کاربرد لمینت دندان چیست؟

کاربرد لمینت دندان چیست؟

کاربرد لمینت دندان چیست؟

لمینت  دندان ها یک روکش بسیار نازکی است که بر روی مینای دندان قرارمی‌گیرد. لمینت دندان ها دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشد. لمینت دندان ها دارای رنگ طبیعی دندان ها می باشد. لمینت دندان ها پوسته های نازک سرامیکی یا کامپوزیتی برای اصلاح طرح لبخند و روکش کردن دندان ها می باشند. لمینت دندان ها در صورتی که توصیه های پزشک متخصص خود را رعایت کنید تا ۱۰ الی ۱۵ سال عمر می کند. برای انجام لمینت دندان ها باید زیر نظر متخصص دندانپزشک قرار بگیرید تا هیچ ‌گونه عوارضی پس از درمان برای شما به وجود نیاید. از لمینت دندان ها برای سفید کردن دندان ها و کوتاه کردن دندان ها استفاده می شود.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان ها دارای دو دسته هستند که برای کسب اطلاعات بیشتر شما در ادامه این مقاله انواع لمینت را مورد بررسی قرار داده ایم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

۱- لمینت سرامیکی دندان (روش غیر مستقیم): همان طور که از نام این لمینت ها مشخص است، جنس این لمینت ها از سرامیک و چینی هستند و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار و جویدن غذا ها می باشد. همچنین برای نصب این نوع لمینت باید مینای دندان فرد تراش بخورد تا اندازه درست لمینت دندان ها اندازه گیری شود و به لابراتوار فرستاده شود تا طبق فرم صورت و دندان های فرد ساخته شود زمان ساخت حدودی لمینت وینر بین ۱۰ الی ۱۵ روز می باشد. هزینه لمینت ونیر نسبت به کامپوزیت دندان ها بیشتر می باشد.

۲- کامپوزیت (روش مستقیم): جنس لمینت کامپوزیتی از رزین می باشد که یک روکش بسیار نازکی است که بر روی دندان ها با ژل مخصوص لمینت دندان ها نصب می شود و نیاز به تراش بر روی دندان ها نمی باشد. فقط در صورت نیاز برای سیقلی کردن دندان ها تراش کمی بر روی دندان ها انجام می شود. عبور نور از کامپوزیت دندان ها بیشتر است و تنوع رنگ بیشتری نسبت به لمینت دندان ها دارد و دارای دسته بندی می باشد. کامپوزیت دندان ها قیمت ارزان تر و به صرفه تری نسبت به لمینت دندان ها دارد.

کاربرد لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کاربرد لمینت دندان

آیا لمینت دندان چاره ی تمام مشکلات طراحی لبخند است؟

باید در پاسخ این سوال بگوییم که برای داشتن لبخندی زیبا شما باید دندان های سالم؛ لثه های سالم و دندان های بدون پوسیدگی داشته باشید. موقعیت دندان ها نسبت به لب ها و صورت فرد در داشتن لبخندی زیبا موثر است. برای داشتن لبخندی زیبا نیاز به جراحی های استاتیک لثه جزئی در برخی از افراد می باشد، که پس از جراحی با ارتودنسی و لمینت این درمان ادامه پیدا می کند.

چه کسانی کاندید لمینت دندان هستند؟

همه ما خوب می دانیم باید قبل از شروع درمان در مورد آن درمان به خوبی اطلاعاتی را  بدست آوریم، تا بعد از درمان دچار هیچ گونه عوارضی نشویم. ما برای کسب اطلاعات بیشتر شما در ادامه این مقاله افرادی را که کاندید مناسبی برای لمینت دندان ها هستند، را ذکر کردیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

۱- افرادی که فاصله ی بین دندان های آن ها بسیار زیاد است و موقعیت دندان آن‌ها نامنظم و نامرتب می باشد. همچنین افرادی که فرو رفتگی یا برآمدگی دندان های آن‌ها بسیار مشخص می باشد.

۲- افرادی که بخاطر عدم رعایت بهداشت دهان و دندان های خود دچار تغییر رنگ دندان های خود شده‌اند.

۳- افرادی که به دلیل مصرف‌ قرص آهن و ویتامین ها باعث تغییر رنگ دندان های خود شده اند.

۴- از لمینت می توان به عنوان یک روکش بسیار نازکی و مقام برای درمان دندان های پوسیده استفاده نمود. پس مناسب افرادی می باشد که نیاز به روکش دندان دارند.

۵- افرادی که دارای دندان های غایب هستند.

۶- لمینت مناسب افرادی است که می خواهند لبخند زیبا را به همراه خود در هنگام صحبت کردن و لبخند زدن داشته باشند.

کاربرد لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

در مقابل مزیت ها و افرادی که می توانند از لمینت دندان ها استفاده کنند، برخی از افراد نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند، و باید از روش های دیگری برای استحکام بخشیدن به دندان‌ های خود استفاده کنند. این افراد عبارتند از:

۱- افرادی که دچار به بیماری لثه و یا (پریودنتال) هستند.

۲- افرادی که دچار التهاب لثه، تغییر بافت و رنگ لثه شده اند، چون که ابتدا باید لثه خود را درمان کنند.

۳- افرادی که قلیان، سیگار، الکل و مشروبات استفاده می کنند. چرا که این مواد باعث تغییر رنگ لمینت دندان ها می شوند.

۴- افرادی که دارای دندان های کوچک و مینای دندان های آن ها ساییده شده است.

۵- برخی از افراد دچار عفونت دندانی هستند که باید در ابتدای درمان این عفونت‌ ها را از بین ببرند.

۶- افرادی که دارای برخی عادت نادرست هستند. مانند دندان قروچه چون که فشار ناشی از دندان قروچه باعث از بین رفتن و جدا شدن لمینت از دندان ها می شود.

۷- کسانی که دارای پوسیدگی بیش از حد دندان ها هستند. تمامی این موارد ذکر شده کاربرد های لمینت دندان ها می باشد.

قیمت کاربرد لمینت دندان ها در سال ۱۴۰۱

عوامل مختلفی باعث افزایش هزینه درمانی می شود. این عوامل عبارتند از: مکان کلینیک مورد نظر شما؛ مهارت متخصص دندانپزشک شما؛ شدت عارضه و پوسیدگی دندان های شما؛ تعداد واحد دندان های شما؛ مواد مصرفی مرغوب و هزینه لابراتور لمینت ها، اما بطور معمول هزینه لمینت دندان ها حدوداً بین ۵۰۰ هزار الی ۱۵۰۰ (یک و نیم میلیون) می باشد. شما باید قبل از شروع درمان در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید؛ چون که بیمه هیچ گونه هزینه درمانی لمینت و کامپوزیت دندان ها را به این خاطر که جزء عمل های زیبایی هستند، قبول نمی کند.

عوارض کاربرد لمینت دندان

همان‌ طور که می‌دانیم هر درمانی دارای عوارض و معایب می‌ باشد. ما برای کسب اطلاعات بیشتر شما در ادامه این مقاله به عوارض لمینت دندان ها پس از درمان پرداخته ایم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

۱- پالیش نامناسب، که اگر دکتر متخصص دندانپزشک شما ماهر نباشد امکان به وجود آمدن این عارضه می باشد.

۲- امکان جدا شدن روکش لمینت از  دندان های شما.

۳- لمینت دندان ها مطابق با فرم صورت و دندان های شما ساخته می شود و باید مینای دندان برای اندازه گیری ساییده شود و امکان برداشتن لمینت از دندان ها امکان پذیر نیست.

۴- امکان تغییر رنگ دندان های لمینت شده در طولانی مدت.

۵- نیاز به ترمیم های دوره ای.

۶- ایجاد التهاب و تورم برای لثه ها، اما با گذشت زمان از بین می رود.

۷- عدم تطابق لبه های لمینت با دندان.

۸- پوسیده شدن دندان ها و متوجه نشد شما به دلیل روکش لمینت.

کاربرد لمینت دندان
کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران – کاربرد لمینت دندان

مزایا و فواید کاربرد لمینت دندان

۱- ایجاد اعتماد به نفس در افراد به دلیل زیبایی ظاهری دندان ها.

۲- از بین بردن فاصله دندان های از بین رفته.

۳- پر کردن شکاف و ترک های دندانی.

۴- استحکام بخشیدن به دندان‌ها.

۵- همرنگ کردن دندان های که دچار لک و زردی شده اند.

۶- پوشاندن معایب بزرگ دندان ها و اصلاح طرح لبخند فرد.

سوالات متداول در خصوص کاربرد لمینت دندان ها

۱- آیا لمینت دندان ها دارای رنگ بندی هستند؟

بله لمینت دندان ها دارای رنگ بندی های A و B و C هستند. که شفاف ترین و روشن ترین آن رنگ بندی A می باشد.

۲- از چه سنی می توان از لمینت دندان ها استفاده نمود؟

امروزه به دلیل همه‌ گیر  شدن لمینت دندان ها و استفاده از این روش در سلبریتی ها مورد توجه خیلی از جوان‌ها و نوجوانان قرار گرفته است. اما بهتر است از سن ۱۸سال به بالا از این روکش دائمی لمینت دندان ها استفاده شود.

۳- بهترین کلینیک دندانپزشکی برای انجام خدمات دندانپزشکی و لمینت دندان ها کدام است؟

پیشنهاد ما به شما عزیزان کلینیک دندانپزشکی تجریش زیر نظر بهترین متخصصان دندانپزشک و دستگاه های به روز دندانپزشکی در سطح جهانی می باشد.

کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران با کسب برترین رتبه رضایمتندی مرجع جهانی گوگل 5 ستاره در خدمت زیباجویان عزیز می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر ، مشاوره رایگان و واتساپ می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09195979970

02191017614

دریافت مشاوره رایگان با ارسال عدد 30 به سامانه 10005848

برای دریافت کد تخفیف و هدایای ویژه کلینیک، حتما پیج ما را فالو کنید و علاوه بر دریافت کدهای تخفیف در قرعه کشی یک عدد 206 هم شرکت کنید.

آیدی اینستاگرام:

https://instagram.com/tajrishdentalclinic

ارائه خدمات زیبایی و درمانی در کلینیک بین المللی و تخصصی دندانپزشکی تجریش تهران توسط کادر حرفه ای انجام می‌شود، میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر استفاده کنید:

tajrishdentalclinic.ir

سایت تخفیفات پزشکی جهت دریافت تخفیف:

https://takhfifannet.com

سایت انجمن جهت پاسخ به سوالات زیبایی شما توسط برترین متخصصین زیبایی کشور:

https://harfhayetazeh.com

لینک کوتاه:

https://tajrishdentalclinic.ir/0l6l

لینک آپارات:

https://aparat.com/v/MsOJC

لینک نماشا:

https://www.namasha.com/v/dLQbmaos

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
نام(ضروری)
حداکثر اندازه فایل: 100 MB.
رضایت(ضروری)

آخرین مقالات

دسته‌های پزشکی

آخرین خدمات دندان پزشکی

هزینه فلوراید تراپی کودکان
انواع مسواک ارتودنسی
علائم پس زدن ایمپلنت
بهتربن خمیر دندان برای رفع بوی بد دهان
ارتودنسی خوب در کجا؟
روکش دندانی که عصب کشی شده

برچسب‌ها

ارتودنسی متحرک ارتودنسی نامرئی ارتودنسی چیست اسامی دندان های انسان اصلاح طرح لبخند انواع ارتودنسی کودکان انواع دندان انواع دندان آسیاب انواع لمینت دندان انواع کامپوزیت دندان ایمپلنت دندان چیست بریج دندان جلو بریج دندان چیست حساسیت دندان به سرما درمان عفونت دندان روکش شده دندان درد در بارداری دندان درد عصبی دندان درد کودکان دندان قروچه کودکان دندان قروچه کودکان در خواب رنگ های کامپوزیت دندان روش برداشتن لمینت دندان روکش دندان چیست طول عمر کامپوزیت دندان عفونت دندان عقل علائم پوسیدگی دندان عقل عمر لمینت دندان عوارض ایمپلنت دندان عوارض لمینت دندان عوارض پر کردن دندان عوارض کامپوزیت دندان قیمت ایمپلنت دندان قیمت روکش دندان قیمت لمینت دندان قیمت کامپوزیت دندان لمینت دندان لمینت دندان متحرک لمینت دندان چیست مزایای لمینت دندان مزایای کامپوزیت دندان معایب لمینت دندان پر کردن دندان با لیزر پر کردن دندان با مواد سفید پوسیدگی دندان عقل کامپوزیت دندان چیست

اطلاعات تماس

  • ایران مشهد کلینیک دندان پزشکی هاشمیه مشهد
  • 09120043630-05191011307
  • info@hashemiehdentalclinic.ir