همه چیز در خصوص نایت گارد

همه چیز در خصوص نایت گارد

همه چیز در خصوص نایت گارد

نایت گارد پوشش حفاظتی دندان است و یکی از تجهیزات دندان‌پزشکی می باشد. این محافظ دندانی برای جلوگیری از صدمات احتمالی دندان برای افراد با توجه به نوع مشکل شان استفاده می شود. اگر که می خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید بهتر است تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

نایت گارد یا محافظ دهان چیست؟

نایت گارد پوششی می باشد که برای محافظت از دندان در برابر ساییده شدن و هرگونه آسیب احتمالی دیگر  استفاده می شود. محافظ دندانی از سایش دندان ها و شکستن آن‌ها جلوگیری می کند. این پوشش در هنگام خواب شب یا هر زمانی از روز است که با توجه به مشکل فرد توسط دندانپزشک تجویز می شود. کاربرد عمده و اصلی محافظ دندانی جلوگیری از آسیب های زیر به هنگام دندان قروچه و فعالیت های ورزشی می باشد:

۱- جلوگیری از لپ پر شدن دندان

۲- جلوگیری از آسیب به وسایل دندانپزشکی مانند: روکش، بریج و بریس

۳- جلوگیری از ایجاد آسیب در ریشه دندان

۴- جلوگیری از وارد شدن  آسیب به  لب‌ها و گونه‌ها

۵- مانع از آسیب زدن به زبان

۶- جلوگیری از ایجاد شکستگی در فک و دندان

مشخصات و, ویژگی های نایت گارد

نایت گاردها پلاستیک هایی از جنس اکریلیک و یا استات یا وینیل می باشند و در نوع دیگر آن با توجه به مشکل فرد از آمالگامی مانند: فلزات کبالت و کروم د استفاده می شود. افراد با استفاده از محافظ دندانی از ایجاد فشار اضافه بر روی فک و دندان ها در زمان خواب و سایش و دندان قروچه جلوگیری می کنند. محافظ دندانی می تواند این فشار را جذب کند.

انواع نایت گارد

محافظ دندانی به 3 دسته اصلی تقسیم می شود:

۱- محافظ دندانی پیش ساخته

این نوع محافظ دندانی نسبت به دو نوع دیگر ارزان تر می باشد. این مدل محافظ دندانی از  قبل آماده شده است و می‌توان آن را از فروشگاه های لوازم ورزشی و یا داروخانه ها تهیه نمود. نایت گاردهای پیش ساخته به دلیل حجیم بودنشان باعث دشوار شدن تنفس و اختلال هنگام صحبت کردن می شود. در این نوع محافظ دندانی باید به منظور تناسب با دندان های شخص تغییراتی بر روی نایت گارد انجام شود و به دلیل محافظت کم این محصول دندان پزشکان خرید آن را توصیه نمی کنند.

۲- محافظ دندانی بویل اند بایت

این نوع محافظ دندانی به دلیل استفاده از مواد ترموپلاستیک در ساخت نسبت به نوع آماده بهتر می باشد و در فروشگاه های ورزشی معتبر به فروش می رسد. روش استفاده محافظ دندانی بدین صورت می باشد که به منظور نرم شدن و حالت انعطاف پذیری آن را  باید درون آب گرم قرار دهید و با فشار انگشت و زبان بر روی دندان های خود قرار دهید تا فرم و شکل متناسب با دندان های شما را گیرد.

۳- نایت گارد سفارشی

این نوع از نایت گاردها با تجویز دندانپزشک در لابراتوار متناسب با فرم و اندازه دندان ها ساخته می شود. پزشک از دندان های شما قالبی تهیه می کند سپس پزشک قالب را به آزمایشگاه می فرستد. با توجه به سفارشی بودن این محصول از نظر قیمت گران تر از دو مدل دیگر می باشد. در این نوع محافظ دندانی به دلیل راحتی فرد زمان استفاده وقت و زمان بیشتری برای ساخت آن نیاز است.

نایت گارد خروپف

یکی دیگر از مدل های محافظ دندانی مدل خروپف می باشد. این محافظ دندانی زمانی استفاده می شود که فرد با مشکل خروپف مواجه باشد. نایت گارد مخصوص خروپف با دستور پزشک حلق و بینی تجویز می شود و می توان آن را خریداری کرد. این نایت گارد با ثابت نگه داشتن زبان و کام نرم و باز گذاشتن مجرای تنفسی مشکل خروپف را حل خواهد کرد.

محافظ دندانی نرم و سخت

بسیاری از نایت گارد ها از قبل ساخته شده اند و در  بازار یافت می شود و از آکریلیک سخت ساخته می شوند. محافظ دندانی نرم را می توان به راحتی از بازار خرید. استفاده از نایت گارد های نرم آسان تر از دیگر مدل ها  است. زمانی این محافظ دندانی پیشنهاد می شود که مشکل فرد وجود دندان قروچه و … نباشد.

نایت گارد
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – نایت گارد

مزایای استفاده از محافظ دندانی

از مزایا و کاربرد نایت گارد دندان به موارد زیر می توانیم اشاره کنیم:

۱- باعث توقف درد ناشی از فشار وارد شده بر فک زمان دندان قروچه می شود.

۲- محافظت از لثه

۳- محافظت از مینای دندان فرد

۴- کاهش خطر به هم خوردن تراز دندان ها

۵- خواب بهتر

۶- امکان ساخت سفارشی متناسب با دندان های فرد

۷- مهار دندان ها و محافظت در برابر ایجاد حساسیت های دندانی

عوارض استفاده از محافظ دندان

عوارض محافظ دندانی نسبت به مزایای آن کمتر است اما شما باید قبل از هر اقدامی برای استفاده از این محصول با معایب آن آشنا شوید. اگر از نایت گاردهای آماده استفاده می کنید چون قالب دندان شما با فرم و شکل آن متفاوت است ممکن است زمان خوردن غذا، تنفس و صحبت مشکلاتی برای شما ایجاد شود. یک محافظ دندانی خوب ویژگی های زیر را دارد تا به هنگام استفاده برای انجام فعالیت های ورزشی خاص یا دندان قروچه های ناشی از استرسی برای شما مشکل به وجود نیاورد:

۱- مقاوم و با دوام

۲- دارای ضخامت کافی

۳- راحت است و اختلالی در  هنگام تنفس، گفتار و بلع غذا ایجاد نمی کند.

۴- تمیز کردن آن  آسان

آیا غذا خوردن با نایت گارد امکان پذیر است؟

محافظ های دندان که به سفارش فرد در آزمایشگاه ساخته می شود و متناسب و فیکس دندان است هیچ مشکلی برای فرد هنگام صحبت کردن ایجاد نمی کند، اما توصیه می شود با این وسیله اصلا غذا نخورند. غذا خوردن با نایت گارد باعث گیر کردن ذرات مواد غذایی بین محافظ و دندان ها می باشد و امکان رشد باکتری ها در یک اکو سیستم عالی به هنگام خواب فراهم می شود. پس شما باید قبل از غذا خوردن محافظ دندان خود را در آورید و به هنگام خواب آن را تمیز شسته و خشک نگه دارید تا از ایجاد شرایط برای پوسیدگی دندان ها جلوگیری نماید.

نکات مربوط به نگهداری و استفاده از محافظ دندان

محافظ دندانی کاربرد فراوانی دارد و ورزشکاران یا برخی از افراد جهت محافظت از سایش دندان ها از این وسیله استفاده می کنند. یکی از نکات مهم هنگام استفاده از نایت گارد رعایت بهداشت و مراقبت است در قسمت زیر به چند مورد از این نکات اشاره می کنیم:

۱- مسواک زدن

۲- نخ دندان کشیدن قبل از استفاده نایت گارد

۳- نجویدن غذا هنگام استفاده از محافظ دندان

۴- شستن نایت گارد با هر بار استفاده با آب سرد، صابون و خمیر دندان

۵- مراقبت از محافظ دندان در جعبه مخصوص

۶- خم کردن نایت گارد ممنوع است.

۷- عدم قرارگیری جعبه نایت گارد زیر نور مستقیم آفتاب

۸- تعویض به موقع نایت گارد برای کودکان در حال رشد هر 12 تا 18 ماه

قیمت نایت گارد یا محافظ پوششی دندان

محافظ های دندانی در انواع مختلف در داروخانه ها، فروشگاه های لوازم ورزشی و یا پزشکی موجود است. با توجه به گزینه انتخابی فرد هر کدام قیمت متفاوتی دارد. اگر محافظ دندان را بخواهید به صورت سفارشی تهیه کنید باید هزینه ای بیشتر پرداخت کنید.

سخن آخر

نایت گارد محافظ دندانی است که افراد می‌توانند در هنگام ورزش های سنگین مانند: ورزش های رزمی و بوکس، کشتی از آن جهت مصاف محافظت از دندان های خود استفاده نمایند. نایت گارد همچنین به عنوان یک محافظ برای دندان های تراشیده شده و روکش شده نیز استفاده می شود. انواع مختلف نایت گارد در فروشگاه های طب پزشکی، داروخانه ها یا توسط متخصص با توجه به فرم دندان های شما ساخته می شود. محافظت از نایت گارد مانند دندان های طبیعی می‌باشد شما با محافظت از نایت گارد طول آن را چندین برابر خواهید کرد. اگر که قصد انجام درمان دندانپزشکی دارید و به دنبال کلینیکی معتبر می باشید پیشنهاد ما به شما عزیزان مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان دندانپزشک می‌باشد.

نایت گارد
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – نایت گارد

آشنایی بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تجریش

یکی از انتخاب های سخت افراد مراجعه به کلینیک دندانپزشکی معتبر با سابقه کاری طولانی مدت می باشد. ما به شما کلینیک دندانپزشکی تجریش را پیشنهاد می نماییم شما با مراجعه به این کلینیک در سریع‌ترین زمان درمان دندان‌ های خود را آغاز می نمایید و از لبخندی زیباتر برخوردار خواهید بود. شما با مراجعه به این کلینیک زیر نظر بهترین متخصصان دندان پزشک و کادر درمانی مجرب درمان خود را آغاز می نماید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

تلگرام

https://t.me/clinic_elahieh

گپ

https://gap.im/join/Nzg0Nzk2ODU5NDcwNTQ2Nzk0NzY1NjIwNTg3NjY2MzQ0NTYxMDI4OTE5NTE2NjE1NjI1Mjc3OTgzMTYyNjI3MDYyNTAyNjA3MTA1NTG

سروش

https://splus.ir/clinicelahieh

ایتا

https://eitaa.com/clinicelahieh

روبیکا

https://eitaa.com/clinicelahieh

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/YQ0Hf

لینک نماشا:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir