چند نوع مواد برای پر کردن دندان وجود دارد؟

چند نوع مواد برای پر کردن دندان وجود دارد؟

چند نوع مواد برای پر کردن دندان وجود دارد؟

شما اگر از درمان عصب کشی استفاده کرده باشید پس از آن نیاز به پر کردن دندان خود خواهید داشت. اما بسیاری از افراد نمی دانند که چه موادی جهت پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما در ادامه این مقاله شما را با پر کردن دندان ها و مواد مورد استفاده آن آشنا خواهیم کرد برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید.

مواد برای پر کردن دندان ها

به طور معمول مواد های مصرفی جهت پرکردن دندان ها عبارتند از:

۱- آمالگام

ترکیبات مواد مصرفی آمالگام از جیوه، قلع و مس می‌باشد. بسیاری از افراد مواد آمالگام را برای بدن مضر می دانند چرا که در آن مقداری جیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما طی تحقیقات انجام شده جیوه موجود در آمالگام هیچ‌گونه ضرری برای وزن نخواهد داشت چرا که از خود بخار جیوه تولید نخواهد کرد. آمالگام یکی از قدیمی‌ترین مواد مصرفی است که جهت پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گرفته است و هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. آمالگام موادی است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار می باشد. آمالگام موادی است که بیشتر برای دندان های آسیایی استفاده می شود، چرا که این دندان‌ ها بیشتر دچار فشار خواهند شد. همچنین رنگ آمالگام به صورت نقره‌ای رنگ می‌باشد که برای دندان های فک جلو مورد استفاده قرار نمی گیرد. مواد مصرفی آمالگام نسبت به کامپوزیت بیشتر می‌باشد. برای پرکردن دندان با مواد مصرفی آمالگام هیچ گونه نیازی به چسب و ساخت آن در لابراتوار نمی باشد. آمالگام هیچ‌گونه عوارضی برای افراد نخواهد داشت، شما می توانند از آمالگام برای پر کردن دندان خود استفاده نمایید. معمولا طول عمر آمالگام بین ۱۰ الی ۱۲ سال می‌باشد.

پر کردن دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – پر کردن دندان

۲- کامپوزیت

یکی از پرمصرف ترین موادی که جهت پر کردن دندان های نیازمند پر شدن و دندان های فک جلوی مورد استفاده قرار می گیرد، مواد مصرفی کامپوزیت می باشد. کامپوزیت نسبت به آمالگام مقاومت کمتری در برابر ضربه و فشار خواهد داشت. اما به دلیل رنگ طبیعی، که رنگ طبیعی دندان ها می باشد برای دندان های فک جلو مورد استفاده قرار می گیرد. برای نصب کامپوزیت نیازی به تراش بر روی دندان و مینای دندان نخواهد بود که یکی از مزیت‌های مهم کامپوزیت رنگ آن‌ها باشد. همچنین کامپوزیت دندان ها در برابر تغییر رنگ استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارند. همان‌طور که گفتیم کامپوزیت نسبت به آمالگام مقاومت کمتری دارد و حتی هزینه درمانی کامپوزیت نسبت به آمالگام بیشتر می باشد، از کامپوزیت نمی‌توان برای پوسیدگی های وسیع استفاده نمود. عمر کامپوزیت بین ۵ الی ۷ سال با رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی می باشد و پس از آن شما نیاز به ترمیم و تعویض خواهید داشت.

هنگامی که شما از مواد مصرفی کامپوزیت استفاده نمایید دچار هیچ‌گونه تغییر رنگ دندان نخواهید شد.

۳- سرامیکی یا پرسلین

سرامیک یا پرسلین این یکی از موادی است که جهت پر کردن یا روکش کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت نصب پرسلین نیاز به اندازه گیری و تراش بخش کمی یا زیادی از مینای دندان یا قسمتی از دندان توسط متخصص می باشد، و پس از آن اندازه گیری ها به لابراتوار برای ساخت پرسلین با فرم صورت و فرم دندان های شما فرستاده می شود. هزینه پرسلین نسبت به آمالگام و کامپوزیت بیشتر می‌باشد. اما دارای رنگ‌بندی شفاف‌تر و استحکام بالاتری می باشد. طول عمر این مواد حدوداً بین ده الی دوازده سال می‌باشد. یکی از معایبی که پرسلین دارد این می باشد که، اگر دندان شما دچار پوسیدگی شوید، شما به هیچ عنوان متوجه آن نخواهید شد. پس برای متوجه شدن از این موضوع باید به چکاپ های دوره ای نزد متخصص دندانپزشک بروید.

۴- گلاس آینومر

این ماده هنگامی که در پرکردگی دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت خود به خود در طی زمان از خود فلوراید تولید خواهد کرد. فلوراید سبب سفید تر شدن و جلوگیری کردن از پوسیدگی دندان ها می شود. مواد گلاس آینومر به راحتی بر روی دندان ها می چسبد و نیاز به عملکرد خاصی نخواهد داشت. رنگبندی این مواد بسیار مشابه رنگ طبیعی دندان می باشد.

پر کردن دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – پر کردن دندان

۵- طلا

طلا یکی از مواد مصرفی جهت پر کردن دندان ها می باشد. اما همان‌طور که می دانیم طلا یکی از پرهزینه ترین مواد مصرفی جهت پر کردن دندان ها می باشد. برای پر کردن دندان با طلا نیاز به ساخت آن در لابراتوار و قالب گیری می باشد. هنگامی که افراد از مواد مصرفی طلا برای دندان های خود استفاده می کنند، دچار هیچ گونه حفره دندانی، پوسیدگی و از بین رفتن دندان نخواهند شد. چرا که  طلا مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه، فشار و خورندگی خواهد داشت. از معایب عمده طلا رنگ زرد آن و هزینه نسبتا بالای آن می باشد. طول عمر طلا به صورت مادام العمر می‌باشد.

سخن آخر

اگر شما از درمان های مانند عصب کشی یا دچار آسیب های تروماتیک شده نیاز به پر کردن دندان های خود خواهید. اما انتخاب این که کدام مواد مصرفی برای شما بهتر و به صرفه تر می باشد، را بهتر است به عهده پزشک معالج خود واگذار کنید. معمولا برای دندان‌ های آسیای فک عقب مواد مصرفی آمالگام و مواد کامپوزیت برای دندان های فک جلو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال کلینیکی معتبر جهت انجام خدمات دندانپزشکی و پرکردن دندان های خود بدون داشتن استرس و اضطراب می باشید پیشنهاد ما به شما کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد.

پر کردن دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – پر کردن دندان

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

ما در کلینیک دندانپزشکی تجریش سعی کردیم که محیطی آرام، تمیز و آرام بخش را برای شما فراهم سازیم که در حین درمان شما دچار هیچ گونه استرس و اضطراب نشوید. در کلینیک دندانپزشکی تجریش کادر ماهر و متخصصانی با تجربه آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشند. کلینیک دندانپزشکی تجریش  آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در داشتن لبخندی زیبا می باشد. شما هر چه سریعتر درمان دندان های خود را آغاز نمایید از هزینه کمتری برخوردار خواهید شد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/s6op

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/5KVC0

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/CLZLMfWy

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir