چه زمانی و چرا به یک متخصص جراحی مراجعه کنیم؟

چه زمانی و چرا به یک متخصص جراحی مراجعه کنیم؟

چه زمانی و چرا به یک متخصص جراحی مراجعه کنیم؟

برای مشکلاتی از قبیل زیبایی یا عملکرد دهان، فک و صورت و یا اگر نیازمند اقدامات درمانی و جراحی جهت اصلاح آن ها هستید به متخصص جراحی مراجعه  نمایید. آن‌ چه در این مقاله به خواهیم پرداخت، اطلاعات جامعی درباره تخصص جراحی دهان، فک و صورت و کارهایی است که در این رشته انجام داده می شود پرداخته ایم.

متخصص جراحی دهان، فک و صورت

تخصص جراحی دهان فک و صورت یکی از تخصص های ده گانه در دندانپزشکی می باشد. این حرفه شامل تشخیص و درمان بیماری ها، صدمات و نقایص مربوط به هر دو جنبه کاربردی و زیبایی می باشد.

متخصص جراحی دهان چه اقداماتی برای بیماران انجام می دهد؟

وسعت این تخصص از کشیدن دندان تا درمان شکستگی های پیچیده صورت است و کاربرد این تخصص وسعت زیادی دارد. یک متخصص جراحی دهان، فک و صورت پس از آموزش، باید توانایی اصلاح و بهبود  طیف وسیعی از بیماری ها و صدمات وارده را داشته باشد. در زیر به برخی از بیماری ها و صدمات اشاره می کنیم.

۱- بهبود بیماری های مربوط به سر

۲- صدمات صورت

۳- صدمات فک

۴- صدمات گردن

۵- صدمات طاق جمجمه

متخصص جراحی
متخصص جراحی

متخصص جراحی فک و صورت

جراحی همراه با ارتودنسی برای عارضه های وسیع فک و دندان انجام می شود. این عارضه ها شامل ناهنجاری های مادرزادی، اختلالات رشد و یا آسیب های تروماتیک اکتسابی می باشد، هدف این جراحی بهبود عملکردهای جویدن، تکلم و تنفس می باشد. در کنار این موارد، جراحی فک و صورت و ارتودنسی، زیبایی صورت را نیز بهبود خواهد بخشید. در برخی موارد بیمار نیاز به ارتودنسی و جراحی فک با هم دارد و در این زمان درمان ارتودنسی پیش نیاز جراحی فک می باشد. مشکلاتی که بیمار باید در سن مناسب مراجعه نماید بین ۱۸ الی ۲۵ سالگی می باشد. اگر بیمار در سن مناسب مراجعه نکند و نیاز به جراحی فک داشته باشد دچار عارضه های دندانی بیشتری می شود. این عارضه ها شامل موارد زیر می شود:

۱- جلو بودن فک پایین

۲- عقب بودن شدید فک پایین

۳- عقب بودن چانه

۴- انحراف فک پایین

۵- انحراف فک بالا

۶- تنگی شدید فک بالا

۷- مشاهده شدن لثه به مقدار زیاد هنگام خندیدن

۸- نقایص و سندرم های مادرزادی

۹- عوارض ناشی از ضربه به فک و صورت

متخصص جراحی
متخصص جراحی

موارد انجام جراحی فک و صورت

در موارد زیادی، جراحی فک و صورت با ارتودنسی یا جراحی ارتوگناتیک، انجام خواهد شد. کاربرد این جراحی زمانی می باشد که درمان ارتودنسی به تنهایی قادر به برطرف کردن این عارضه و علائم نباشد. موارد زیر از جمله موارد کاربرد جراحی فک و صورت به همراه ارتودنسی می باشد.

۱- اصلاح و ناهنجاری های مادرزادی از قبیل اختلالات رشد و استخوان فک،

۲- اصلاح عملکرد جویدن فک

۳- ماندگاری طولانی مدت ارتودنسی، کاهش مدت زمان کلی درمان

۴- زیبایی چهره

۵- بهبود وضعیت تنفس

۶- بهبود تکلم و درمان دردهای موجود در فک

۷- اپن بایت بودن دندان ها

دندان های اپن بایت و جراحی ارتوگناتیک

اگر دندان ها به شکل مناسب روی هم قرار نگیرند و به اصطلاح اپن بایت باشند، پزشک ابتدا با ارتودنسی اقدام به مرتب کردن دندان ها خواهد کرد و سپس جراحی فک را به بیمار خود پیشنهاد می کند.

روی هم قرار نگرفتن دندان ها و به هم نرسیدن دندان های فک بالا و پایین، مشکلاتی مانند: جویدن نامناسب، ساییدگی دندان و در صورت شدت زیاد عارضه، مشکلات بلع و هضم غذا را ایجاد خواهد کرد.

درمان اپن بایت بودن دندان ها به این صورت انجام خواهد شد: در ابتدا ارتودنسی اولیه برای مرتب کردن دندان ها و روی هم قرار دادن آن‌ها انجام می شود، سپس جراحی فک و صورت انجام شده و پس از آن، مرحله دوم ارتودنسی انجام خواهد شد.

مرحله دوم درمان ارتودنسی حدود 6 تا 9 ماه به طول می انجامد اقداماتی که در این دو ره انجام می شود شامل هماهنگی فک بالا و پایین و تثبیت درمان جراحی می باشد.

دوره نقاهت پس از جراحی فک و صورت

بعد از اتمام عمل جراحی توسط متخصص جراحی فک و صورت و انجام ارتودنسی دوم، دندان ها به کمک سیم و کش به هم متصل می شوند. در این مرحله ترمیم و جوش خوردن فک ها آغاز می شود. توجه نمایید که پس از انجام جراحی فک و صورت، حدود 4 تا 6 هفته فک ها به طور کامل بسته می شوند. بیمار با استفاده از نی می تواند به نوشیدن مایعات بپردازد و در این مدت بیمار نمی تواند هیچ گونه غذای سفتی را بخورد و تنها باید از غذا های میکس شده و آبکی استفاده نماید.

بعد از گذشت 6 هفته، بیمار باید از غذا های نرمی که فشار حداقلی را به فک  وارد می کند، استفاده نماید و  به مرور و با تشخیص دندانپزشک می تواند به رژیم غذایی نرمال خود بازگردد.

متخصص جراحی
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – متخصص جراحی

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از معتبرترین کلینیک ها جهت انجام هرگونه خدمات دندانپزشکی و جراحی فک و صورت شما می باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش درمان دندان‌ های خود را در سریع ترین  زمان آغاز نمایید، و سلامت دندان و دهان خود را به دست بیاورید. کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین کادر درمانی و انواع متخصص جراحی با تجربه قرار دارد که با کمترین عارضه پس از درمان دندان های شما را انجام خواهند داد. با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش لبخندی زیبا را به خود هدیه دهید، و باعث افزایش اعتماد به نفس خود در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن شوید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/go2c

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/0kba3

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/aKpQnRc9

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir