لمینت دندان چیست و چگونه انجام  می شود؟

لمینت دندان چیست و چگونه انجام  می شود؟

لمینت دندان چیست و چگونه انجام  می شود؟

لمینت دندان ها یک روکش بسیار نازکی و دائمی است. که بر روی دندان ها برای سفید تر کردن دندان‌ ها و بالا بردن استحکام و مقاومت دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.  لمینت دندان ها معمولاً به دو دسته طبقه بندی می شود، ونیر سرامیکی دندان و کامپوزیت، که جنس ونیر سرامیکی از چینی و سرامیک می باشد و مقاومت بسیار بالایی تری نسبت به کامپوزیت دندان ها دارد و رنگ طبیعی تری نسبت به کامپوزیت دارد. جنس کامپوزیت دندان ها از رزین می باشد و برای نصب آن نیاز به تراش بر روی دندان ها کمتر از ونیر سرامیکی می باشد. اما مقاومت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد.

ما  قصد داریم شما را با انواع لمینت، مزایا و معایب لمینت و کامپوزیت دندان ها در ادامه این مقاله آشنا کنیم.

نصب لمینت دندان ها از طریق ونیر سرامیکی یا همان لمینت سرامیکی

ابتدا شما باید برای شروع درمان خود به کلینیک و متخصص با مهارت کافی مراجعه کنید تا بعد از درمان هیچ گونه عوارضی برای شما به وجود نیاید. برای نصب لمینت دندان ها ابتدا دکتر متخصص بخشی از دندان و مینای دندان شما را تراش می دهد. و پس از آن نوبت به اندازه گیری لمینت دندان های شما مطابق با فرم دندان ها و صورت شما باشد تا این اندازه گیری ها به لابراتوار فرستاده شود. زمان ساخت ونیر سرامیکی معمولاً بین ۱۰ الی ۱۵ روز می باشد. پس از ساخت لمینت دندان ها طبق فرم صورت فرد به کلینیک و متخصص دندانپزشک فرستاده می شود و نوبت نصب لمینت سرامیکی بر روی دندان های فرد می باشد. رنگ لمینت سرامیکی دندان ها دارای دسته بندی رنگ می باشد. که شفاف ترین آن A می باشد. این دسته بندی A مناسب افرادی با پوست سفید و چشمان مشکی می باشد. برای نصب لمینت سرامیکی دکتر متخصص با استفاده از ژل و چسب مخصوص لمینت دندان ها را نصب می کند.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

نصب لمینت کامپوزیتی چگونه است؟

لمینت کامپوزیت از جنس رزین می باشد. برای نصب لمینت کامپوزیتی نیاز به تراش زیادی بر روی دندان ها نمی باشد. نصب لمینت کامپوزیتی دندان ها تنها در یک جلسه توسط متخصص دندانپزشک انجام می شود. اما مقاومت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دندان ها دارد.  کامپوزیت دندان ها شفافیت کمتری نسبت به لمینت سرامیکی دارد.

ترمیم های دوره ای لمینت دندان ها

پس از انجام لمینت سرامیکی و کامپوزیتی هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم و چکاب لمینت ها می باشد. که باید توسط دکتر متخصص شما انجام شود. تا در صورت هر گونه عارضه و پوسیدگی دندان ها مشکل آن بر طرف شود. زمان حدودی چکاب ها بین ۴ الی ۶ ماه می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که لمینت دندان ها شما دچار شکستگی و ترک شده باشد باید سریعاً به دکتر متخصص دندانپزشک خود برای رفع عارضه لمینت دندان های خود بپردازید.

کاربرد لمینت چیست؟

افراد زیادی امروزه از این روش درمانی استفاده می کنند. مخصوصاً جوانان و نوجوانان. در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد لمینت دندان ها را برای شما بیان کرده ایم.

۱- ترک خوردگی دندان ها

۲- شکستگی دندان ها جزئی

۳- تغییر رنگ دندان ها و از بین بردن لکه های قهوه و زرد دندان ها

۴- از بین بردن فاصله بین دندان ها (مانند دندان های غایب)

۵- در برخی از موارد جزئی می توان به عنوان یک درمان برای دندان های کج و نامرتب استفاده کرد.

۶- تغییر شکل ظاهری دندان ها.

۷- اصلاح طرح لبخند زیبا در افراد.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

لمینت دندان در چند جلسه انجام می شود؟

برای لمینت سرامیکی دندان ها معمولاً نیاز به سه جلسه درمانی دارد که این مراحل عبارتند از:

۱- مراجعه به دکتر متخصص معاینه و بررسی و اندازه گیری فرم دندان ها در جلسه اول درمان انجام می‌شود.

۲- اندازه گیری دندان ها به لابراتوار فرستاده می شود تا مطابق فرم دندان های فرد ساخته شود.

۳- نصب لمینت سرامیکی دندان ها زیر نظر متخصص دندانپزشک.

لمینت کامپوزیت در چند جلسه انجام می شود؟

لمینت کامپوزیت توسط متخصص دندانپزشک فقط در یک جلسه انجام می شود.

طول عمر لمینت دندان

طول عمر لمینت دندان ها بستگی به عوامل مختلفی دارد. این عوامل عبارتند از:

۱- مهارت متخصص دندانپزشک شما در طول عمر لمینت بسیار موثر است. چون که اگر مهارت متخصص دندانپزشک شما کافی نباشد و لمینت دندان ها به درستی بر روی دندان ها نصب نشود. امکان جدا شدن، ترک و شکستگی دندان ها وجود دارد و علاوه بر این که هزینه ی درمانی شما را افزایش می دهد باعث آزار شما در حین درمان می شود.  به همین خاطر است که پیشنهاد ما به شما عزیزان انتخاب کلینیک و متخصص دندانپزشک یا مهارت کافی می باشد.

۲- رعایت بهداشت دهان و دندان های شما تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر دندان های لمینت شده دارد.

۳- پرهیز از مصرف غذاهای های رنگی بیش از حد معمول.

۴- مصرف نوشیدنی های خیلی گرم و سرد را به حداقل برسانید چون که باعث جدا شدن لمینت دندان ها می شود.

هزینه لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان ها

برای انجام هرگونه خدمات دندانپزشکی بهتر است قبل از شروع از هزینه های درمانی آن اطلاع پیدا کنید.  هزینه لمینت دندان ها به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند: مکان کلینیک دندانپزشکی، مهارت و سابقه کاری متخصص دندانپزشک، استفاده از کدام نوع لمینت اگر از لمینت سرامیکی استفاده کنید هزینه آن نسبت به کامپوزیت بیشتر می باشد، شدت عارضه دندان های شما، تعداد دندان های شما، نوع چسب و ژل مخصوص نصب لمینت دندان ها، اما بطور کلی هزینه هر لمینت دندان ها بین چهارصد تا یک نیم میلیون تومان می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که لمینت دندان ها به دلیل این که جزء عمل زیبایی می باشد بیمه درمانی هیچ گونه هزینه های آن را متقبل نمی شود و بهتر است قبل از درمان با دکتر متخصص دندانپزشک خود در این خصوص مشورت داشته باشید.

لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – لمینت دندان

مراقبت از لمینت

مراقبت و رعایت نکات توصیه های پزشک باعث افزایش عمر لمینت دندان ها شما می شود. ما در ادامه این مقاله برای کسب اطلاعات بیشتر شما در خصوص مراقبت از ونیر سرامیکی و کامپوزیت دندان های نکاتی را بیان کردیم. پس برای بالا بردن اطلاعات خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱- استفاده از اصول و رعایت بهداشت دهان و دندان ها

۲- استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان شویه های حاوی فلوراید.

۳- ترمیم روکش لمینت.

سوالات متداول در خصوص کاربرد لمینت دندان

چه کسانی می‌توانند دندان های خود را لمینت کنند؟

افرادی که بطور منظم بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت می کنند. از مصرف غذاهای رنگی و نوشیدنی های مانند: قهوه و چایی پرهیز می کنند.

۲- افراد از چه سنی می توانند از لمینت دندان ها استفاده کنند؟

بهترین سن افرادی برای انجام لمینت دندان ها از سن ۲۰سالگی به بعد می باشد. چون که  لمینت دندان ها یک روکش دائمی به حساب می آید.

۳- آیا لمینت دندان ها دچار شکستگی و ترک می شود؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم که در صورتی که افراد با دندان های لمینت شده اجسام سخت را بشکند و یا دندان ها دچار ضربه شوند امکان ترک و شکستگی لمینت دندان ها می باشد.

۴- آیا لمینت دندان های شیری امکان پذیر می باشد؟

به هیچ عنوان لمینت برای کودکان توصیه نمی شود و نباید انجام دهید.

۵- آیا می‌توان لمینت را برداشت؟

در روش لمینت کامپوزیتی امکان بازگشت وجود دارد به دلیل این که در روش کامپوزیتی تراشی بر روی دندان ها انجام نمی شود. اما در روش ونیر سرامیکی دندان و مینای دندان ها تراش می خورند و امکان بازگشت نخواهند داشت. که اگر از لمینت دندان ها خسته شدین باید از روش های دیگری برای جایگزین کردن دندان های خود استفاده کنید.

درباره کلینیک دندانپزشکی تجریش

کلینیک دندانپزشکی تجریش با سابقه بسیار بالا در خصوص لمینت و کامپوزیت دندان ها می تواند یک کلینیک تخصصی خوب برای شروع درمان دندان های شما به حساب بیاید. کلینیک دندانپزشکی تجریش دارای کادری مجرب و دستگاه‌های به روز دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد. کلینیک دندانپزشکی تجریش آماده ارائه هر نوع خدمات دندانپزشکی به شما عزیزان جهت داشتن لبخندی زیبا می باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/8je7

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir