هزینه ی ترمیم کامپوزیت دندان

هزینه ی ترمیم کامپوزیت دندان

هزینه ی ترمیم کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان یک ماده خیلی با ارزش و کاربردی در علم دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است. از این ماده به منظور مقاصد متعدد نظیر پر کردن دندان، ترمیم های سطحی، بازسازی و ترمیم دندان های صدمه دیده پس از عصب کشی و یا اصلاح و درست کردن طرح لبخند استفاده می شود. بسته به اینکه از کامپوزیت به چه منظوری استفاده می شود، قیمت و هزینه کامپوزیت نیز گوناگون است. ما در این مطلب هزینه ی ترمیم کامپوزیت، ترمیم های جزئی تا پیشرفته و ونیر کامپوزیت را بیان کرده ایم. جهت اطلاع از هزینه دقیق هر تکنیک ادامه از وب سایت کلینیک دندانپزشکی تجریش مطلب را مطالعه کنید.

عوامل موثر بر قیمت کامپوزیت چیست؟

فاکتورهای متعددی وجود دارند که می‌توانند هزینه ترمیم کامپوزیت دندان ۱۴۰۲ را تحت اثر خود قرار بدهند و به واسطه این هزینه برای یک شخص افزایش و یا کاهش پیدا کند. در ادامه به توضیحات بیشتری در مورد این عوامل پرداخته شده است:

  • برند کامپوزیت و کشور سازنده

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مسائلی که می‌تواند اثر بسیاری بر روی هزینه کامپوزیت داشته باشد، برند و شرکت سازنده آن است. برندهای متعدد دارای کیفیت‌های متعدد هستند که طبق زیاد شدن و یا کم شدن هزینه‌های روکش دندان می‌شوند. هزینه هر دندان کامپوزیت طبق برند آن می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

  • تعداد دندان‌های مورد نیاز برای کامپوزیت

قیمت‌های ذکر شده جهت کامپوزیت مخصوص هر واحد دندان می‌باشد و جهت اینکه بتوانید هزینه تعداد واحدهای زیادتری را به دست آورید باید هزینه هر واحد کامپوزیت را ضرب در مبلغ آن نمایید. در نهایت هر چه تعداد دندان‌های زیادتری به کامپوزیت نیاز داشته باشند هزینه آن نیز زیاد خواهد شد. هزینه کامپوزیت هر واحد دندان طبق تعداد دندان‌های مورد احتیاج برای کامپوزیت ونیر متغیر است.

  • میزان تخصص و مهارت دندانپزشک

یکی دیگر از عوامل اصلی و تاثیرگذار بر روی هزینه کامپوزیت درصد تجربه و مهارت دندانپزشک است که می‌تواند بر روی نتایج به دست آمده از روکش‌های دندان نیز اثرگذار باشد. در صورت کلی هرچه تجربه یک متخصص زیادتر باشد هزینه زیادتزی نسبت به دندانپزشک تازه کار و کم تجربه دریافت خواهد کرد.

  • محل جغرافیایی کلینیک

منطقه جغرافیایی از فاکتورهای مهم در زمان تعیین قیمت کامپوزیت می‌باشد چرا که هزینه انجام اینکار در شهرهای بزرگتر به دلیل داشتن خدمات و تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر بالاتر خواهد بود. این فاکتور را می‌توان برای نواحی مختلف یک شهر نیز در نظر گرفت.

  • درمان پوسیدگی دندان‌ها

در صورتی که فرد پیش از انجام کامپوزیت دندان نیاز به ترمیم پوسیدگی‌ها و آسیب دیدگی‌های دندان خود داشته باشد بایستی هزینه آن را به صورت جداگانه پرداخت نماید. البته در نظر داشته باشید که بعضی از بیمه های درمانی قسمتی از هزینه‌های مربوط به درمان را پوشش می‌دهد.

  • برداشتن روکش‌های قبلی کامپوزیت

در صورتی که قبلا کامپوزیت دندان انجام داده باشید، پزشک باید روکش‌های قبلی را ریمو نموده و سپس برای انجام کامپوزیت جدید اقدام نماید. در نهایت برداشتن روکش‌های قبلی کامپوزیت دندان خود نیز هزینه جداگانه‌ای در برخواهد داشت.

  • هزینه‌های جانبی

علاوه بر هزینه اصلی و اساسی کامپوزیت دندان، هزینه‌های دیگری نیز باید توسط شخص بیمار پرداخت شود که به منظور هزینه جانبی شناخته می‌شود. این هزینه‌ها می‌توانند شامل مواردی نظیر هزینه ویزیت‌های مشاوره، هزینه داروهای تجویز شده، هزینه عکس‌های تجویز شده و غیره … باشد. در بعضی از موارد پیش از اجرای کامپوزیت احتیاج به ارتودنسی می‌باشد که هزینه ارتودنسی دندان با در نظر گرفتن به نوع براکت و مدت زمان آن برای هر شخص متغیر است.

قیمت هر واحد کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

توجه داشته باشید که هزینه کامپوزیت طبق یک واحد دندان حساب می‌شود و این هزینه به موارد گوناگونی بستگی دارد. طبق فاکتورهای بیان شده در این مطلب هزینه هر واحد کامپوزیت دندان تعیین و مشخص می‌شود که می‌تواند برای هر شخص متغیر باشد. در حقیقت قیمت کامپوزیت در کلینیک دندانپزشکی و یا کلینیک‌های متعدد متفاوت است که طبق هر واحد کامپوزیت تعیین و مشخص می‌ گردد.

قیمت کامپوزیت دندان خط لبخند چقدر است؟

جهت اجرای خط لبخند باید دندان‌هایی که حین خندیدن قابل دیدن هستند کامپوزیت شوند. در حقیقت کامپوزیت ونیر دندان‌های جلو سبب می‌شوند تا به لبخندی زیبا و چهره‌ای جذاب دست پیدا کنید. جهت به دست آوردن هزینه کامپوزیت دندان خط لبخند باید تعداد دندان‌هایی که قابل دیدن هستند را ضرب در قیمت هر واحد کامپوزیت دندان کنید.

قیمت ترمیم کامپوزیت دندان جلو

هزینه کامپوزیت دندان جلو برای افرادی که تصمیم دارند تا به نتایج ایده آل و مناسبی دست پیدا کنند بسیار مهم می‌باشد. از آنجایی که دندان‌های جلو کامل قابل دیدن می‌باشند باید از مواد کامپوزیت با کیفیت و مرغوب به منظور انجام اینکار استفاده کنید. در حالت کلی هزینه هر واحد کامپوزیت دندان جلو می‌تواند در حدود ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان متفاوت باشد.

کامپوزیت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کامپوزیت دندان

معایب استفاده از کامپوزیت ارزان قیمت چیست؟

از عوارض و یا معایب کامپوزیت ارزان قیمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامپوزیت ارزان قیمت سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهد و زرد می‌شود.
  • کامپوزیت دندان ارزان احتمال دارد به علت ضربه شکسته شود.
  • ماندگاری و طول عمر کامپوزیت ارزان کوتاه‌تر می‌باشد.
  • ترمیم کامپوزیت‌های ارزان شکسته به آسانی صورت نمی‌گیرد.
  • سازگاری مواد کامپوزیت ارزان با دیگر دندان‌ها و دهان کم است.
  • استفاده از مواد بی کیفیت احتمال دارد سبب بروز بوی بد دهان شود.
  • کامپوزیت‌های ارزان قیمت احتمال دارد حالت طبیعی دندان‌ها را از دست بدهد.

✓ استفاده از کامپوزیت ارزان قیمت به علت استحکام پایین، طول عمر کوتاه و دیگر معایبی که دارد به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌گردد.

تفاوت قیمت کامپوزیت و لمنیت

یکی از عمده تفاوت‌های کامپوزیت ونیر و لمینت دندان طول درمان و قیمت آن می‌باشد. کامپوزیت دندان در مطب دندانپزشکی در یک جلسه و حدود ۳ ساعت انجام می‌شود و به همین دلیل قیمت کامپوزیت دندان پایین‌تر از لمینت می‌باشد. لمینت دندان به دلیل ساخت آن در لابراتور به ۲ تا ۳ جلسه درمان نیاز است و پس از ساخت آن در لابراتور، دندانپزشک می‌تواند آنها را روی دندان نصب کرد.

مزایای کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان مانند دیگر درمان‌های زیبایی مزایایی دارد که در ادامه به این موارد اشاره شده است:

  • در روش کامپوزیت دندان، نیازی به تراش دندان و آسیب به مینای دندان نیست و می‌توان روی دندان اصلی کامپوزیت انجام داد.
  • هزینه کامپوزیت دندان نسبت به دیگر روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان کمتر است.
  • در صورت شکستن و یا بروز هر مشکل امکان ترمیم آن وجود دارد.
  • کامپوزیت دندان باعث منظم و هم‌تراز شدن دندان‌ها می‌شود.
  • در کامپوزیت دندان به دلیل اینکه توسط لابراتور ساخته نمی‌شود خطای انسانی کاهش می‌یابد.
  • دارای شکل و فرم طبیعی است که تفاوت آن را با دندان طبیعی متوجه نمی‌شوید و باعث لبخندی زیباتر و افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

هزینه کامپوزیت دندان به صورت اقساطی چگونه است؟

برخی از کلینیک‌ها و یا دندانپزشکان برای راحتی بیماران خود در پرداخت هزینه کامپوزیت دندان، شرایط اقساطی را فراهم نموده‌اند. بر اساس این شرایط بیمار می‌تواند بخشی از هزینه کامپوزیت دندان خود را در ابتدا به صورت نقدی پرداخت نماید و مابقی آن به صورت اقساطی از فرد دریافت می‌شود.

✓ باید در نظر داشته باشید که برخی از کلینیک‌ها با توجه به شرایط و قواعد خود ممکن است از بیمار چک و یا سفته به عنوان ضمانت و به ازای هر ماه دریافت کنند.

آیا هزینه کامپوزیت دندان را بیمه پوشش می‌دهد؟

بیمه تنها خدماتی را که با هدف درمان انجام می‌شوند تحت پوشش خود قرار می‌دهد و از پرداخت هزینه‌هایی که مرتبط با زیبایی باشد اجتناب می‌کند. در واقع از آنجایی که کامپوزیت دندان به عنوان یک راهکار زیبایی شناخته می‌شود هیچ هزینه‌ای توسط بیمه پرداخت نمی‌گردد و فرد بایستی تمامی هزینه‌ها را به صورت نقدی پرداخت نماید.

  • کامپوزیت دندان با بیمه

✓ برخی از هزینه‌های جانبی مانند گرفتن عکس و یا ترمیم دندان‌های آسیب دیده قبل از انجام کامپوزیت دندان می‌تواند توسط بیمه‌های درمانی پرداخت شوند.

عوارض کامپوزیت دندان ارزان

طول عمر کامپوزیت دندان بنا بر میزان مهارت و تخصص دندانپزشک، نوع برند کامپوزیت و انواع آن متفاوت است که اگر از کامپوزیت ارزان قیمت استفاده کنید قطعا طول عمر کمی خواهد داشت و ممکن است باعث ایجاد آسیب به دندان‌های دیگر شود. یکی دیگر از عوارض زودگذر کامپوزیت دندان حساسیت نسبت به گرما و سرما می‌باشد که معمولا در روزهای اول از بین می‌رود. در برخی از موارد اگر کامپوزیت دندان موجب آسیب به بافت لثه شد بهتر است حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. همچنین شکستگی کامپوزیت یکی از عوارض آن می‌باشد که راه‌حل آن آسان است و توسط دندانپزشک مانند دندان طبیعی درمان می‌شود. مراجعه به بهترین دندانپزشک کامپوزیت و استفاده از کامپوزیت قیمت مناسب در نتیجه نهایی و رضایت شما موثر است.

کامپوزیت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کامپوزیت دندان

سوالات متداول قیمت کامپوزیت دندان

۱- چرا قیمت برندهای مختلف کامپوزیت دندان متفاوت است؟

برندهای مختلف کامپوزیت دندان شامل قیمت‌های متفاوتی هستند چرا که از کیفیت و مرغوبیت یکسانی برخوردار نیستند. همان طور که واضح است قیمت کامپوزیت دندان که از کیفیت بالاتری برخوردار است بیشتر از سایر کامپوزیت‌های دندان می‌باشد.

۲- قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی چقدر است؟

قیمت کامپوزیت دندان خرگوشی به فاکتورهای مختلفی مانند هزینه دستمزد دندانپزشک، برند مورد استفاده برای کامپوزیت دندان، منطقه جغرافیایی و … بستگی دارد که باعث می‌شود تا هزینه کامپوزیت در افراد مختلف کاهش و یا افزایش پیدا کند.

۳- هزینه کامپوزیت دندان شکسته جلو چقدر است؟

دندان‌های جلو ممکن است بنا به دلایل مختلفی دچار شکستگی شوند که برای ترمیم آن می‌توان از کامپوزیت دندان استفاده کرد. از آنجایی که این دندان‌ها کاملا قابل مشاهده می‌باشند بایستی برای ترمیم آن از کامپوزیت‌های باکیفیت و مرغوبیت بالا استفاده نمود که از استحکام و مقاومت مناسبی نیز برخوردار هستند.

۴- چرا هزینه لمینت از کامپوزیت دندان بیشتر است؟

با وجود اینکه لمینت دندان و کامپوزیت برای رسیدن به یک هدف یکسان انجام می‌پذیرند اما راهکار استفاده از آن و مواد مورد نیاز برای انجام اینکار کاملا متفاوت است. از این رو قیمت کامپوزیت دندان کمتر از لمینت دندان می‌باشد. برخی از دلایل اصلی برای هزینه بیشتر لمینت دندان نسبت به کامپوزیت به شرح زیر هستند:

  • لمینت دندان از مقاومت و استحکام بالاتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است.
  • لمینت دندان دارای ماندگاری و طول عمر بیشتری از کامپوتزی دندان می‌باشد.
  • لمینت دندان در طی چند جلسه و کامپوزیت در طی یک جلسه قابل انجام است.
  • روکش‌های لمینت دندان پس از انجام قالب گیری توسط لابراتور ساخته می‌شود.
  • لمینت دندان می‌تواند ناهنجاری و نامنظمی‌های بیشتری از دندان را پوشش بدهد.

✓ انتخاب روش مناسب برای روکش دندان بر اساس نیازهای فرد، میزان شدت ناهنجاری‌های دندان، نظر دندانپزشک متخصص و بودجه مورد نظر برای انجام اینکار صورت می‌گیرد.

نتیجه گیری

هزینه ترمیم کامپوزیت موضوعی نیست که بتوان درباره‌ی آن نظر قطعی داد، به علت اینکه به فاکتورهای متعددی وابسته است. از همین رو شما باید حتما به دندان‌پزشکی مراجعه کنید تا پزشک بررسی‌های لازم را انجام دهد و هزینه‌ی ترمیم را به شما بگوید. حال اگر شما به‌ دنبال بهترین دکتر کامپوزیت دندان در تهران هستید که خدمات ترمیم کامپوزیت را برای شما انجام دهد، ما به شما کلینیک دندانپزشکی تجریش واقع در تهران را پیشنهاد می‌دهیم. در این مجموعه بهترین پزشک‌ها مشغول به فعالیت هستند و از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کنند و می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/uxgAB

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir