تغییر رنگ لبه ای لمینت به چه علت است؟

تغییر رنگ لبه ای لمینت به چه علت است؟

تغییر رنگ لبه ای لمینت به چه علت است؟

ابتدا باید در این مقاله شما را با لمینت دندان ها آشنا کنیم. لمینت دندان ها یک روکشی بسیار نازک و با استحکام بالا می باشد که بر روی دندان ها نصب می شود و باعث ایجاد ظاهری زیبا در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن شما می شود. لمینت دندان ها دارای عمر طولانی مدتی می باشند البته عمر لمینت دندان ها بستگی به نوع لمینت و رعایت نکات مراقبتی دارد. حال که شما با لمینت دندان ها آشنا شدید باید بدانید که احتمال تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها وجود دارد. ما قصد داریم شما را این مقاله با علت های تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها و رعایت نکاتی که لمینت دندان ها تغیر نکنند آشنا کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان

تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها یک امر بسیار طبیعی می باشد.و در صورتی برای افراد به وجود می آید که نکات مراقبتی و بهداشتی را رعایت نکرده باشند. اما به طور معمول با گذشت زمان امکان تغییر رنگ لمینت دندان ها وجود دارد، امروزه یکی از مهم‌ترین سوالات افراد از متخصص دندانپزشکی خود علت تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها می باشد. تغییر رنگ لمینت دندان ها یا کل روکش ها را در می‌گیرد، یا دندان های کناری و لبه های آن ها دچار تغییر رنگ می شوند. تغییر رنگ لمینت دندان ها به سمت کدر و زرد می رود. همچنین سفید کردن دندان های طبیعی افراد پس از گذشت زمان دچار تغییر رنگ و به سمت زردی می روند. برخی از افراد در صورت مشاهده کردن تغییر رنگ لمینت دندان های خود برای از بین بردن رنگ آن و شفاف کردن لمینت دندان از روش های درمانی مانند: بلیچینگ یا پولیش لمینت دندان و جرم گیری لمینت دندان ها زیر نظر متخصص خود استفاده می کنند. دندان های طبیعی افراد پس از گذشت زمان و رعایت نکردن نکات مراقبتی و بهداشتی دچار تغییر رنگ می شوند، اما لمینت دندان ها یک روکش بسیار سخت، و عدم امکان نفوذ باکتری و رنگ پذیری به مینای دندان می باشد و مقاومت آن در برابر تغییر رنگ بیشتر از دندان طبیعی فرد می باشد.

تغییر رنگ لبه ای لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – تغییر رنگ لبه ای لمینت

تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان بیشتر می باشد یا کامپوزیت دندان ها

بین روکش های لمینت، لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی، لمینت سرامیکی دارای مقاومت بیشتر در برابر تغییر رنگ  دارد، به همین خاطر است که دکتران متخصص در هنگام شروع درمان به شما توصیه می‌کنند که از روکش لمینت سرامیکی برای استحکام و عدم تغییر رنگ دندان ها استفاده کنید. اما با رعایت نکردن برخی از نکات بهداشتی و مراقبتی لمینت دندان ها هم دچار تغییر رنگ می شوند و حالت تیره و کدر به خود می گیرند. که در ادامه مطالب پایین به علت تغییر رنگ لمینت دندان ها خواهیم پرداخت.

۱- علل تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها

همان طور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم یکی از مهم ترین علت های تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها رعایت نکردن نکات مراقبتی و بهداشتی می باشد. با این وجود لمینت دندان ها به آسانی دچار تغییر رنگ نمی شوند و اگر دچار تغییر رنگ شوند شما در خانه و از روش های درمانی خانگی نمی توانید رنگ لمینت دندان های خود را سفید کنید و باید حتما زیر نظر دکتر متخصص خود قرار بگیرید.

۲- جنس ونیر و تاثیر آن بر تغییر رنگ لبه ای لمینت 

یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ لمینت دندان ها جنس لمینت آن می باشد. اگر جنس لمینت دندان شما مرغوب نباشد و یا ونیر قدیمی باشد امکان تغییر رنگ لبه ای لیمنت دندان افزایش می‌یابد و حالت تیره رنگ به خود میگیرد. شما باید برای تغییر رنگ لمینت خود به کلینیک یا متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

۳- ایجاد خراش های کوچک که باعث تغییر رنگ لبه ای لمینت دندانی می شوند

اگر دکتر متخصص شما دارای مهارت کافی نباشد و یا در هنگام ضربه وارد شدن به دندان های لمینت شده شما لمینت ها صدمه وارد شود، یا خراشی بر روی آن ها وارد شود احتمال جذب ذرات رنگی بر روی دندان های لمینت شده افزایش می یابد و با گذشت زمان امکان تغییر لمینت دندان ها وجود خواهد داشت. شما می‌توانید برای جلوگیری از نفوذ این ذرات به درون لمینت دندان های خود از مسواک و خمیردندان های حاوی فلوراید استفاده نمایید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برخی از افراد به این اعتقاد دارند که خمیر دندان حاوی فلوراید عامل اصلی سفید کردن دندان های لمینت شده می باشد اما این باور به طور کلی غلط می باشد و فقط مسواک باعث ایجاد خراش های کوچکی بر روی لمینت دندان ها می‌شود و با گذشت زمان دندان های لمینت شده دچاره سایش می شوند.

۴- نحوه نصب لمینت دندان و تاثیر آن در تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها

یکی دیگر از دلایل تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان ها در هنگام نصب لمینت بر روی دندان ها می باشد. اگر چسب و ژل مخصوصی که برای نصب لمینت دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد مرغوب نباشد و یا دارای رنگ تیره باشد تاثیر بسزایی در تغییر رنگ لبه ای لمینت ها پس از خشک شدن لمینت دندان ها دارد. پس بهتر است قبل از شروع درمان از مواد مصرفی مرغوب و کلینیک دندانپزشکی خود اطمینان کافی را حاصل نمایید تا پس از درمان دچار هیچ گونه عوارضی و تغییر رنگ دندان ها نشوید.

تغییر رنگ لبه ای لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – تغییر رنگ لبه ای لمینت

روش های جلوگیری از تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان

شما با رعایت کردن نکات مراقبتی می توانید تا حدی از تغییر رنگ لبه ای لمینت دندان های خود جلوگیری نمایید این نکات مراقبتی عبارتند از:

۱- از مسواک نرم استفاده کنید

استفاده از مسواک یکی از روش های رعایت بهداشت دهان و دندان ها می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مسواک سفت باعث ایجاد خراش بر روی لمینت دندان ها می‌شود و با مرور زمان لمینت دندان ها دچار سایش خواهند شد و نفوذ ذرات رنگی به مینای دندان ها امکان پذیر می شود. مسواک نا مرغوب و سفت باعث صدمه به خط لثه شما می شود پس بهتر است در انتخاب مسواک خود با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید.

۲- دندان های خود را پس از غذا خوردن مسواک بزنید

تغییر رنگ لمینت دندان ها به آسانی رخ نمی دهد. این یکی از مزیت‌های مهم لمینت دندان ها می باشد. اما با این وجود اگر شما جزو افرادی هستین که از نوشیدنی هایی مانند: نسکافه, قهوه,چای و نوشیدنی های انرژی زا استفاده می کنید بهتر است بعد از مصرف نوشیدنی ها حتما از مسواک استفاده نمایید تا رنگدانه های این نوشیدنی ها بر روی دندان ها باعث ایجاد پلاک و جرم نشوند. همچنین مصرف نوشابه به دلیل اسیدی بودن و شکر زیاد باعث تغییر رنگ لمینت دندان ها در طولانی مدت می شود. پس بهتر است مصرف نوشیدنی هایی مانند: نوشابه,دلستر و انرژی‌زا را محدود کنید.

۳- پولیش لمینت دندان با خمیردندان

امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی خمیر دندان های مخصوص لمینت دندان ها تولید شده اند که لکه های جزئی را از بین خواهند برد. شما می توانید از این خمیر دندان ها در طول هفته به میزان ۱ الی ۲ بار استفاده نمایید. این خمیر دندان ها مانند پولیش لمینت دندان ها عمل می کنند که به صورت خانگی انجام می شود. تنها نکته قابل توجه این خمیر دندان ها این می باشد که تنها لکه های کم رنگ و جزئی را بر طرف خواهند کرد و در صورتی ایجاد لکه های بزرگ تر شما باید به دکتر متخصص خود مراجعه کنید.

۴- از خمیردندان های حاوی جوش شیرین خودداری کنید

همان‌طور که می‌دانیم یکی از بهترین مواد برای سفید کردن دندان های طبیعی افراد استفاده از جوش شیرین در طول هفته به میزان یک الی دوبار می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که از مصرف جوش شیرین بر روی دندان های لمینت شده به طور کلی پرهیز کنید.

۵- روکش های دندان را به صورت حرفه ای تمیز کنید

همان‌طور که دندان های طبیعی افراد دچار جرم و پلاک و تغییر رنگ می شوند. لمینت دندان ها هم امکان تغییر رنگ و کدر شدن را خواهند داشت. شما باید برای جلوگیری از تغییر رنگ لمینت ها و از بین بردن لکه های لمینت دندان ها به صورت دوره‌ای به کلینیک یا متخصص دندانپزشکی خود مراجعه نمایید. تا از روش های کلینیکی برای از بین بردن رنگ لمینت ها استفاده کند. این چکاپ های دوره ای مورد نیاز برای تمامی افراد می باشد تا در هنگام بروز عوارض سریعاً دندان های شما درمان شود.

تغییر رنگ لبه ای لمینت
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – تغییر رنگ لبه ای لمینت

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش یکی از بهترین و معتبرترین کلینیک تخصصی دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش آماده ارائه هرگونه خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان در طول هفته می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای کادری مجرب و دستگاه‌های به روز دندانپزشکی می باشد، تا شما بعد از درمان دچار هیچ گونه عارضه ای نشوید.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/wt4i

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir