آیا امکان برداشتن لمینت دندان وجود دارد؟

آیا امکان برداشتن لمینت دندان وجود دارد؟

آیا امکان برداشتن لمینت دندان وجود دارد؟

اکثر افراد به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب هستند. پزشکان با به‌کارگیری مواد و شیوه‌های درمانی مختلف لبخندی زیبا و جذاب را برای افراد ایجاد می‌کنند. یکی از این روش‌های درمانی طراحی لبخند، لمینت دندان است. برای افرادی که دندان‌ هایشان دچار شکستگی و تغییر رنگ شده و یا دندان‌های نامتوازن دارند و به اصطلاح لبخند زیبایی ندارند، لمینت بهترین شیوه درمان خواهد بود. اما سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا امکان برداشتن لمینت دندان وجود دارد؟ برای دریافت پاسخ خود در ادامه با ما همراه باشید …

لمینت دندان چیست؟

لمینت یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ ها قرار می‌گیرد و آن ها را به فرم دلخواه تبدیل می‌کند. این روش درمان بیشتر جنبه زیبایی دارد. لایه‌ای که در لمینت بر روی دندان‌ های قرار می‌گیرد بسیار نازک است و رنگ آن نیز با توجه به سلیقه و انتخاب بیمار ساخته می‌شود. روند انجام کار لمینت متفاوت بوده و هر شیوه، مراحل و مواد مصرفی مختص به خود را خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما جهت انجام خدمات دندانپزشکی، کلینیک دندانپزشکی تجریش می باشد شما می توانید با مراجعه به این کلینیک سلامت دهان و دندان خود را به دست بیاورید.

برداشتن لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – برداشتن لمینت دندان

انواع لمینت

در مجموع لمینت دندان به دو شیوه و با استفاده از دو نوع مواد مختلف انجام می‌گیرد:

  1. لمینت ونیر کامپوزیت
  2. لمینت سرامیکی

لمینت ونیر کامپوزیت

لمینت کامپوزیتی از جنس کامپوزیت یا همان مواد ترمیمی دندان هستند. کامپوزیت در طی یک جلسه درمان، توسط پزشک در مطب ساخته و بر روی دندان‌ های شخص نصب می‌شود. در این روش شخص به سرعت و در پایان جلسه اول، به دندان‌ها و لبخند زیبا دست خواهد یافت. مشکلاتی چون شکست دندان، تغییر رنگ، فاصله‌های بین دندانی و غیره با لمینت کامپوزیتی برطرف خواهند شد.

لمینت سرامیکی

برای انجام لمینت سرامیکی از پوسته‌های بسیار نازک از جنس سرامیک، استفاده می‌شود. برخلاف لمینت کامپوزیتی که مراحل ساخت آن در مطب دندانپزشکی انجام می‌گیرد، لمینت سرامیکی خارج از مطب و در لابراتور ساخته می‌شود.

برای ساخت لمینت‌های سرامیکی به زمان بیشتری نیاز است و انجام این کار تنها به یک جلسه محدود نخواهد شد. پس از ساخت لمینت‌های سرامیکی پوسته‌های آماده توسط دندانپزشک و با استفاده از مواد و ابزاری دیگر بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

لمینت سرامیکی از دوام نسبتاً بالاتری در مقایسه با ونیر کامپوزیت برخوردار می‌باشد. از این روش برای ترمیم شکستگی دندان، تغییر رنگ، دندان‌های نامتوازن، فواصل دندانی، اصلاح دندان‌های ریز و بدشکلی دندان‌ها و… استفاده خواهد شد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی تجریش درمانی موثر برای خود آغاز نمایید.

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دندان نیز دارای مزیت‌ها و عیب‌هایی است در زیر به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

مزایای لمینت دندان

۱- نیاز به بی حسی دندان نیست.

۲- ظاهر بسیار طبیعی و زیبا و درخشان دارد.

۳- در جذب رنگ مواد غذایی و سیگار و قهوه و قلیان مقاوم است.

۴- مقاومت و استحکام مناسب

۵- طول عمر و دوام مناسب

معایب لمینت دندان

۱- در بعضی انواع نیاز به تراش محدود دندان دارد.

۲- هزینه آن بالاست و جزء درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی به شمار می‌رود. چون جزء درمان های زیبایی محسوب می شود بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند.

۳- نیاز به بافت دندانی سالم و مینای مناسب دندان دارد.

۴- در اثر فشارهای شدید مثل جویدن اجسام سخت یا دندان قروچه درمان نشده می‌شکند و نیاز به تعویض دارد.

ما در کلینیک دندانپزشکی تجریش با کادری مجرب و دستگاه‌های به روز دندانپزشکی آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان می باشیم.

برداشتن لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – برداشتن لمینت دندان

آیا برداشتن لمینت دندان امکان پذیر است؟

مشکلی که در برداشتن لمینت دندان وجود دارد، مسئله ی تراشیدن مینای دندان هاست. برای انجام لمینت دندان و برای این که لمینت بر روی دندان ها به خوبی قرار گیرد، پزشک سطح کمی از مینای دندان را تراش می دهد.

تراشیدن چه میزان از مینای دندان، کاملاً به روش کار خود پزشک و لمینت مورد استفاده توسط پزشک بستگی دارد. در بعضی از مواقع دندان هایی هستند که به دلیل پوسیدگی خیلی زیاد، پزشک مجبور به تراشیدن کامل مینای دندان ها می شود.

وقتی مینای دندان تراشیده شود، برداشتن لمینت دندان با مشکل رو به رو می شود. اگر فرد قصد برداشتن لمینت دندان خود را دارد، نیاز است که از یک روش دیگر برای محافظت از مینای دندان استفاده شود. چرا که قرار گرفتن مینای دندان بدون محافظ می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

بعضی از پزشکان هم هستند که شرایط را برای برداشتن لمینت با تراش خیلی کم مینای دندان، مهیا می کنند. یعنی دندان را طوری تراش می دهند که در آینده برداشتن لمینت دندان امکان پذیر باشد. افرادی که در انجام لمینت خود از روش لمینت کامپوزیتی استفاده کنند می دانند که این روش نیاز به تراش مینای دندان ندارد و اگر فرد از لمینت خود پشیمان شد می تواند توسط پزشک برای برداشتن لمینت دندان خود اقدام نماید. ولی اگر از نمونه های سرامیکی استفاده کند چون مینای دندان تراشیده می شود وقتی که لمینت را از دندان خود جدا می کند باید از سایر روش های زیبایی دندان استفاده کند تا از دندان در برابر پوسیدگی ها محافظت نماید.

دلایل برداشتن لمینت دندان چیست؟

دلایل زیادی برای برداشتن لمینت دندان وجود دارد در زیر به معرفی چند مورد از این دلایل می پردازیم:

۱- امکان پوسیده شدن دندان زیر لمینت وجود دارد. این موضوع باعث می شود که فرد برای برداشتن لمینت اقدام کند تا بتواند به ترمیم دندان آسیب دیده بپردازد.

۲- امکان آسیب رسیدن به لمینت بر اثر خوردن خوراکی های سفت و غیره وجود دارد. این موضوع هم می تواند کاملا تمام نظم و زیبایی لمینت شما را به هم بزند و شما را ناچار به برداشتن لمینت کند.

۳- تصادف، افتادن و ضربه ی شدید به دندان ها هم می تواند کل لمینت ها را از بین ببرد و باعث شود که برای برداشتن لمینت دندان به صورت کامل اقدام کنید.

برداشتن لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – برداشتن لمینت دندان

کلینیک دندانپزشکی تجریش آماده ارائه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان و اصلاح طرح لبخند شما عزیزان می‌باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/3nhr

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir