های لثه و بیماری پریودنتال شوید، لثه های شما دچار تحلیل می شود و اثرات نا مطلوبی بر روی ونیر های لمینت سرامیکی شما می گذارد.

  • چکاپ منظم

به صورت مرتب هر 6 ماه یک مرتبه جهت انجام چکاپ به پزشک خود مراجعه نمایید. انجام چکاب های دوره ای از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می کند.

  • عدم جویدن مواد سفت

عمر لمینت دندان بسیار بالاست و همچنین دارای مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. اما اگر در طولانی مدت از مواد سفت برای جویدن استفاده نمائید قطعا آسیب هایی جبران ناپذیر به لمینت های خود خواهید زد.

  • لمینت ها به دندان مقابل نباید ساییده شود

برخی افراد عادت به دندان قروچه رفتن دارند. این افراد باید بدانند در صورتی که از محافظ شبانه استفاده نکنند، در مدت زمان کم دندان های لمینت شده آنها دچار آسیب بسیار زیاد شوند.

  • عدم مصرف مواد غذایی رنگدانه دار

استفاده از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که باعث زرد شدن و تغییر دندان می شوند را محدود کنید. مصرف مواد رنگی برای دندان های طبیعی نیز مضر است.

  • عدم مصرف دخانیات

عادت هایی مانند سیگار کشیدن و قلیان کشیدن وجود دارد که باعث آسیب به لمینت دندان می شود. سیگار کشیدن باعث تغییر رنگ دندان های لمینت شده می شود.

  • عدم فعالیت ورزشی سنگین

ورزش هایی مانند فوتبال حرفه ای، کشتی حرفه ای تکواندو و کاراته حرفه ای می تواند، برای لمینت دندان شما کمی خطر آفرین می باشد. اگر دندان های خود را لمینت کرده اید هنگام انجام ورزش های سنگین و حرفه ای از محافظ دهان استفاده کنید.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

چرا نگهداری از لمینت دندان مهم است؟

لمینت مانند دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد. اگر از لمینت به خوبی مراقبت نکنید لمینت ماندگاری بالایی ندارد و دندان هایتان آسیب دیده و دچار پوسیدگی می شود. در صورت شدید شدن پوسیدگی دندان طبیعی خود را نیز از دست خواهید داد. لمینت سرامیکی را نمی توانید مانند کامپوزیت ترمیم کرد و اگر دچار شکستگی یا تغییر رنگ شود باید حتما آن را تعویض کنید.

عمر لمینت دندان

لمینت دندان دائمی نیست. اما لمینت دندان یکی از روش های طولانی مدت می باشد. شما بعد از مدتی نیازمند هستید، تا لمینت های خود را تعویض کنید. شما می توانید با انجام مراقبت های بعد از لمینت دندان عمر این درمان را افزایش دهید. با رعایت کردن نکات بهداشتی و مراقبتی و انجام چکاپ های دوره ای نزد متخصص دندانپزشک می توانید از آسیب رسیدن به لمینت دندان های خود جلوگیری نمایید و طول عمر آن‌ها را افزایش دهید. به طور معمول طول عمر لمینت دندان ها بین ۷ الی ۱۰ سال می باشد و پس از گذشت این دوره نیاز به ترمیم یا تعویض خواهند داشت.

سخن آخر درباره مراقبت لمینت‌ دندان ها

همان‌طور که می‌دانیم لمینت دندان یک روش جهت زیباتر کردن، مرتب کردن و همگام سازی دندان ها یا به عنوان دندان طبیعی در دهان افراد استفاده می‌شود. مراقبت از لمینت دندان ها همانند دندان های طبیعی افراد می باشد انجام چکاپ های دوره ای، مسواک زدن، استفاده کردن از دهانشویه و نخ دندان کشیدن تا حدودی از آسیب رسیدن به لمینت دندان ها و افزایش طول عمر آن‌ها به شما کمک می‌کند. شما باید پس از لمینت کردن دندان های خود از مصرف مواد رنگی پرهیز نمایید. اگر به دنبال کلینیکی معتبر جهت لمینت دندان های خود می باشید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین و با سابقه کار ترین کلینیک های دندانپزشکی در سطح جهانی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای متخصصانی با تجربه و کادر درمانی مجرب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر می باشد. همچنین این کلینیک داره محیطی تمیز و آرام بخش می باشد، تا شما عزیزان در حین درمان دچار هیچ گونه استرس، اضطراب و عوارضی پس از درمان نشوید. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را به خود هدیه دهید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/HX5fJ

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/X7NAuZ57

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir